Pozdravljeni!
Velikokrat se počutim zelo osamljeno. V šoli nimam dosti prijateljev, zase pa bi rekla, da sem malo bolj odrasla od večine, saj tudi dosti razmišljam in pretehtam odločitve. Imam tri prijateljice, pa še te se z mano družijo takrat, ko v šoli ni njihovih najboljših prijateljic. Fantje se družjo med sabo, le z enim sošolcem se nekoliko bolje razumeva. Skoraj vedno moram sama pristopiti do sošolcev in se z njimi pogovarjati, drugače ostanem sama.
Tako sem vedno druga izbira. Od nekdaj sem sovražila samoto, pa ne zato, ker bi si ves čas želela pozornost, temveč zaradi občutkov izločenosti in manjvrednosti.
Tudi doma se počutim tako, saj se mama in starejša sestra precej bolje razumeta kot pa jaz z njima. Oče se drži zase, vseeno pa poskušam s pogovorom vključiti vse člane družine skupaj. To mi ne uspe, saj mama in sestra trdno vrjameta, da sem le neodgovorna smrklja (to mi večkrat rečeta, včasih tudi psovke). Želim si, da bi se bolje povezali.
Moja velika želja pa je, da bi imela fanta. Tako bi imela rada osebo, ki bi me razumela in me podpirala. Ne bi bila tako osamljena in morda bi se v družini kaj spremenilo. Ne vem kje naj ga najdem, v šoli so fantje nesramni, saj sem imela nekaj simpatij, ki so me prezirale in me zafrkavale. Smo na morju na počitnicah in res bi rada spoznala primernega fanta zame, a ga ne najdem. Pravijo, da ''pravega'' spoznaš čisto nepričakovano ...
Prosim, pomagajte.
Lepe pozdrave z morja
ži
življenje56789
Pozdravljena,
bral sem tvojo zgodbo in me je resnično ganila. Najprej naj te pohvalim. Zelo lepo se izražaš, tvoje besedilo pa je tudi slovnično zelo lepo oblikovano.
Tudi sam se spominjam časov, ko sem bil mulo, ki je rad kdaj ponagajal, po drugi strani pa sem bil bolj tihe narave in kar precej introvertiran. No, saj sem še zdaj, če sem iskren, haha.
Moja zgodba o prijateljstvu je bila tudi precej žalostna. V osnovni šoli se skoraj nisem z nikomer zares pogovarjal. Ko sem prišel v gimnazijo, sem mislil, da bo kaj bolje, pa je bilo samo malenkost. Ni šlo za prava prijateljstva, bolj za površinsko druženje. Tudi na faksu ni bilo nič posebnega.
Veš, fantje smo... kako naj rečem... včasih se gremo neke mačiste: "vse vemo, vse znamo", potem pa, ko pride do plesa, resne zveze ali čustvene odprtosti, pa zbežimo za telefone, kot da se bo tam zgodilo nekaj pomembnega. Tako se izognemo odgovornosti (vsaj jaz ne bi :)). Veliko fantov v osnovni šoli je čisto nezrelih, pogosto sploh ne vedo, kaj si želijo. Se pa tu in tam najde kdo zrelejši, čeprav redko. Tudi v gimnaziji je podobno. Po mojem mnenju postane moški zrel šele takrat, ko prevzame odgovornost in dolžnosti.
Ko so fantje mlajši, jih pogosto zanimajo mišice, da bi bili bolj privlačni dekletom, drugi so zatopljeni v računalniške igre, tretji hočejo biti sami. Ampak če smo iskreni – "idealnih" moških ni. Tudi jaz trenutno nimam punce. Bil sem na nekaj zmenkih, a so bili večinoma izguba časa, ker dekleta sploh niso vedela, kaj bi si želela. Na koncu sem se začel bolje počutiti, ko sem se nehal s tem obremenjevati.
Če boš iskala fante preko online omrežij, bodi previdna. Veliko jih je nezanesljivih in površinskih. Danes, ko ima skoraj vsak pametni telefon, se veliko ljudi izgublja v egocentrizmu in domišljavosti.
Tvoja družina bi te morala bolj podpirati. Z veseljem se še kdaj pogovorim. Trenutno več časa namenjam teku in se manj obremenjujem z vprašanjem, ali bom ostal brez prijateljev.
Ti moram povedati še to: pravih prijateljev je zelo malo. Tisti na Facebooku, TikToku, Instagramu... to je vse bolj iluzija. Lepo objaviš kakšno fotko, v ozadju pa je lahko čisto druga zgodba. No, da ne zaidem preveč v podrobnosti – haha.
Lepo se imej, in morda se še slišiva, če ti bo tako prav.
al
alone_4ever
Hej,
hvala ti za hiter odgovor. Cenim tvojo iskrenost. Lepo je prebrati izpoved nekoga, ki razmišlja podobno kot jaz. Strinjam se s tvojim zapisom.
Lep konec tedna še naprej
Uredništvo
Ida Vraničar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala, da si z mano delila tako iskren zapis. Predstavljam si, da ni lahko govoriti o takšnih stvareh, še posebej, ko se počutiš sama in nerazumljena. Občutek imam, da si zelo razmišljujoča in hrepeniš po povezanosti z drugimi. To, da si se odprla kaže tvoj pogum in željo po spremembi.
Občutek imam, da so ti odnosi zelo pomembni in to je res lepa lastnost. Pišeš, da se velikokrat počutiš kot druga izbira. To mora res boleti in mi je žal, da se ti to dogaja. Predlagam, da razmisliš, kako se ob teh sošolcih počutiš in se vprašaš, zakaj kljub vsemu še vedno vztrajaš v teh odnosih.
Mogoče bi ti bolj koristilo, če bi se osredotočila na ljudi, ki ti dajejo občutek varnosti in sprejetosti (npr. sošolec, s katerim se že zdaj bolje razumeš). Razmisli, kaj ti potrebuješ, da se ne bi počutila kot zadnja možnost. Lahko tudi vsak dan narediš nekaj zase – kaj ti daje občutek vrednosti, ne glede na potrditve drugih? Mogoče bi bilo tudi dobro, če bi poiskala nove ljudi, s katerimi se boš lahko bolje povezala. Razmisliš lahko, kje bi lahko spoznala ljudi, ki imajo podobne interese (krožki, prostovoljstvo, dogodki).
Zapisala si tudi, da si želiš več bližine doma. Ampak, če te pogosto žalijo, zaničujejo, to ni tvoja krivda in zaradi tega nisi nič manj vredna. Se ti zdi, da bi se lahko z enim od družinskih članov o tem (kako se počutiš, kaj potrebuješ) pogovorila? Če ne, si zaslužiš poiskati oporo tudi pri drugih odraslih, ki jim zaupaš. Pomembno je, da te nekdo sliši.
Tvoja želja po fantu je čisto razumljiva, še posebej, ker si želiš imeti ob sebi nekoga, ki bi te sprejel, razumel. S tem ni nič narobe, pa vendar ne čakaj na nekoga, da zmanjša tvojo osamljenost. Zato te vabim k razmisleku, kaj ti najbolj manjka (npr. pogovor, bližina, biti pomembna) in kje bi lahko to našla.
Zapomni si, da nisi sama. In prav imaš, da si želiš več, kot samo “biti zraven”. Zaslužiš si bližino, spoštovanje in povezanost. Če pa potrebuješ še kakšen pogovor, sem tukaj.
Ida Vraničar, dipl. psihologinja (UN)