Zelo sem osamljen nimam prijateljev in tudi v šolo me družba ne sprejema, nihče se ne želi pogovarjati ali igrati z menoj, zato sem tudi zelo žalosten ne vem kaj je narobe z mano vsi se igrajo samo jaz sem vedno sam.
Bo
Bond007
Nič ni narobe s tabo in vsak je občutljiv na to, kako ga sprejema družba. V kakšni družbi se znajdeš kot otrok, ni odvisno od tebe, ampak od več različnih dejavnikov, na katere nisi imel nobenega vpliva - kje živiš, kakšna je šola, kakšni so sošolci in njihovi starši, navsezadnje kakšni so generacijski trendi sodobnega obdobja, v katerem si se rodil.
Največ vpliva imaš samo nad seboj, kako se ti obnašaš in kako se počutiš - tudi če se trenutno počutiš nemočnega nad lastnim počutjem, je to nekaj, na kar lahko vplivaš z iskanjem, poskušanjem in disciplino.
Če se ti to sliši prezapleteno, povem tudi bolj preprosto:
sam si lahko izbiraš družbo, ne čakaj da bodo drugi izbrali tebe. Če si v nekom prepoznal lastnosti, ki so ti všeč, je dovolj že, če imata skupna zanimanja, naprimer šport, igre, domačo žival. Najlažje ti bo, da se najprej osredotočiš na stvari in dejavnosti, ki te najbolj zanimajo, tako boš najhitreje spoznal bodoče prijatelje, saj vas bodo povezovale podobne stvari. Potruditi se moraš, da bo nekdo drug rad v tvoji družbi, vendar ne za vsako ceno. Če te neka družba zavrača, verjetno ni prava družba zate.Upam, da ti bo to v pomoč. Predlagam ti, da napišeš še kakšno dodatno vprašanje, naprimer opiši situacijo, ki ti predstavlja težavo ali pa se je zgodila, in ne veš kako dalje. Je težko, ampak vsak se sreča s podobnimi težavami vsaj enkrat v življenju.
Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
hvala, da si se oglasil in mi zaupal svoje težave. Verjamem, da to zate ni bilo lahko. Pišeš, da si osamljen in nimaš prijateljev in žal mi je, da se tako počutiš. Bi mi morda zaupal kaj več o tem? Če želiš mi lahko poveš kaj več o sebi – kaj sicer rad počneš? Včasih je lažje navezati stik s sošolci preko skupnih interesov oz. hobijev. Morda se lahko pridružiš kakšni interesni dejavnosti, ki poteka na šoli in poskusiš navezati stik s kakšnim izmed sošolcev.
Pomembno je, da se zavedaš, da čeprav trenutno nimaš prijateljev ni s tabo nič narobe. Ko se počutimo osamljeno, se nam lahko hitro prikradejo misli, da je z nami nekaj narobe, toda temu ni tako. Včasih je v razredu preprosto takšna dinamika, da nekdo izpade iz skupine, in to lahko zelo boli. Vendar to ne pomeni, da ti nisi zanimiv, prijazen ali vreden prijateljstva.
Če ti je v šoli res hudo in se počutiš izključenega iz družbe, je prav, da to poveš razredničarki ali šolski svetovalni delavki. Predstavljam si, da ti bo lažje, če boš svoje občutke lahko nekomu zaupal, obenem pa ti pogovor lahko pomaga pri iskanju načinov navezovanja stikov s sošolci.
Vedi, da nisi sam in da smo tu, da ti pomagamo. Hvaležna bom, če se ponovno oglasiš in mi zaupaš še kaj več o tem, kako ti je.
Pošiljam ti topel objem.
Prijazen pozdrav
dr. Urška Žerak, mag. psihologije