Hej!
Imam psa, ki je star 13 let. Srce mu popušča, ampak ima tablete že 2 leti in je vse ok. Zdaj pa se mu je začelo dogajati, da hropi in ima epileptične napade. Posledica tega je tudi, da ima globok spanec, in ga moraš zbuditi. Vem, da ne bo več veliko dolgo... Mami je rekla, da dokler bo jedel bomo ga pustile (živeti), če pa ne bo imel več teka, pa ga bomo dali uspavati.
Nekako sem se sprijaznila s tem, ampak mi je vseeno zelo hudo. Res res si želim, da bi samo enkrat dokončno zaspal in da bi ga tako jaz našla. Res me je strah tega, da ga bomo morali uspavati, zato si re močno želim, da bi se to zgodilo samo od sebe.
Hvala ker me poslušate -
Uredništvo
Lea Figelj

Odgovor svetovalke:
Hej!
Pišeš o svojem kužku, ki ima težave s srcem in ti je zaradi tega zelo hudo, ter da te je strah, da ga boste morali uspavati. Naj ti najprej povem, da mi je res žal, da trenutno greš čez to. Ko sem prebrala tvoje sporočilo, sem se spomnila na svojega kužka, ki me je spremljal skozi otroštvo. Tudi on je imel kar nekaj let težave s srčnim popuščanjem in smo ga pred leti pospremili na njegovo zadnjo pot - po posvetih z veterinarjem smo se odločili, da ga bomo uspavali, čeprav nam je bilo vsem zelo hudo.
Žal so takšne situacije neizogibne in čeprav se nanje pripravljamo, nas vedno presenetijo in hudo prizadanejo. Nenazadnje gre tudi pri izgubi ljubljenčka za proces žalovanja, ki je čustveno (in telesno) lahko zelo naporen. Tvoja čustva v tej situaciji so popolnoma normalna in razumljiva, saj je domača žival del naše družine. Hkrati pa tvoja žalost ob misli na izgubo veliko pove tudi o tem, da imaš svojega psa res rada in si mu dala lepo življenje, polno topline in skrbi, kar naj ti bo vsaj malo v tolažbo tudi v težkih trenutkih.
Popolnoma razumem tudi tvoj strah pred tem, da bi morali psa uspavati. Smrt ljubljenčka je že tako sama po sebi zelo boleča, še težje pa je lahko, če moramo sprejeti odločitev, da bomo ljubljenčku skrajšali trpljenje in ga uspavali. Vsekakor se mi zdi najbolje, da se pred kakršnokoli odločitvijo pogovorite z veterinarjem, ki vam lahko svetuje, kaj je za psa najbolje. Veterinar vas lahko s svojim strokovnim znanjem usmeri k odločitvi, ko psu ni več mogoče zagotoviti kakovostnega življenja in tako prepeči, da bi preveč trepel. Če bo prišlo do tega, ne pozabi, da so težki in intenzivni občutki žalosti povsem normalni, ampak bodo sčasoma minili. Poskušaj jih sprejeti in ostati pogumna za svojega kužka, za katerega verjamem, da bi se rad počutil varno ob tebi tudi v njegovih zadnjih trenutkih. Naj ti bo v tolažbo misel, da si svojemu ljubljenčku omogočila čudovito življenje in da ti spominov nanj nihče ne more nikoli vzeti.
Karkoli se zgodi, ti iz srca želim, da bi ostala pogumna. Verjamem, da bo tudi po tem dežju spet posiljalo sonce. Želim ti vse dobro in kar se da veliko lepih trenutkov s tvojim kužkom v prihodnosti. Če bi se pa še o čem rada pogovorila, sem ti na voljo. Lepo bodi! :)
Lea Figelj, dipl. psih. (un)