Pozdravljeni,
stara sem 15 let in pirsing v popek si zelim ze vec kot 1 leto in pol, vendar mi starsa ne pustita da bi si ga sla delat. Ko sem govorila o tem z mami je rekla da ko popravim negatiuno oceno si bom lahko sla delat. Oce pa se zmeraj ne pusti. In danes sem se spet pogovarjala z njima in sta rekla da ne razumeta zakaj si hocm it ta pirsing sploh delat in spet sm povedala da si ga zelim ze dolgo casa. Oce je rekel da ne, ker po njegovo hocem ta pirsing samo za to ker hocm pridobiti pozornost od fantov. Kar pa se zelo moti. Ni smisel pirsinga to da hoce nekdo privabiti pozornost fantov no usaj jaz ne. In zdaj sem se odlocila da si ga bom sla delat na skrivaj, zato ker zdaj je se edin primeren cas da si ga grem delat ker ta pirsing si je najbolse it delat med zimo da se ti lahko zaceli do poletja. Zelim samo vprasati ali se vam zdi moja odlocitev v redu. Prosim za pomoc.
Lp
• A
A
Prav imas, itak si dovolj stara, starsi ne potrebujejo vedeti. Ko bodo izvedeli jim pa povej da si si pirsing naredila na skrivaj, ker ti oni niso pustili
Lp
Lavi
• up
upamdabouseuredu
Lp
Lavi
Tocno to sem razmisljala da bom rekla. Hvala ti! :)
Lp
• ma
majcidhjsjaka
jaz sem si ga pri 16 nardila sama (drugace se od 15 leta ukvarjam z tatuji in pirsingi) mam vse sterilno etc ampak pazi ce gres na skrivaj da izberes nekoga ki dela sterilno pravilno in varno. Ker profesionalci bodo zahtevali starse do 15 leta se mi zdi.
Ko se luknjica zaceli ga pa itak lahko vzames ven. Moj se je zacelil super.
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico.
Pišeš, da si že dlje časa želiš piercing, vendar ti starša ne dovolita. Sedaj si razmišljala, da bi si ga dala narediti kar na skrivaj, brez njune vednosti.
Verjamem, da se ob tem počutiš nerazumljeno, jezno in razočarano. Da je tvoja želja velika in da bi bila za to pripravljena narediti marsikaj. Kljub temu pa ti svetujem, da dobro razmisliš ali je to, da narediš to brez vednosti staršev, res najboljša odločitev. Verjamem, da se zdijo kdaj zahteve staršev povsem nejasne in da ti to vzbudi jezo ter občutek nerazumevanja. Kljub temu pa so starši tisti, ki ti verjetno želijo le dobro. Čeprav je to včasih zelo težko dojeti. Pomembno se mi zdi, da o večjih odločitvah predebatiraš s starši - da skušaš skozi več pogovorov obrazložiti kakšne so tvoje želje, kje bi si lahko to naredila, da predebatirate, kakšni so zadržki staršev in skušate najti rešitev, ki bo ustrezna za vas vse. Razmisli tudi, kako bi lahko tvoja odločitev, da si narediš piercing na skrivaj, vplivala na vaše odnose v prihodnje - ti bosta starša lahko potem še zaupala in te spodbujala k čim večji samostojnosti? Kako bi se počutila ti, če bi bila v njunih čevljih?
Ali je tvoja odločitev vredu ali ne, je pravzaprav vprašanje na katerega si moraš odgovoriti sama. Misliš, da če bi bila prepričana v svojo odločitev, da bi se spraševala ali je odločitev dobra? Upam, da ti bo odgovor pomagal pri razmišljanju o tem, kaj narediti glede tvoje velike želje.
Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije