Ne bom se ubil, prepričan sem, da se ne bom. Veliko imam razlogov, da se ne bi in nikoli nisem zares planiral, da bi se, vendar me še vedno skoraj dnevno preplavljajo misli o samomoru. Rad bi se o tem pogovoril z nekom, vendar vem, da zaradi takih zadev (razumljivo) lahko pristaneš v psihiatrični kliniki. 100% sem da se ne bom ubil, še vedno mi pa misli o samomoru in smrti, koncu vsega, nudijo olajšanje. Zanima me samo, če se vsi, ali vsaj večina ljudi tako počuti, a je to znak nečesa hujšega.
Vnaprej hvala za odgovor in oprostite za relativno nepomembno vprašanje.
• Ni
Nisi sam
Hej!Med prebiranjem spletne strani sem opazila tvoj del, sama sem se v njem zelo našla. Nekaj let nazaj se mi je začelo dogajati, da so me takšne misli neprestano "vlekle" na to težko tematiko. Nekaj časa je trajalo, da sem izbrala pogum in poiskala pomoč oz. našla osebo, ki mi je bila pripravljena takrat prisluhniti (šolska svetovalna delavka). Meni je takrat to močno pomagalo, mogoče bi lahko tudi tebi. Povedala sem ji to, kar mi je ležalo na duši, ona mi je prisluhnila in tudi kasneje pomagala. Saj veš, kdaj je lažje, ko stvari ubesediš, ker jih tako spustiš, da oplavajo in niso več v mislih. V primeru, da jih hraniš v sebi, se lahko nabirajo in imajo možnost postati večje. Je pa to moje osebno mnenje, vsekakor bo strokovnjakinja na tvoje vprašanje odgovorila z zaneslivejšimi predlogi.
Ti želim, da se prav odločiš in ostaneš močan!
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Dragi Fant,
opravičujem se, ker na odgovor čakaš dan preveč. Zahvaljujem se ti za iskrenost in tvoje razmišljanje, ki si ga naslovil na portal To sem jaz. Vprašanje ni nerelevantno. Zate je tema, o kateri razmišljaš pomembna, te zaposluje, obremenuje in veseli me, da ti lahko z nasvetom morda ponudim možno pot k okrevanju.
Upam, da se strinjaš, da te poimenujem Fant, ker namreč tvojega vzdevka oz. imena ni zapisanega.
Najprej bi izpostavila tvoj stavek - veliko imam razlogov, da ne bi naredil samomora (tu nadaljujem jaz). Verjamem, da si razloge zmoreš ubesediti in da ti predstavljajo pomembno oporo, v situacijah, ko se samomorilne misli ponovno pojavijo in vztrajajo. Ob ubeseditvi razlogov, ki ti predstavlja obljubo za življenje, poskusi razmisliti o svoji varnostni mreži oseb, ki bi ti lahko pomagale, svetovale te podprle za odhod k strokovnjaku.
Na tem mestu gre omeniti tvojo vrstnico, ki ti je iskreno povedala svojo zgodbo in tudi podala možno obliko reševanja nastale situacije. Izpostavila je pomen pogovora z osebo, ki bi ji lahko zaupal, pa gre tu lahko za tvoje starše, prijatelja, učitelja, šolsko svetovalno službo, kakšnega odraslega iz tvoje širše ali ožje družine, skupnosti. Kot je dekle zapisala, je pogovor razbremenilen in nudi priložnost za stopanje na pot okrevanja. Kot je zapisala Nisi sam.
Zaradi težav, kot jih navajaš, ne kot praviš, pristaneš 100% na psihiatrični kliniki. Hospitalizacija bi bila na mestu po poskusu samomora, v primeru psihotičnih ali kakšnih drugih zelo obremenjujočih stanj zate. Težave, kot jih navajaš ti, sicer zahtevajo terapevtsko obravnavo, ki pa poteka ambulantno, na ravni kliničnega psihologa in pedopsihiatra.
Pomembno je, da veš, da lahko tudi na portalu To sem jaz, pridobiš kakšne odgovore skozi članke, ki so res odlični, razumljivi in namenjeni psihoedukaciji in pomoči. Predlagam, da si prebereš članke na temo pomoči ob samomorilnih mislih in samomorilnem načrtu https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=28, depresiji in žalosti https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=27 ter ostalih temah pod razdelkom Čustvene in psihične stiske https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=27.
Ker je pred nami poletje, ti svetujem čim več gibanja na svežem zraku, dovolj spanja in druženja s prijatelji.
Ko ti bo hudo in boš nujno potreboval sogovornika, te vabim, da pokličeš na TOM telefon, POSVET, preveriš ali ni takrat odprta e-klepetalnica Tosemjaz. Vabim te, da razmisliš in potrkaš na vrata učitelju, šolske svetovalne službe. Vem, da bo težko, a poskušaj verjeti, da se splača. Obljučiš?
Pazi nase. Čakam na tvoj ponovni odgovor. Veliko objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• __
__
Res hvala za odgovor, obema. Dobro je vedeti, da nisem sam. Verjetno ne bom zadeve razkril nikomur v živo, saj ne zdaj. Iskreno? Cela zadeva je zelo strašljiva. Težko se je spoprijeti s tem, da je "nekaj narobe". Res hvala za odgovor in upam, da bo lahko mogoče ta pogovor pomagal še komu drugemu.