Zdravo, pred enim letom se mi je zgodilo podobno ampak mam strah da se bo to ponovilo. Enkrat mi je začel pisat starejši moški (je poročen in ima otroke) in ker sem potrebovala pozornost katere ne dobim od veliko fantov sem mu odpisovala. Začel mi je pošiljat ne primere fotografije. Začel me je nagovarjati da mu naj tudi jaz zacnem ker ga "vzburjam" in nisem dva krat pomislila preden sem pritisnila sent. To se je naseljevalo dokler se ni hotel videti z mano začela sem se zavedati kako je to narobe in sem mu to povedla rekel je da naj premislim če se hočem videt z njim in sem mu povedla da me je strah kaj se bi lahko zgodilo nagovarjal je kako mu lahko zaupam in podobno. Nato mu povem da nocem tega in mi napiše da mu naj ne pišem več čeprav je on vedno pisal meni. Strah me je da bi se to razvedelo in da bi spet poskušala naredi samomor kar sem že dvakrat probavala. Dobenmu ne morem zaupam prosim da mi čim prej odgovorite ker rabim pomoč.
Mi
Miki333
1. Zdej si se že veliko naučila in veš da rabiš biti previdna z kontakti ki jih ne poznaš
2. Ne dopisuj si več z temi ki jih ne poznaš
3. Priporočam ti da se o tem pogovoriš z starši
Upam da sem ti kaj pomagala in želim ti veliko sreče
xx
Hej,
razumem tvojo željo po pozornosti s strani fantov. Pri meni je popolnoma enako in iskreno to tudi vpliva na moje življenje, čeprav na drugačen način. Razumem, da te skrbi na podlagi tega moškega, a zavedaj se, da si prav storila, ko si zavrnila njegovo povabilo, da bi se srečala v živo. Čeprav nisem strokovnjakinja oziroma sem komaj v najstniških letih, bi rekla, da se je šlo za manipulatorja. Menim, da je želel s tabo navezati nekakšen odnos, da bi te na nek način ujel v past. Obstaja nekaj dokumentarnih filmov, na podlagi tega, kar si pisala, katere si lahko tudi ogledaš. Ampak v tem primeru nisi ti naredila nič kaznivega, temveč on. Priporočala bi ti, da to poveš staršem ter da morebiti greste skupaj na policijo, če boste presodili, da je to potrebno. Vem, da zna biti to težko, zato bi jaz najprej na tvojem mestu začela z izražanjem lastnih občutkov, kaj si doživljala še pred spoznanjem tega moškega, torej tisto glede fantov. V nobenem primeru se ne piši več s tem moškim, niti s katerimi ljudmi, za katere nisi prepričana, kdo v resnici so. Ne dviguj neznanim številkam, ne kliči jih nazaj, ne odpisuj jim, ne odpiraj njihovih sporočil, ne glede na to, ali je številka slovenska, ali ne. Jaz tako delam. V današnjem svetu je veliko pasti in dogaja se veliko manipulacij. Nekateri posamezniki, zlasti preko interneta, iščejo ranljive posameznike, ki bi lahko prej padli v njihove kremplje. Priporočam ti tudi, da poiščeš strokovno pomoč psihologa, ker ti bo on znal pommagati pri tvojih težavah, se o njih pogovorit. Tudi dejstvo, da si že dvakrat poskusila narediti samomor, ni za spregledat in potrebuje takojšno pozornost. Tudi jaz jih imam včasih in ko je to izvedela naša šolska svetovalna delavka, je v trenutku to delila drugim. A naj te prosim, da si ne uničiš življenja, samo zaradi enega moškega, ki si ga spoznala preko elektronskih naprav. Nisi sama. Pred tremi leti je tudi ena moja soseda, stara komaj 13 let, naredila samomor. Čeprav je razlogov za samomor ponavadi več, je policija še na isti teden, ko se je ona sama ubila, našla ene stike na Snapchatu, ki so jo nagovarjali k raznim izzivom, sprva čisto nedolžnim, pozneje že k temu, da naj svojo zobno ščetko namoči v WC školjko in si z njo nato umije zobe, nazadnje pa še je bil izziv, da naj naredi samomor. Ta punca je tudi na Tik Toku gledala videe, zakaj narediti samomor, nato pa še je sama objavljala posnetke, kako se reže. Nato se je sama nekega dne obesila v bližnjem gozdu in še to naredila fotografijo in jo objavila, ko je visela. Končalo se je tragično. Tako da internet je dandanes poln pasti in ne pusti, da bi te ta moški ali kdorkoli drug na spletu ali po navadnem klicu ali sporočila preko telefona, zlomil.
Upam, da sem kaj pomagala :)
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala za tvoj pogum in iskren zapis, ki si ga delila na svetovalnici.
Pišeš, da si si dopisovala s starejšim moškim, ki te je spodbudil k pošiljanju slik in se je želel srečati s teboj v živo. Takrat si spoznala, da se z njim ne želiš videti in sta stike, če sem razumela pravilno, prekinila. Izpostavila si, da te je strah, da bi se to razvedelo, da bi ponovno skušala narediti samomor in te skrbi, da bi se to ponovilo. Predstavljam si, da se ob tem počutiš nemočno, obupano in zaskrbljeno. Hkrati pa sem vesela, da si zbrala toliko poguma in si to delila na svetovalnici.
Izpostavila si, da se ne moreš komu zaupati. Verjamem, da je to nekaj o čemer zelo težko govoriš. Da se morda v povezavi s tem pojavljajo tudi občutki sramu in krivde, da si pristala na to. Zdi se pomembno izpostaviti, da včasih naredimo kaj, kar čez čas, ko stvar razmislimo in nismo pod vplivom čustev, ki preplavijo našo zmožnost racionalnega razmišljanja, obžalujemo. Takrat smo lahko v stiski, je pa zelo pomembno, da v tem nismo sami in si poiščemo nekoga, ki se mu lahko zaupamo in nam je v oporo. Prosila bi te, da mi sporočiš na koga bi se lahko obrnila – so to morda tvoji starši? Kakšna prijateljica ali kdo na šoli (npr. kakšna svetovalna delavka, učiteljica)? Glede na zapisano bi lahko sklepala, da so v dejanjih moškega s katerim si si dopisovala, prisotni elementi kaznivega dejanja, zaradi česar bi ti svetovala, da si najprej poiščeš nekoga, ki mu boš lahko zaupala in ti bo v oporo, potem pa bi bilo dobro razmisliti o tem, da se v povezavi z dogodkom obrneš na pristojni Center za socialno delo ali policijsko postajo.
Pišeš tudi o poskusih samomora. Bi mi bila pripravljena povedati kaj več o svoji stiski? Kako resno razmišljaš o samomoru? Imaš pripravljen že kakšen načrt? Je kdo, na kogar bi se lahko obrnila za pomoč?
Zdi se, da se zaradi stiske, s katero se soočaš počutiš zares nemočno, žalostno in zaskrbljeno. Žal mi je, da se počutiš tako osamljeno. Želela bi, da se zavedaš, da sem tukaj zate in sem ti pripravljena prisluhniti ter ti pomagati. Ne glede na to pa te zelo spodbujam, da skupaj razmisliva, kam bi se lahko obrnila po strokovno pomoč. Je v tvoji bližini kakšen Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, kjer bi lahko poiskala pomoč (kliničnega) psihologa? Ali kakšen zdravstveni dom, kjer so zaposleni strokovnjaki s tega področja? V kolikor želiš lahko napišeš tudi na enaslov uredništva (tosemjaz@nijz.si), kjer ti bomo lahko bolj konkretno pomagali pri iskanju ustrezne pomoči.
Hkrati te prosim za obljubo, da do takrat, ko se ponovno slišiva, ne boš poskušala končati svojega življenja. Spodaj ti prilagam tudi vire pomoči, kamor se lahko obrneš, če bi bila stiska prevelika in bi razmišljala o samomoru: Urgentna psihiatrična ambulanta v Ljubljani ali Mariboru, telefon v sitki (npr. TOM telefon - vsak dan od 12. do 20. ure na 116 111; zaupna telefona Samarijan in Sopotnik - 24 ur na dan na 116 123).
V upanju, da se kmalu spet slišiva te lepo pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije