Zdravo pišem, ker me res zanima kaj narediti.
Zadnje mesece skoraj vsakodnevno doživim nekakšen napad (tresenje, močno bitje srca, rdečica, bolečina v srcu, krvavljenje iz nosu) ponavadi vedno v šoli ampak naj omenim da se v šoli res dobro počutim in dobro razumem z ostalimi. Težava nastane pred testi, spraševanji, govornimi nastopi, ali kakršnem koli drugem dogotku. Lahko samo vidim nekje izven šole kakšnega lrofesorja in dobim napad. Zanima me kaj bi lahko tu naredila. Staršem bi res teško povedala saj me nebi jemala resno. Bi morala na kakšen pogovor/posvet. Res bi se rada čimprej tega znebila.
Hvala za kakešen koli odgovor
• Uredništvo
Martina Bošnjaković

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če prav razumem zadnje čase zelo pogosto doživljaš panične napade, kadar si v šoli, in to predvsem pred ocenjevanjem znanja, govornimi nastopi in podobno.
Kar si opisala res zveni kot panični napad. Tukaj si lahko prebereš več o tem, kaj je napad panike, hkrati pa boš našla nekaj tehnik za spoprijemanje s paničnimi napadi. Predlagam ti, da poskusiš več različnih tehnik iz članka, da ugotoviš, katere ti bolj ustrezajo in katere manj. Sčasoma, ko boš večkrat izvajala tehnike, ti bodo po vsej verjetnosti postale lažje.
Žal mi je, da imaš občutek, da te starša ne bi resno jemala. Lahko doživljanje paničnih napadov morda zaupaš komu drugemu od tvojih bližnjih? Nekomu, ki bi ti prisluhnil in ti ponudil podporo?
Če se panični napadi sčasoma na bodo omilili, ti svetujem, da kontaktiraš svojega osebnega zdravnika ali pa strokovnjaka za duševno zdravje (psiholog, psihiater, psihoterapevt). Lahko pa tudi kontaktiraš Center za psihološko svetovanje – Posvet (031 704 707 ali info@posvet.org). Svetovanje je brezplačno in zanj ne potrebuješ napotnice.
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč in da boš kmalu našla rešitev za težavo, ki si jo opisala. Če boš pa imela še kakšno vprašanje, smo tu zate.
Lepo te pozdravljam,
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)