Spoštovani,
v družini imamo patološko lažnivko, katera je s svojim patološkim laganjem pripeljala situacijo tako daleč, da se zaradi laži sedaj neka zadeva rešuje na sodišču. Sodnike in sorodnike (tiste, kateri niso prepoznali njenega laganja) z svojim suverenim nastopom in gledanjem v oči brez sramu prepričuje z lažmi, čeprav se ji je nekaj laži že dokazalo, vendar s tem ne preneha.
Zanima me ali je mogoče s pregledom take osebe pri zdravniku specialistu dokazati, da je oseba patološki lažnivec, ki se sproti zmišljuje neverjetne stvari, za katere ima dokaze samo v ljudeh, ki so žal že pokojni in nikoli nebi izjavili tega kar ona zatrjuje za edino resnico.
Hvala za odgovor in lep pozdrav
Uredništvo
Polona Kuzman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
sodišče ima možnost določitve sodnega izvedenca klinično psihološke in psihiatrične smeri, ki z različnimi metodami in testi lahko odkrijejo prikrito. Pobudo za postavitev sodnega izvedenca lahko da tudi stranka vendar je tudi plačnik tega. Oseba, ki jo opisuješ zagotovo rabi pomoč, katere potrebo pa sama sebi ne prizna. Predlagamo ti, da se ne ukvarjaš z njo. Bodi zgolj opazovalka. Iz opazovanja se namreč veliko več naučimo kakor iz same akcije poseganja v zadeve in tako želenega spreminjanja.
Vse dobro,
Polona Kuzman, univ. dipl. sociologinja in varstvoslovka
Ar
Arči
Zanimiva tema, ki pa potrebuje malo več pojasnil.
Pri patološkem lažnivcu opravi pregled strokovnjak (kot je že zgoraj napisano), vendar se takšni pregledi opravijo, ko se želi pomagati takšni osebi. Gre namreč za bolnika.
Popolnoma drugo pa je, ko nekdo vloži tožbo na sodišče zaradi izjav, ki jih poda takšna oseba. Sodišče bo slej ko prej ugotovilo, da izjave niso resnične in v zasebni tožbi tudi ne bo postavljajlo izvedenca, ki bi naj ugotovil zakaj in na kakšni osnovi izjave osebe temeljijo.
Če izjave osebe v tožbi niso resnične bo sodišče takšno tožbo, ki temelji na takšnih izjavah, zavrnilo ker tožba temelji na izjavah, ki ne vzdrijo (so neresnične). Tisti, ki vloži tožbo na podlagi izjave patološkega lažnivca bo tožbo izgubil in seveda nosil vse stroške, ki so v takšni pravdi nastali. In posledično, verjetno takšni osebi v nadaljevanju ne bo več verjel.
Obstaja pa tudi možnost, da se zoper osebo, ki laže vloži tožba (zaradi obrekovanja, lažnive obdolžitve in še več je možnosti, odvisno od laži, ki jih navaja ta oseba). V tožbi, ki jo vloži oseba zoper katero je lažnivka širila laži se zahteva, da oseba z takšnim ravnanjem preneha v nasprotnem sledi sankcija (ta je lahko različna, običajno denarna zaradi škode, ki zaradi laganja nastane).
Odgovor je bolj splošen, tako kot je vprašanje. Bolj konkrektno bi bilo mogoče odgovoriti, če bi vedel kaj več o širjenju teh laži.
Mogoče samo še to, tudi če se osebo prepozna za patološko lažnivko to ne pomeni, da bo vse kar bo izjavljeno na sodišču, sodišče smatrlalo kot laž. Vsaka izjava se preveri in na podlagi tega potem sodišče odloči.