Pozdravljeni
Sem Julija in sem menjala že 2 šoli in se preselila. Na šolo katero zdaj hodim sem osamlnena in mi je dolg čas vse sošolke se družijo med samo mene pa izločijo, saj sem malo močnejša od njih v takšnih trenutkih se počutim žalostno. Vsak dan ko imamo odmore pridejo k meni učitelji in ne vprašajo: zakaj se ne družiš s sošolkami in sošolci. Jaz ji odgovorim da me izločijo. Učitelji nato grejo vstran. Na prejšnji šoli sem imela veliko prijateljic ki me niso izločili. Zato ko so vikeni grem k njim na obisk saj prejšnje sošolke zelo pogrešam. Kaj naj naredim da me nebodo izločili.
Hvala za odgovore
Lp
Mo
Mon
Živjo,
zelo te razumem. Ko sem brala tvoj zapis mi je bilo kot bi brala o sebi. Tudi jaz sem bila premočna in zaradi tega so me sošolke kar naprej grdo gledale in bile nesramne, drugače pa me ignorirale. zdaj je veliko boljše ko sem v drugem razredu. predvsem moraš sama pri sebi vedeti, da ni nič narobe s tabo in da si čudovita, takšna kot si. one so neumne in trapaste ker počnejo to. svojo samozavest moraš pokazati pred njimi, tudi če si v resnici malce negotova. one morajo vedeti, da ti samo sebe ceniš in da se jim ne boš pustila poteptati. svoje dobre lastnosti in močna področja poskusi čim bolj pokazati pred njimi in jim ponudi pomoč če jim jo boš lahko. ne boj se vključiti v pogovor, ker nimaš ničesar izgubiti, hkrati pa naj ne izgleda, kot da hrepeniš po njihovi družbi. če pa se vseeno ne bodo zmenile zate, se ne sekiraj. čim več se druži s sošolkami iz prejšnje šole in si poišči še kakšne prijatelje iz svoje okolice ali se vpiši na kakšno dejavnost, ki te veseli. nikakor jim ne verjemi, da je s teboj kaj narobe. Imej se rada :)
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vesela sem, da si mi pisala. Hudo mi je, da se počutiš izločeno, še posebej, če imaš občutek, da so te izločile zaradi tvojega videza. Se lahko poskusiš sošolkam približati preko kakšnega skupnega hobija? Mogoče se lahko pridružiš kakšni interesni dejavnosti v šoli, tako je potem vedno lažje navezati stike.
Poskusi biti tudi med kakšnim odmorom v šoli prva, ki pristopiš do njih. Že doma se lahko domisliš vprašanja, ki bi jim ga postavila - naj ne bo tako vprašanje, na katerega lahko odgovorijo samo ja ali ne, saj se bo tak pogovor hitro zaključil. Naj bo odprto vprašanje, izkoristiš lahko morda tudi tvoj status novinke na šoli in povprašaš, kako potekajo določene stvari na novi šoli, npr. kako se lahko vpišeš v interesne dejavnosti, kako ocenjujejo različni učitelji in podobno. S tem, ko boš prva pristopila do njih, boš pokazala samozavest in zaupanje vase - tudi če ga mogoče ne čutiš. To je kot magnet in res pritegne vrstnike.
Sicer pa mi verjemi, da bo vsak dan lažje. Sprememba šole je bila verjetno najtežja, vsak dan in še posebej vsak teden po selitvi, ki mine, pa bo lažji, saj se boš ti počasi privadila na novo okolje, ter oni nate. Povsem običajno je, da nimaš takoj novih prijateljev, saj na nek način še žaluješ za starimi. Zagotovo ti bo sčasoma uspelo spoznati koga prijetnega in boš tudi na novi šoli našla prijatelje.
Pošiljam ti velik objem.
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije