V otroštvu sem bila vedno tarča posmeha. Velikokrat sem zamenjala šolo in kmalu (pri 15 letih) končno našla prijatelje in družbo. Pred tem sem trpela veliko skrbi, depresijo, ankcioznost... Po 15 letu pa je končno vse dobilo smisel. Začela sem uživati v življenju, druženju... Zdaj sem že dve leti na faksu na katerem nimam prijateljev. Prijatelje od prej sem začela izgubljati, oz. se slišimo in vidimo zelo redko, saj nas manj povezuje in oni odkrivajo novo družbo na svojih šolah medtem ko jaz na svoji šoli nimam nobenega. Nobenega s komer bi lahko šla na kavo, se slišala v zvezi s čimerkoli drugim kot šolo... ves svoj čas porabim za gledanje serij, učenje in branje knjig. S prijateljicami se vidim 1-2x mesečno. Počutim se osamljeno. In še toliko huje je, ker vem kako bedno sem se počutila sama in brez prijateljev že prej... nočem se spet vrnit nazaj. Vem, da norčevanja ne bi spet dopustila in se v tem smislu ne počutim ogroženo ampak učasih je biti sam še huje kot dobiti slabo pozornost - ker vsaj neko pozornost dobiš. Že večkrat sem poskušala navezati stike s sošolci/sošolkami, ampak neuspešno. Vsi so že "pogrupirani" in nočejo sprejemati novih članov družbe, ali pa mi (drugi ki niso) enostavno ne odgovarjajo kot osebe. Nimamo energije. Vedno mi pišejo ko kaj rabijo od mene (zapiske...), ko pa jih povabim da se po pouku dobimo ali pa gremo skupaj pojest - nimajo časa. Nevem kaj narediti, da bi se počutila bolj socializirano. Opažam, da se mi vračajo ankcijozni napadi... ne vem pa ali je to povezano s tem. V službi (delam preko študentskega servisa) je pa enaka zgodba kot na faksu. Pa res ne razumem zakaj? Sem lušna, postavna, pametna, zabavna, komunikativna, ne opravljam rada, vedno pripravljena pomagat... zakaj me nočejo med prijatelje? Ustrezam vsem "standardom sedanje sodobne druzbe". Sej to je žalostno ampak povdarjam to, ker želim povedati, da niso vedno tisti, ki so debeli, suhi, mozoljasti, piflarji... karkoli da je z njimi "narobe" v svetu sedanje družbe - žrtve tesnobe. Tudi "perfektni" primerki so kdaj izločenci. Pa nimajo nobenega razloga za to. Zato nevem več... očitno prej gor našteti dejavniki niso razlogi. In noben ne bi smel gledat na to da je npr. debel in ga zato ne marajo v družbi. Ni res! To je samo izgovor. Če nočejo te ne bojo sprejeli tudi če boš perfekten. Zato ne deli nič za družbo ampak zase.
Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Verjemi mi, nisi edina, ki ima takšne probleme. Kar nekaj ljudi je takšnih, v vseh starostih.
Morda ti bo pri reševanju tvojega problema pomagalo spodnje poglavje iz knjige Irvin Yalom Darilo terapije:
»Okno Joeharry, model za oceno osebnosti, je resnično vreden spoštovanja. Uporablja se za usposabljanje vodij in članov skupin za samo-razkrivanje in feedbacka. Je pa koristen tudi v individualni terapiji. Njegovo čudno ime je sinteza imen dveh ljudi (Joe + Harry), ki sta ga prva opisala – Joe Luft in Harry Ingram.
Bodite pozorni na štiri kvadrante. Javni, slepi, tajni, nezavedni self:
- Kvadrant 1 - javni (znano meni in drugim) predstavlja javni jaz
- Kvadrant 2 - slepi (nepoznano meni, toda poznano drugim) predstavlja slepi jaz
- Kvadrant 3 - tajni (poznano meni, a nepoznano drugim) predstavlja tajni jaz
- Kvadrant 4 - nezavedni jaz (nepoznano meni in drugim) predstavlja nezavedni jaz
Velikost kvadrantov je pri posameznikih različna. Pri nekaterih so ene celice velike, pri drugih majhne. Na terapiji poskušamo spremeniti velikost vseh štirih celic. Poskušamo, da se celica javnega povečuje na račun ostalih treh, in da se celica tajnega zmanjšuje, saj pacienti skozi proces samo-razkrivanja delijo največji del sebe. Najprej s terapevtom in nato premišljeno z ostalimi ustreznimi osebami v njihovem življenju. In seveda upamo, da bomo zmanjšali velikost nezavednega jaza tako, da bomo pomagali pacientom, odkriti globlje plasti njihove osebnosti in se z njimi seznaniti.
Tako v individualni kot tudi skupinski terapiji je cilj celica 2 – slepi jaz. Cilj terapije je, da intenzivno testiramo realnost in pomagamo posameznikom, da vidijo sebe tako, kot jih vidijo drugi. S pomočjo feedbacka postaja celica slepega jaz znatno manjša.«
Da bi ti lahko zmanjšala slepi jaz, poskusi najti nekoga s katerim si v kontaktu in mu zaupaš, naj ti pove, kako te vidijo drugi. Povabi ga na kavo ali malico in odkrito povej, kaj te muči, oz. naj ti pove, kako te vidijo drugi.
Zaskrbel pa me je zadnji tvoj stavek: »Zato nič ne delaj za družbo ampak zase.« Če boš delala v tej smeri, boš res vedno bolj sama.
Draga mladenka, iz srca ti želim, da ugotoviš, kje se ti je zataknilo in poskusi to odpraviti. Morda ne bo najlažje, ampak se je vredno potruditi. Predvsem pa stran s samopomilovanjem.
Prav lepo te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja