Zadnje case me kar naprej daje panika, pa tudi ce v tem dnevu nimam nobenega sprasevanja ali ocenjevanja. Zato vsak nemorem spat in me je strah it v solo.
Kako naj to popravim?
Uredništvo
Maja Roškar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala, da si nam pisala in zaupala svoje težave. To je zelo pohvalno, saj nas je dostikrat strah in sram povedati da se ne počutimo dobro in da nam misli uhajajo iz lepega, v strah, tesnobo in paniko. Kot si zapisala te je vsak dan strah iti v šolo in te daje panika, pa čeprav tisti dan nimaš spraševanja ali ocenjevanja. Torej, če prav razumem te je strah in te grabi panika predvsem pred ocenjevanjem in spraševanjem? Določena stopnja strahu in tesnobe je pri ocenjevanju in spraševanju normalna, saj nas ljudje opazujejo, nas ocenijo, presojajo in strah pred tem da bi nam spodletelo, da ne bi znali, da bi se osramotili, in podobno je povsem pričakovan. Kadar pa je strah tako velik da nas ovira v vsakdanjem življenju in nam onemogoča opravljanje vsakdanjih zadolžitev (npr. se ne moremo učiti, ne gremo v šolo) in moti naš miren prosti čas ali spanec, takrat pa je dobro, da poiščemo pomoč in se s kom pogovorimo. Ker na osnovi tvojega zapisa težko ocenim resnost težave, bi morda vseeno predlagala, da se pogovoriš s kom od domačih, ali s kakšnim učiteljem, ki mu zaupaš ali pa s kom iz svetovalne šolske službe. Kaj meniš? Bi ti bilo to v pomoč?
Sporoči nam še kako si. Zanima nas.
Vse dobro in čimbolj miren spanec ti želim,
dr. Maja Roškar, univ. dipl. psihologinja