Vedno ko pisem sporocila postanem nervozen in ce gre za vec pogovorov hkrati moram enostavno najprej napisati v notse, razmislit in potem copy paste osebi... pri pogovorih z osebami pa imam isti problem. Ker nimam tega casa za razmislit vcasih zmrznem in dobesedno rabim minuto preden odgovorim. Se opravicim in recem da mi mozgani ne delajo hitro... pac nevem zakaj ratam tako nervozen, in zakaj ne morem na hitro odgovoriti. Velikokrat se mi zgodi da za nazaj ko razmislam bi odgovoril drugace... da ne bo pomote, ni zdaj vedno tako oz ce gre za nek pogovor o vremenu... sem drugace precej pameten pac ni da bi se mi to dogajalo ker bi imel neko tako tezavo, ampak socielne interakcije ko pisem ali govorim so pa samo tezavne, in vedno toliko razmisljam, analiziram. in se me morem sprostit. Hkrati pa mi gre ogromno casa samo da odgovorim na sms... kako naj to izboljsam?
Ra
Raya
Živjo,
Probi sam napisat tisto kar v tistem trenutku čutiš in ne razmišli preveč, ampak naredi tisto kar ti pravi srce. Tudi če drugim tu ni všeč, sploh ni pomembno, pomembno je le tu, d poveš svoje mnenje in kar čutiš. Upm d sm ti kej pomagala.
Raya :)
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Tim, pozdravljen!
V svojem vprašanju omenjaš težave v komunikaciji, tako preko elektronskih medijev, kot tudi v živo. Praviš, da ti nekateri pogovori povzročajo preglavice in da si moraš vzeti nekaj trenutkov za razmislek. Predstavljam si, da ti je ob tem kar nelagodno.
Naj ti najprej povem, da vsak izmed nas kdaj potrebuje nekaj časa za razmislek, preden odgovorimo na kakšno vprašanje, preden se odzovemo na povedano. S tem ni nič narobe. V katerikoli situaciji lahko zmeraj rečeš, da potrebuješ trenutek, da zbereš misli in poiščeš pravi odgovor, pri tem pa se ti ni treba opravičevati - tvoji možgani delajo čisto v redu. Vsak ima kdaj težave s tem, da se odzove tako, kot bi se želel, zato ti drugi tega ne bodo očitali.
Sprašuješ, kako skrajšati svoj čas odgovarjanja in premišljanja o odgovorih. Predlagam, da si kak pogovor z namišljenim sogovornikom odigraš v mislih - naj ima sogovornik najrazličnejše odzive, na katere poskusi odgovoriti najprej po svojem tempu, čez čas pa zmeraj hitreje. Tako boš v mislih odigral veliko število scenarijev, se velikokrat odzval in te bo v resničnih pogovorih presenetilo manj stvari, saj boš imel že nekoliko oblikovane odgovore na najrazličnejše teme. Konstruktivna komunikacija je veščina in je veščina, ki se je učimo celo življenje.
Spodbujam te pa tudi k temu, da se v trenutkih, ko ti je težko odgovoriti, vprašaš, kakšni občutki se v tebi porajajo, zakaj so se pojavili, ob kakšnih vprašanjih in zakaj ravno takšni občutki. Ko boš tem vprašanjem namenil nekoliko več časa, te lepo vabim, da občutke deliš z menoj in jih lahko skupaj raziskujeva naprej.
Če pa imaš zame še kakšno drugo vprašanje, sem ti na voljo.
Srečno!
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
Vc
Vc001
Pozdravljen,
Tudi sam sem se včasih soočal s tem kaj napisat. Še zdaj kdaj kam posebej zapišem sporočilo in ga popravim oz. napišem tako, da ga na koncu lahko pošljem. S tem da si previden ko govoriš ali pišeš ni v osnovi nič narobe vendar je samozavest ključnega pomena, tak da ti priporočam da se trudiš bolj ukvarjati s tem da poveš to kar misliš kot pa s tem kaj si bodo drugi o tem mislili.
Mogoče boš za to potreboval čas, verjamem pa da boš čez čas postal samozavesten.
/Osebni podatki izbrisani v uredništvu/
Vid