Ves čas težim k popolnosti. Vsak neuspeh me vrže s tira in ves čas sem v strahu pred maturo in faksom. Kako si lahko pomagam?
Uredništvo
Maja Roškar

Odgovor svetovalke:
Linka, lepo pozdravljena,
hvala za tvoj zapis. Mislim da je tvoje vprašanje zelo pomembno, predvsem za čas v katerem živimo. Verjetno so ljudje tudi v zgodovini stremeli k popolnosti, a prepričana sem, da so pritiski glede tega v današnjem svetu večji. Nenehno smo bombardirani s tem, da moramo biti lepi, uspešni, nasmejani, da se moramo vedno počutiti dobro, pa to še vedno ni dovolj, moramo biti super lepi in super uspešni, in moramo potovati in kaj novega odkriti, ipd. K temu nas silijo tudi družbena omrežja, kjer ljudje v večini objavljajo takrat, ko so urejeni in super, le malo je objav, ki bi razkrile realne slike, realna življenja, ko ne zgledamo dobro, ko se ne počutimo dobro, ko nam je težko, ko so stvari zakomplicirane, ko nam spodleti, ... Tako da, res zelo razumem tvojo stisko glede stremljenja k popolnosti, saj se nam v tem svetu to zdi edino normalno. Pa to ni normalno. Normalno je, da nam kdaj ne gre, normalno je, da naletimo na ovire, da imamo težave, da nam kdaj spodleti, ...
Skušala bom odgovoriti še na tvoje vprašanje o tem, kako si lahko pomagamo? Eden od načinov, glede na zgornji zapis, bi bil ta, da omejimo čas, ki ga preživimo na družabnih omrežjih, ki skušajo naša življenja prikazati kot popolna.
Vprašaš se lahko tudi, kaj je najslabšega kar se lahko zgodi, če ne boš popolna? Lahko maturo in faks naredim dobro tudi, če nismo popolni? Mislim, da je odgovor da, seveda. Pripravila sem bom kolikor bom lahko in kolikor bom zmogla.
Velikokrat pomagajo tudi čisto običajne stvari, da se na primer redno prehranjujemo, da pazimo da dovolj spimo in zelo pomembno, da se ukvarjamo s stvarmi, ki nas veselijo in družimo z ljudmi, ki so nam blizu in se z njimi počutimo varne in lahko spregovorimo tudi o stvareh, ki nas tarejo.
Trenutno si v času pred maturo in vpisom na fakulteto; gre za obdobje, ki je eno bolj stresnih v našem življenju in povsem pričakovano je, da se strah pred neuspehom okrepi. Prepričana sem, da si zelo odgovorna mlada ženska, drugače nam verjetno ne bi pisala, in da se boš naslednjih mesecev lotila predano. Vmes pa ne pozabi na druženje in prosti čas. In pogumno in uspešno na maturi.
Vse dobro ti želim.
dr. Maja Roškar, univ. dipl. psihologinja