pozdravljeni,
stara sem 16 let in se že nekaj časa soočam z paničnimi napadi, ko sem v šoli se mi večkrat zgodi, da moram iti iz razreda občutek imam da bom padla v nezavest začne se mi vrteti, slabost, dobim potne roke in hocem čim prej "pobegniti" iz te situacije domov. To me zelo ovira v zvezi z šolo saj moram pri vsaki uri iti do svetovalne delavke, saj se ne počutim dobro. Šla sem k zdravniku in sem se v iskanju kliničnega psihologa. V sredo imam sistematski pregled in problem je, da se zelo bojim dajanja krvi ker sem do zdaj skoraj vedno padla v nezavest ali pa bruhala...zelo bi se rada znebila tega strahu, ker ne morem več tako živeti. Ovira me vsaki dan bolj nevem vec kaj naj naredim če sem zaposlena in ne razmišljam o tem mi je nekako boljše kako pa imam proste misli pa razmišljam o tem pa se mi vedno pojavi ta napad panike. Sploh nevem kako naj dam kri brez da bi skup padla...vedno se mi pojavi tudi tisti strah..."kaj pa če...je kaj narobe z mano...kaj pa če nisem zdrava..." skozi se mi ponavljajo ta vprašanja in vem da to ni vredu. Prosim za odgovor.
Pi
Pia
Pozdravljena,
razumem, da se soočaš s težkimi občutki in strahovi. Panični napadi in strah pred dajanjem krvi so resni problemi, ki jih je treba obravnavati.
Tukaj je nekaj nasvetov, ki ti lahko pomagajo:
1. Dihanje: Ko začutiš, da prihaja napad panike, poskusi s tehnikami globokega dihanja. Dihaj počasi in globoko skozi nos, zadrži dih za nekaj sekund, nato počasi izdihni skozi usta. To lahko pomaga umiriti tvoj živčni sistem.
2. Sprostitev mišic: Napetost v telesu je pogost simptom napadov panike. Tehnike sproščanja mišic, kot je progresivna mišična sprostitev, ti lahko pomagajo obvladovati to napetost.
3. Pozitivne afirmacije: Ko se počutiš prestrašena ali zaskrbljena, si reci pozitivne afirmacije. To so pozitivne izjave, ki ti pomagajo ostati osredotočeni in umirjeni.
4. Vaja: Redna telesna aktivnost lahko pomaga zmanjšati občutke tesnobe in izboljša tvojo splošno počutje.
5. Podpora: Pogovori se z nekom, ki mu zaupaš o svojih občutkih. To bi lahko bil prijatelj, družinski član ali svetovalni delavec.
6. Profesionalna pomoč: Psihoterapija, kot je kognitivno-vedenjska terapija (CBT), je lahko zelo učinkovita pri obvladovanju napadov panike in strahu pred dajanjem krvi.
Pomembno je, da se spomniš, da nisi sama in da je pomoč na voljo. Tvoji občutki so veljavni in pomembno je, da skrbiš za svoje duševno zdravje. Srečno na tvoji poti do okrevanja.
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena. Najprej se ti opravičujem za pozen odgovor.
Kako je bilo na sistematskem pregledu?
Po prebranem je opaziti, da te panični napadi močno ovirajo pri vsakodnevnem funkcioniranju, zato je dobro, da si v čakalni vrsti za kliničnega psihologa. Tekom psihološke obravnave se boš naučila kako premagati tesnobo oziroma jo bolje obvladovati. V določenih zdravstvenih domovih imajo na voljo tudi program COOL KIDS, ki naslavlja povišano tesnobo, ki je pri tebi prisotna. Lahko povprašaš v bližnjem zdravstvenem domu, če to slučajno izvajajo, saj menim, da bi bil dober zate. Vsekakor pa je kjučno pri spopadanju s paniko to, da se situacijam, ki te spravljajo v stisko, kolikor se to grozno sliši na prvo žogo, ne izogibaš. Z izogibanjem namreč naš strah ostaja oziroma se samo povečuje, kar nas vodi do začaranega kroga in nam je posledično le še težje na dolgi rok. Če se ti v šoli to zgodi, je super, da imaš možnost odhoda k svetovalni delavki, še prej pa poskusi svoje telo umiriti s trebušnim dihanjem. Poskusi nadzorovati svoje telo, z vajo to večini mladostnikov zelo dobro uspeva. Poznaš kakšne sprostitvene tehnike? Nekaj ti jih prilagam tu, lahko ti jih pokaže tudi šolska svetovalna delavka. Te ti pomagajo zmanjšato občutke povišane tesnobe, pomembno je, da jih zvadiš v obdobjih ko si umirjena, sproščena. Le tako jih boš lahko uporabila v obdobjih povišane panike.
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/tehnike-preusmerjanja-misli/
Predlagam ti tudi, da si pogledaš naš priročnik, kjer je mnogo tehnik, ki ti lahko pomagajo v stiski: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!viri-pomoci-ko-ne-zmorem-sam-ali-ko-ne-zmore-moj-prijatelj.
Tudi tale članek je zelo uporaben:
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/soocanje-z-anksioznostjo/ Tu je lepo razložena povezava med našimi mislimi, čustvi in vedenji. Mogoče boš lažje razumela od kod te misli, "nekaj je narobe z mano", "kaj pa če nisem zdrava", itd. Misli nam znajo dodobra "ponagajati" v smislu, da se naši možgani vedejo v skadu z njimi. Ko te misli preokvirimo v bolj realne - npr. "vse bo OK", "ni dokazov, da bi bila bolna" itd. lahko tudi drugače, manj tesnobno funkcioniramo v različnih situacijah. Seveda pa to zahteva nekaj vaje oziroma truda.
Če boš imela še kakšna vprašanja lepo vabljena, da še pišeš.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije