POzdravljeni, imam težavo, vsakič ki je toplo zunaj se otroci na moji ulici igrajo zunaj, jaz pa se učim ker obiskujem gmnazijo in se moram ogromno učiti. Vse je vredu dokler ne začnejo vpiti zunaj, kdaj preslišim tudi kletvice. Najverjetneje ni rešitve ampak jaz ne morem imeti odprtega okna ko se učim kr slišim le dretje otrok na ulici, okno pa imam rada odprto, ker mi pogosto postane vroče, saj smo v čisto zgornjem nadstropju, moja pisalna miza pa je tik pod strešnim oknom. Že od nekdaj je tako, saj imamo klimo ampak ne doseže v mojo sobo, pri učenju pa res nikakor ne morem poslušati kako se ti razvajeni otroci zunaj derejo...... Dovolj imam tega, že pol dneva jih poslušam da me že kar glava boli. kaj naj naredim, s slušalkami se lahko učim le omejeno število časa ker me začnejo boleti ušesa, enako pa je pri čepkih.
• Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zaupala si nam, da imaš težave pri učenju zaradi zvokov, ki prihajajo iz ulice, ko se zuanj igrajo otroci. Povedala si, da se rada učiš ob odprtem oknu, ker ti sicer postane vroče. Obenem si že poskusila uporabiti čepke in slušalke, ampak jih ne moreš uporabljati dolgo časa. Zanima te, kaj lahko narediš, čeprav se zavedaš, da rešitve morda res ni.
Nažalost ti moram odgovoriti, da rešitve, ki bi zagotovila, da otroci pri igranju zunaj več ne bi bili glasni, verjetno res ni. Dejstvo je, da imajo ljudje čez dan pravico do določene stopnje glasnosti in tudi to, da se otroci igrajo zunaj je v današnjih časih kvečjemu pozitivno. Na njih torej ne moreš vplivati. Lahko v določeni meri poskusiš vplivati na nastalo situacijo z določenimi vedenji (npr. uporaba slušalk) ali pa s svojo miselnostjo.
Če se najprej dotaknemo posameznih dejavnosti, ki jih lahko poskusiš. Sama si povedala, da te ušesa začnejo boleti po določeni količini časa. Kakšne slušalke pa imaš? Obstajajo slušalke, ki popolnoma prekrijejo ušesa in so precej udobna za nošenje. Podobno je tudi s čepki - določene vrste čepkov, ki jih dobiš lahko v lekarni, so tudi bolj anatomsko oblikovane in se bolje prilegajo tvojim ušesom. Možnost, ki je dosedaj še nisi preizkusila je tudi ta, da se greš učiti v neko drugo okolje. Lahko se poskusiš učiti v knjižnici (bodisi šolski, univerzitetni ali pa mestnih knjižnicah), nekaterim ustreza tudi učenje v kavarnah, ki bolj umirjene in tudi predvajajo kakšno umirjeno glasbo. Ko bo lepše vreme pa se marsikdo odloči tudi za učenje zunaj v naravi. V kolikor živih v mestu, lahko poskusiš v kakšnem parku, če si pa na obrobju mesta ali pa na podeželju pa imaš še toliko več možnosti za odhod v naravo.
Druga stvar, ki bi se je dotaknila, pa je sprememba v miselnosti. Pogosto določene stvari še toliko bolj zaznavamo in smo nanje pozorni, ker nas motijo, nam gredo na živce in bomo o njih ves čas razmišljali. Zato tudi izgubimo fokus in se ne moremo učiti. V takšnih primerih pa lahko poskusiš spremeniti svojo držo in stvari, ki jih žal ne moremo spremeniti ali pa nanje vplivati, preprosto sprejmemo takšne kot so in jih spustimo. Ko nekaj, kar si prej zaznavala kot moteče, zaznaš, se tega zaveš in sprejmeš, se lahko zgodi, da na to več ne boš tako zelo pozorna in te bo začelo tudi v manjši meri motiti. Sprejemanje je pogosto težko, zato bodi potrpežljiva.
Upam, da sem ti z odgovorom nekoliko pomagala.
Lepo bodi!
Dora Mališ, dipl. psih. (un)