Sem najstnica v srednji šoli in imam 15 let. Zaljubila sem se v fanta, ki ima 17 let, kmalu bo 18. Mislim da sem tudi jaz njemu všeč, a mislim da ga moja starost moti. Mislim da sploh ni pomembna razlika v letih, temveč v tem da bo on polnoleten, jaz pa ne. Kaj naj naredim? Meni je drugače useen kaj si drugi mislijo, a njemu očitno ni.
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da imaš simpatijo, ki ga skrbi, kakšne posledice bi lahko imela vajina razlika v starosti, sploh v smislu polnoletnosti/mladoletnosti. Razumem, da ne veš točno, kako v tej situaciji ravnati.
V Sloveniji je razmerje med mladoletno osebo, ki je dopolnila 15 let, in polnoletno osebo, zakonito. V očeh zakona tako ni treba, da te glede tega skrbi. Tukaj ne gre za pedofilijo, kar si verjetno mislila z naslovom tvojega zapisa.
Če pa govoriva o osebnih skrbeh tebe oziroma fanta, da ti ali on na zvezo nista pripravljena, pa razumem tako tvojo kot tudi njegovo stran. V tej situaciji je morda res on nekoliko bolj “na udaru”, ker je starejši in ker bo kmalu dopolnil 18 let in morda meni, da bi si drugi mislili, da te izkorišča ali kaj podobnega. Predlagam, da se s fantom o tem pogovorita - vprašaj ga kakšne pomisleke ima glede tega, česa si želi, kaj ga skrbi. Morda si ti pripravljena on pa ne. Nič ni narobe s tem, da želi počakati. Brez težav sta lahko samo prijatelja - tudi tako si si lahko z nekom blizu in preživljaš skupen čas, dokler ni pripravljen na kaj resnejšega.
Če ti lahko odgovorim še na kakšno vprašanje ali skrb, sem ti na voljo.
Lepo te pozdravljam,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)