pozdravljeni,
zadnje čase se sprašujem kaj je sploh pomen vsega. Vsak dan skrbim o tem kako izgledam, da se moram gibati za zdravje, da ne spadam v standard atraktivne punce, kaj me sploh zanima, da bi morala biti bolj razgledana, da nimam fanta in kaj je narobe z mano da je tako. Sprašujem se kaj bi morala zdaj delati, da bom v prihodnosti lahko dobila službo in se preživljala, da se moram socializirat, da bi sploh lahko ohranjala prijateljstva ali dobila zvezo. Problem je, da me zadnje čase absolutno nič ne zanima. Zakaj bi sploh hodila v fitnes? Da bom potem spadala v družbo, da bom mogoče komu všeč? Sem ena izmed miljarde ljudi, ki živijo na tem svetu. Celo življenje se nekam trudiš prit ampak zakaj? Itak noben zares ne razmišlja o drugem kot o samemu sebi. Nemorem zares biti jezna na kogarkoli, ker sem tudi sama egoisticna. Ampak je nadležno in zelo boleče, da smo konstantno obkroženi z ljudmi pa se počutim tako prokleto samo. Nobenega zares ne zanima kako sem. Trenutno ne bi rada delala nič kot samo obstajala, ampak si tega ne morem privoščit, ker bom tako izgubila priložnost da bi prišla naprej in si nabrala boljše možnosti za kasneje, ko bom iskala službo. Razmišljam kaj jem, koliko se gibam da se ja ne bi zredila, ampak kaj je sploh fora. Itak se tudi, če bi bila najbolj suha, tega ne bi zavedala, ker je vedno nekaj narobe, zaradi nečesa moram bit nesamozavestna. Sej niti nevem zakaj pišem, ker nevem kaj bi s tem rada dosegla. Samo res sem zmedena. Nevem kaj naj sama s sabo, če sploh imam ali bom kdaj imela koga na kogar se lahko naslonim, ali bom kaj dosegla v življenju. Kaj bo potem, ko ne bom več imela varnosti študija, ko bom prepuščena sama sebi? Ne bi rekla, da imam samomorilne misli, ampak samo res ne vidim smisla v tem svetu. Pač nič me več ne veseli kot me je včasih. Nič ali noben me ne zanima. Pa tudi jaz nobenega ne zanimam. Zdi se mi da je vse tako površinsko.
• cu
cutim_slisim_razumem
čisto te razumem. pač res si napisal/a čisto identično kar velja tudi zame. želim ti da veš da tudi če je vse brez smisla zdaj, ni važno. pojdi naprej, in najpomembneje je kako se ti počutiš. ne razmišljaj o tem kako te morajo videti drugi, ampak bodi svoja edinstvena oseba. res pač, concentration na tebe, poslušaj veliko glasbe in vedno vedi da se bo vsako obdobje ko ne veš kaj je smisel celega življenja, enkrat spet spremenilo v pozitivno plat. in potem se ta cikel ponavlja spet in spet in spet ampak tak je lajf, enkrat bo vedno bolje. to pomaga meni, upam da bo tudi zate morda uporabno. meni se ta cikelj tesnobnih otopelih obdobij že dve leti ponavlja, ko res ne vidim smisla v ničemer. ampak je po recimo enem tednu spet par dni lepih. želim ti čim več pozitivnih trenutkov in ress vedi, da nisi edina ki se ukvarjaš s takimi vprašanji.
• Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
razumem tvojo stisko. Konec koncev postavljaš vprašanja, ki si jih postavlja večina mladih odraslih na tem življenjskem prehodu. Šolanje in študij dajeta ogromno strukture. Cilji so v naprej določeni, tudi kriteriji, kako priti do tega cilja. Veš, da če boš naredil določene korake, boš uspešen. In smisel je v tem, da napreduješ - iz letnika v letnik, iz srednje šole na fakulteto itd. Potem pa se bliža čas, ko se ta struktura izgubi. Prepuščeni smo sami sebi, da si osmislimo, kaj so naslednji koraki, kaj je uspeh in katere cilje bomo zasledovali v življenju. Vem, da ti lahko vsa ta vprašanja povzročajo veliko anksioznosti. Sploh, ko se primerjaš (kar je naravno) tudi z drugimi. In kar naenkrat se ti lahko zazdi, da moraš v sodobnem svetu za srečno življenje žonglirati z desetimi žogicami - študirati, ampak ne pozabita na dodatna prizadevanja, ki ti bodo pomagala na trgu dela, se gibati in biti zdrava, dobro izgledati, hoditi na zmenke, imeti socialno življenje… Vendar je resnično nemogoče imeti fokus na vse to naenkrat. Gre bolj za iskanje ravnovesja, ne za popolnost “imeti vse”, kot družbena omrežja prikazujejo. Konstantna primerjava ti bo ukradla življenjsko energijo, ki je potrebna za to, da opaziš stvari, zaradi katerih je tvoje življenje že čudovito.
Vsa področja, ki si jih naštela so po svoje pomembna. Ampak ključ v tem, da si na njih uspešna je, da si te cilje zastavljaš tako, da bo v ospredju tvoja sreča in ne da je v ospredju percepcija drugih. Torej, gibanje in zdravo prehranjevanje samo zato, da boš zadostila nekemu idealu, te bo res začelo obremenjevati in ti nebo potrdilo vrednosti v to, da si že sama po sebi dovolj - kar zagotovo si. Ampak gibanje za to, da se dobro počutiš, da si prečistiš glavo, se odklopiš - to ti bo pomagalo tako pri počutju, kot tudi pri učenju. In v tem primeru tudi ni neuspeh, če kak teden kakšno vadbo tudi izpustiš. Enako je tudi s socialnim življenjem - hoditi ven, se družiti s prijatelji, samo zato, da ne bodo jezni, da boš vidna in dostopna, te lahko naredi še bolj osamljeno. Morda razmisli tudi, da bi s kom od svojih prijateljev spregovorila o teh občutkih. Prepričana sem, da v njih nisi sama - kot sem rekla, gre za precej pogosto preizpraševanje pri teh letih.
Za konec bi ti rada dodala še nekaj za razmislek. Pogosto mislimo, da je smisel nekaj, kar nas bo čakalo. Da se bo kar naenkrat pojavil. Sama pa menim, da je nekaj, kar sam poiščeš. Preizkušaš različne stvari in postopoma najdeš nekaj, kar te veseli. In morda v tem morda najdeš smisel. In včasih se tudi to ne izide in moraš začeti znova. Na nek način je ta končna destinacija, ko se bo vse postavilo na svoje mesto premikajoča se tarča. V bistvu je umetnost življenja vedno znova sestavljati koščke sestavljanke. Morda se sliši utrujajoče, ampak, ker je nemogoče nadzirati oddaljene prihodnosti, se je pomembno skoncentrirati na kratkoročne cilje: kaj želim doseči ta teden, ta mesec, to leto. V tem, da je življenje nikoli dokončan projekt, je veliko svobode. Pomeni, da lahko vedno začneš znova, da se ti ne izteka čas, da lahko nekatere stvari počakajo, med tem, ko se fokusiraš na druge …
Zato se ne boj, korak za korakom in smisel boš odkrivala vedno znova.
Vse dobro,
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)