Zivjo. Nisem gotova, ce sem dozivela panicni napad ali se mi samo zdi. To se je sicer zgodilo pred dvema mesecema, ampak bom vseeno opisala tako kot se spomnem. V glavnem, moj oce je vstopil v sobo in mi je vzel moj telefon in nato sem sla v sosednjo sobo, kjer je moja soba in zaloputnila vrata. Imam tudi nizek pritisk v krvi, zaradi cesar vidis tako malce crno ce si nekaj casa v lezecem polozaju in nato vstanes in jaz sem ravnotakrat vstala(upam da razumete kaj mislim) no in jaz sem se naslonila ob vrata moje sobe in se usedla na tla ker sem videla crno in se mi je malce zvrtelo kar je pri meni normalno in se mi dogaja ves cas. No, potem je moj oce vstopil v mojo sobo in jaz sem kar na enkrat v tisti crnini si predstavljala da je oce krical name is me hotel udariti tako, da je res izgledalo kot da je bilo resnicno in zato sem zakricala ker sem se ustrasila. No in zdaj nisem prepricana kaj je bilo to ze dolgo me zanima.
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
sprašuješ se, kaj točno se ti je zgodilo pred dvema mesecema, ko si si zelo jasno in realno predstavljala, da oče kriči nate in te želi udariti, zaradi česar si se ustrašila in zakričala. Če razumem pravilno, se to ni dejansko zgodilo, pač pa si to le doživljala, kot da bi bilo zelo resnično. Sprašuješ pa se, ali je tvoje doživljanje bilo posledica paničnega napada.
Za panične napade so značilne telesne (povišan utrip, težave z dihanjem, vrtoglavica, pretirano znojenje, mišična napetost, tresenje, ...) in duševne spremembe (izrazito močan strah, občutek neresničnosti in oddaljenosti od sebe, podivjan miselni tok, samoopazovanje, katastrofiziranje, tunelski vid, potreba po begu, …). Gre torej za močno tesnobo oziroma skoraj nevzdržen strah, občutek ujetosti in nemoči. Ljudje se ob paničnem napadu po navadi tudi ustrašijo, da doživljajo srčni napad ali kap, da bodo umrli, da se jim bo »zmešalo« ali da doživljajo »živčni zlom«. Spremenjeno doživljanje sveta okoli sebe, kakor si doživljala tudi sama, je lahko posledica paničnega napada. Med paničnim napadom lahko nekako odplavamo oziroma se naši možgani odklopijo od realnosti – tako, da si predstavljamo stvari, ki se v realnosti ne dogajajo. Pri paničnem napadu se tako zagotovo lahko zgodi, da napačno interpretiramo realnost, če si v tistem trenutku doživljala panični napad ali ne, pa glede na tvoj zapis zelo težko rečem.
Panični napad lahko sicer ljudje doživljamo zelo različno, kar pa je pomembno vedeti je, da ta ni življenjsko ogrožajoč. Ocenjeno je, da vsaj enkrat v življenju doživi panični napad skoraj vsaki četrti človek.
Sama praviš, da se redno soočaš tudi z nizkim pritiskom, zaradi česar si v omenjeni situaciji doživljala vrtoglavico in motnje vida (črnina pred očmi). Glede na to, obstaja tudi možnost, da je bilo celotno dogajanje posledica le nizkega pritiska ali pa kakih zdravil proti nizkemu pritisku, v kolikor jih jemlješ. Glede tega bi ti znal bolje odgovoriti kak zdravnik.
Nizek krvni tlak oziroma hipotenzija pomeni zmanjšan pretok krvi skozi vitalne organe (tudi možgane !). Znaki hipotenzije so omotica, utrujenost, glasno bitje srca, omedlevica, čezmerno znojenje, motnje vida (bliskanje pred očmi, črnina), šumenje v ušesih, zaspanost, depresija, ... Prehodno zmanjšanje možganskega pretoka krvi pa lahko vodi tudi v motnje zavesti – omedlevico, pri kateri sta prisotna še občutek tesnobe v prsih in občutek primanjkovanja zraka. Nekatere od omenjenih znakov lahko tako hitro zamenjamo z znaki paničnega napada.
Zaupala si nam, da se ti je to do sedaj zgodilo le enkrat, zato menim, da zaenkrat to ne rabi biti razlog za preplah. V kolikor bi se ti kaj takega ponovilo ali se ti začelo dogajati redno, pa je seveda dobro obiskati zdravnika.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije