Vse kar sem naštela v naslovu so trenutno asociacije, ki opišejo trenutno stanje. Od januarja opažam slabši odnos s hrano. Umaknila sem kruh, mlecne izdelke, če je mami predlaga obisk restavracije sem se razjezila, kaj sem pojedla je (in še) "nadzoruje" ali pa "narekuje" moje razpoloženje. Zadnje čase pa sem si zadala da morem ta odnos popraviti, saj se je pojavilo da sem začela nekontrolirano segati po hrani in se malo preveč, priznam poistovetila s temi infuenserkami ki se prenajedajo. Dogaja se ponavadi 2 krat tedensko in počutim se grozno. Občutek nekontrole, ki se pojavi ko bašem v sebe hrano medtem ko mi je že slabo je grozen in počutim se ugabno. Počutim se ničvredno, da nikoli več nebom imela nikogar ki me bo imel rad, da v druzbi nebom več sprejeta in da me tudi ostali vidijo drugačno. Želim si le, da bi hrana spet postala le del vsakdana in ne središče mojega življenja. Prosila bi za pomoč, hvala iz srca.
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
ob koncu svojega pisanja izraziš željo po tem, da bi hrana postala del vsakdana in ne središče tvojega življenja. Čeprav omenjaš tudi druge težave, se bom pri odgovoru omejila zgolj na to, slednje.
Vsaka sprememba se prične s prvim korakom. Morda bi bil prvi korak k spremembi opustitev sledenja raznim vplivnicam? Malo si povedala o sebi, o svojih aktivnostih, a najbrž ne sklepam narobe, če predvidevam, da veliko ali preveč časa preživiš na spletu. Ali bi se zmogla tu omejiti in vnesti določene spremembe v svoj vsakdan? Sprememba življenjskega sloga bi prav gotovo prinesla tudi izboljšanje v tvojem počutju. V pomoč je lahko, da pričneš načrtovati preživljanje vsakega dne sproti - narediti dnevne načrte - urnike aktivnosti, s pomočjo katerih dobro zadovoljiš svoje potrebe in ti ob koncu dneva, ko narediš pregled aktivnosti, prinesejo občutek zadovoljstva. Močno priporočam tudi, da osvojiš katero izmed tehnik sproščanja, npr. progresivna mišična relaksacija, ritmično dihanje, avtogeni trening, meditacija ... Določenih tehnik sproščanja se lahko naučiš sama.
Če gre pri tebi za kompulzivno prenajedanje, bi bilo dobro, da si prebereš kakšne strokovne, za kliente prirejene, članke o tej motnji in možnih oblikah pomoči. Lahko si poiščeš strokovno pomoč - psihoterapevtsko obravnavo pri ustrezno usposobljenem psihoterapevtu. S pomočjo psihoterapevta lahko razrešiš težave v doživljanju sebe, svojih čustev in se naučiš nadzora nad impulzi, gradiš notranjo stabilnost, ki ti pomaga izboljšati psihosocialno delovanje. V nekaterih krajih po Sloveniji delujejo skupine za samopomoč OA (skupina anonimnih prekomernih jedcev), kamor se lahko vključiš in s pomočjo članov skupine (po njihovem programu) s podobnimi težavami iščeš rešitve zase. Resnična želja po spreminjanju same sebe, iskanje rešitev za izzive, ki se pojavljajo v tvojem življenju, so garancija za uspeh.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka