Za bozic zjutraj smo se doma hudo sprli. Res hudo. Jaz sem dozivela neke vrste panicni napad ali nekaj takega. Zaradi nekih stvari sem se mocno razburila, nisem mogla dihati, roke in noge so postale mravljincljeve, pa roke so se en cas tudi tresle... Skratka obupno. Trajalo je cca 10 minut. Pa v prsih me je bolelo.
Kaj bi to bilo, gre za napad panike? Kako bi to naslednjic preprecila?
• Ml
Mladostnik
Pozdravljena Annie!
Opazil sem da si rekla da ste se skregali z družino. Vprašanje je je tudi zaradi česa ampak to je zelo osebna stvar in ne zahtevam da mi poveš ali zaupaš. Lahko pa mi pa bi ti lažje pomagal pri odgovoru. No mi smo se vsako leto vsaj 5 skregal hudo in to zelo hudo nakoncu smo se že nekaj tepli. Mama je enkrat popila tableto da je zaspala za 2 dni. Nato sva se še z očetom kregala naprej in še on popil tableto in zaspal. Po eni strani mi je blo hudo ker sem bil tudi jaz kriv za prepir ampak oče je name prelagal svojo krivdo in zato je nastal kreg in pretep. Po drugi strani mi je bilo fajn ker ni bilo več krega in sem delal vse stvari vsa hišna opravila in noben mi ni težil bilo je zelo lepo. Čez 2 dni se je zgodila mama in takoj spila še eno tableto in zaspala še za 2 dni. Čez 1 dan po mami se je zbudil še oči me vprašal če se je mama zbudila in sem rekel da se je in da je spila še eno tableto. Oče je rekel okej in spil še eno tableto in zaspal za 2 dni. Jaz sem pa delal ker je mogel nekdo skrbet za živali in za hišo. Hodil sem v trgovino po hrano itd. Nakoncu pa še nekaj časa samega zase. Nažalost jaz nimam še zdej ko sem prišel v srednjo šolo nimam nobenih prijateljev. Vem in te razumem da je težko v močnem sporu in te vse boli tudi srce. In najte neskrbi da  si dobila panični napad. Tudi da si slabo dihala in da nisi mogla je to od paničnega napada. Enkrat sem ga tudi jaz dobil in nisem mogel dihati no komaj da sem in po 10 min je popustilo.
Upam da ne razumeš in da sem ti lahko vsaj malo pomagal. Lep dan ti želim
Lp, mladostnik (mark)
• Uredništvo
Anja Knez

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, »Annie«,
vesela sem, da si se s svojo stisko in opisom situacije obrnila name. Če te prav razumem, ste se doma za božič hudo sprli, ta spor pa je v tebi povzročil veliko stisko, ki se je odražala na tvojem telesu (močno razburjenje, oteženo dihanje, mravljinčenje rok in nog, tresenje rok, bolečina v prsih). Imam prav?
Na podlagi tega, kar si zapisala, lahko razumem in verjamem, da si doživela veliko stisko, ob kateri si se zelo slabo počutila. Vsa ta bolečina se je izrazila na fizični ravni, preko tvojega telesa. Lahko bi rekli, da si res doživela neke vrste napad panike, ki je bil posledica strahu, razburjenja ob družinskem prepiru.
Fiziološke reakcije našega telesa, kot si jih doživela sama, je težko preprečiti, saj se naše telo spontano odzove v takšnih situacija. Najpogosteje se sproži t.i. boj ali beg: torej da se na neko situacijo naše telo odzove z bojem ali pa z begom. Iz tvojega zapisa je razbrati, da se je telo zardi stiske, ki si jo doživljala, želelo umakniti, saj si težko dihala, tvoje roke in noge so postale mravljinčaste, bolelo te je v prsih, tudi roke so se ti nekaj časa tresle.
Kadar se boš ponovno znašla v stiski oz. bi želela zmanjšati svoje razburjenje, poskusi nekajkrat globoko vdihniti in izdihniti, morda tudi po tiho in počasi prešteti do 10. Morda najdeš tudi sama kakšno drugo sprostitveno tehniko, ki bi ti lahko pomagala. Pomembno je, da v tistem danem trenutku skušaš na način, ki je zate učinkovit, zmanjšati tesnobo, notranjo bolečino in stres, ki ga v danes trenutku doživljaš. Res pa je, da situacije včasih od nas preprosto zahtevajo določen čas, da se z njimi soočimo in razmislimo o nadaljnjem postopanju.
Srčno upam, da se v podobni situaciji in stiski, ki bi pri tebi povzročila takšno reakcijo telesa, ne boš več znašla.
Želim ti vse dobro v novem letu in verjamem vate,
Anja Knez, mag. psihologije