Sem 19 let stara punca, ze v preteklosti sem se spopadala z omotico in nezavestjo, nato so se mi pojavili panicni napadi. Kaksno leto je bilo super pocutila sem se normalno in sprosceno. Zdaj se mi je vs stres sprostil in telo se je umirilo ( saj sem imela skozi celo leto dosti stresa, sola,fant....) Takoj tisti petek ko sem koncala solo bila vesela, sem z prijateljicami odsla ven zurat, spila nisem dosti, res pa je bil zaprt prostor,stala sem na nogah ter slab zrak je bil, zacela sem videti temo pred ocmi in sem padla skupaj. Odsla sem v bolnico in bilo je vse vredu tudi pri zdravniku sem bla in kazalo je vse okej. Imam pa problem spet se zacenjam zapirati vase mam strah iti kam z mislijo da se mi spet kaj taksnega ponovi, v glavi pa imam celcas neksno tesnobo in paniko. Z prijateljicami se drug teden odpravljamo na morje imam zelo velik strah v sebi saj nisem vredu kot bi morala bit. Obiskovala sem ze paihologa tehnike poznam, poznam tudi moje napade panicne in probavam nekako sama umirit to, ampak je zelo tezko ze spopadati stem in res bi rada funkcijonirala normalno, kako sploh naj se resim iz tega da bi cimprej bila vredu, brez kakrsnih koli problemov.
Lepo vas prosim ce mi lahko svetujete, najlepsa hvala.
Uredništvo
Klara Pinter

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Iz opisa tvoje stiske lahko razberem, da si v preteklosti že imela podobne težave in si jih uspela premagati ter si se nekaj časa dobro počutila. Zdaj se je zate zaključilo stresno obdobje in si se s prijateljicami odšla zabavat, a se je zgodilo, da si izgubila zavest. Posledično si se začela zapirati vase in te je strah, da bi se kaj podobnega ponovilo, čutiš tesnobo in paniko. Dobro se mi zdi, da si to prepoznala in da že poznaš metode, s katerimi si lahko pomagaš. Tako najbrž veš, da je najpomembnejša stvar pri premagovanju tesnobe ravno izpostavljanje situacijam, katerih nas je strah. Verjamem, da te zelo skrbi kako bo, ko boste s prijateljicami na morju, a je pomembno, da si daš priložnost in kljub vsemu greš. Ali katera od teh prijateljic pozna te tvoje stiske? Lahko z njimi govoriš o tem, kaj se ti dogaja? Tako ti bodo lahko stale ob strani, če bi morda znova prišlo do občutkov tesnobe ali paničnega napada. Pomembno je, da jim direktno poveš, kaj v tistem trenutku potrebuješ.
V življenju so normalna nihanja – vsi imamo obdobja, ko se počutimo dobro in obdobja, ko se počutimo nekoliko slabše. Pogosto se zgodi, da ravno takrat, ko je nekega stresnega obdobja konec in pričakujemo, da bo vse super, ves nakopičen stres »pride za nami« in se pojavijo razne težave ali zbolimo. Morda se je to zgodilo tudi tebi. Pomembno je, da si na tej točki prijazna in potrpežljiva do sebe ter da uporabljaš tehnike, ki so ti v preteklosti pomagale pri soočanju s tesnobo. Spodbujam te, da znova kontaktiraš psihologa, pri katerem si že bila v obravnavi in si tako zagotoviš strokovno podporo.
Vse to ti je v preteklosti že uspelo premagati in verjamem, da ti bo znova uspelo! :)
Lepo in mirno poletje ti želim.
Klara Pinter, mag. zakonskih in družinskih študij