torej veliko stvari se mi dogaja... šola je zelooo stresna in nevem, nemorem se zbrati... to sem povedala mami in ona je rekla da je kriv telefon, sicer imam screen time 1 uro. mislim da imam adhd in bi se pač šla rada preverit! ampak pomoje še nekaj časa nebom... tudi moja bff mi je rekla da se hoče ubiti... 2.2.2026... strah me je a se mi zdi da se je poboljšala... ampak zdaj je vsaj božič in želim vam vesel božič in srečno novo leto!
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega opisa je res razvidno, da se ti trenutno dogaja veliko stvari, ki te obremenjujejo in skrbijo. Šola, tvoje počutje in koncentracija ter še strah za tvojo najboljšo prijateljico. Popolnoma razumljivo je, da se počutiš neprijetno in ti je vse to težko.
Napisala si, da se težko zbereš v šoli. Včasih se težje zberemo, če smo preobremenjeni in se naša koncentracija zmanjša. Tudi če razmišljaš o ADHD in bi to rada preverila ter te skrbi, ni nič narobe - vendar to ne pomeni, da je s tabo kaj narobe. Prav je, da si povedala mami. Super! Možno, da je telefon tudi razlog, vendar je pomembno, da veš, da diagnozo ADHD lahko postavijo le strokovnjaki, npr. klinični psihologi. Dober prvi korak je, da bi se o tem pogovorila s starši ali pa šolsko svetovalno delavko.
Glede tvoje prijateljice pa je izredno pomembno, da v primeru, ko ti nekdo pove, da se želi ubiti - to absolutno ni skrivnost, ki bi jo ti morala nositi sama. Tudi če to prijateljica reče in se ti potem zdi, da je boljše; je to resna situacija. Prosim, da to poveš čim prej odrasli osebi, npr. mami, očetu, učiteljici, šolski svetovalni delavki ali katerikoli odrasli osebi, ki ji zaupaš. To ni tožarjenje, ampak skrb in pomoč zanjo.
Če pa si v stiski in ne veš kaj storiti lahko pišeš tudi nam ali pokličeš TOM telefon (116 111).
Želim ti vse dobro in lepe praznike.
Živa Pirc, mag. psihologije