Spoštovani!
Sem dijakinja Biotehniške gimnazije. Pred dvema letoma sem zacela podozivljati pretekle travme, bila sem zelo depresivna, prisotne so bile samomorilne misli. Posledično nisem hodila v šolo. Zaradi hudih zdravstvenih težav se od doma šolam že tretje leto. V soli smo sklenili pedagosko pogodbo. Tezko mi je, ker so vsi moji vrstniki ze na faksu. Obcutek imam, da sem obstala in da sem brezupen primer. Doma me podpirajo in mi veckrat recejo, da je normalno, da se tezave resuje pocasi, saj se je vse zacelo, ko sem bila 4. razred, torej so potlaceni spomini v meni ze vec kot deset let. Kako naj bom socutnejsa do sebe? Kako je s solanjem na Ljudski univerzi oz. na kateri koli drugi srednji soli za odrasle (splosna gimnazija)? Letos zaradi slabšega duševnega zdravja ne bom uspela zaključiti 3. letnika. Ostali mi bodo 3 predmeti. Do zdaj so mi zaključene predmete vsako leto priznali in sem na koncu solskega leta dobila potrdilo o uspehu. Mi bodo na Ljudski unuverzi oz. na kateri koli drugi soli za odrasle (splosna gimnazija) te ocene priznali in bom morala pridobiti ocene le se ostalih treh predmetov? Kako je z diferencialnimi izpiti (fizika, filozofija), glede na to, da bi se iz Biotehniske gimnazije prepisala na splosno?
Najlepsa hvala za odgovore.
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Situacija, s katero se soočaš, bi bila zelo obremenjujoča tudi za odraslo osebo, za mladostnika, ki ima že brez posebnih slabih preteklih izkušenj pred sabo vrsto (razvojnih) nalog, pa je vse skupaj še toliko bolj zahtevno. Zato naj najprej izrazim misel, da si lahko ponosna nase, da kljub težkim časom vztrajaš na študijski poti in, čeprav v svojem ritmu, delaš proti svojemu cilju.
Pomembno je, da te doma pri tem bodrijo in podpirajo. Verjamem, da imaš tudi kakšno strokovno pomoč, ki ti pomaga predelovati doživeto travmo in njene posledice. Glede na tvojo situacijo so prilagoditve, ki jih imaš v šoli, več kot smiselne. Razmišljam, da bi bilo zate zelo koristno tudi, če bi s starši vložili zahtevek za usmeritev na Zavod za šolstvo - na ta način boš lahko imela določene prilagoditve, ki ti bodo pomagale zaključiti srednjo šolo in opravljati obveznosti na študiju; zahtevek lahko v tvojem imenu vloži tudi šola.
Kar se tiče prepisa na splošno gimnazijo bi ob oz. v obdobju po prepisu (obdobje določi šola) morala opraviti predmetne (diferencialne) izpite; koliko in katere ob prepisu pogledajo na šoli in ti povedo.
Na ljudski univerzi bi ti bilo verjetno lažje zaključiti šolanje, sploh, če meniš, da redno k pouku ne boš več odšla oz. si tega ne želiš. V letih šolanja od doma si gotovo postala dovolj samostojna, da se boš lahko učila sama, kar šolanje za odrasle zahteva. Verjetno ti bodo uspeli priznati vse, kar si do sedaj opravila - običajno so precej fleksibilni.
Drago dekle, zaupaj pomoči, ki jo imaš. Reci si vedno znova, da boš zmogla. Verjemi ljudem okrog sebe, ki ti stojijo ob strani. In oglasi se še kaj, vesela te bom.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja