Kaj je panični napad? Ker jaz kdaj če me zakrabi panika in tesnoba glede necesa, začnem jokat zelo hitro dihat, vcasih kr mal noret po sobi in me zacne tam pod vratom in nad zelodcem mocno boleti, ali to je panicni napad ali je anksiozni napad ali nic od tega?
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Kar opisuješ je najverjetneje panični napad. Ta pride nenadno, traja krajši čas 10-30 minut, je zelo intenziven, občutiš grozo in občutek v telesu, kot ga opisuješ. Tesnobni napad pride bolj postopno, traja nekaj ur ali celo dni, je nekoliko manj intenzivnejši, občutek pa je bolj skrb in napetost.
Pomembno je vedeti, da noben od teh napadov ni nevaren in da mine. Tvoje telo te želi obraniti pred nečim, kar tvoje misli zaznajo kot nevarno. Gre za lažni alarm v možganih, telo pa se da v obrambno pozicijo.
Svetujem ti, da si pozorna na to, kaj sproži te napade. Začni si zapisovati, kaj se je zgodilo, da je privedlo do tega. Lahko en sam dogodek povzroči to, ali pa kombinacija različnih situacij, ki so zate pretresljive. Ko boš vedela, kaj so ti trigerji oziroma sprožilci, boš imela večjo kontrolo nad svojim odzivom, saj se boš lahko nanje bolje pripravila in počasi se zniža intenziteta in pogostost.
Želim ti vse dobro na poti raziskovanja.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike