Spoštovani!
Rad bi vam res nekaj konkretno povedal in vam zaupal. Že več kot 5 let in pol sem ne srečen v lajfu. In se počutim da je čaz da grem naprej in da se to konča in neha zavedno. Zgodilo se je vse v osnovni šoli nikoli me noben ni maral in tudi zdaj je tako. Zgodilo se je v 1 razredu ko se ne vrgli ven iz družbe in so se name spravljali starejši. Za pust pa so mi starejši fanjte postavili žebelj da sem stopil na njega in me je zelo bolelo potem so se mi pa smejali. Kasneje ko sem odraščal je bilo vse samo še slabše in tudi zdaj gre vse še na slabše. Vsi sošolci so se začeli delat norca iz mene sošolke pa so me celo začele tepst in odrivat. Nikoli nisem imel prijatelja ne prijatleljico vedno sem se moral skrivati za učitleji da me niso napadali. Mene so vsi uničevali imam še nekaj poškodb še zdej sploh pri hrbtenici. Res grozno mi je .Za vse poškodbe ki so se mi zgodile sem staršem prikrival šola pa ni hotela čisto nič narediti samo ignorirala me je zato se obračam na vas. zdej ko sem v srednji šoli je samo boljše da ni več fizičnega nasilja samo psihično je. Ampak sem imel že probleme da je ena punca ki me ni marala po šoli začela govoriti da ko pišem test da se neki derem in nevem kaj kasneje pa je bilo najhuje ker si je izmislila da zalizujem eno drugo punco kar pa sploh ni blo res tiste punce sploh poznal nisem vsi fanjte in punce so mi začeli kazati sredince. Res lepo prosim za pomoč men se joka in to zelo hočm se ubit dost je trpljenja že cel lajf prov vsem pomagam naridm za njih use a oni čisto nič zame veste kako me srce boli moje srce je zlomljeno in res vas prosim pomagajte te mi dati kak na svet kako dobiti prijatelja prijatleljico ali celo punco ker si to neskončno želim. Pripravljen sem plačat tudi 5€ za vsako druženje s prijatleljem ali prijatleljico celo punco veste jaz vse nardim da dobim pravega frenda ki bi se rad z mano družil mu bi bil pomemben v življenju ne pa da me vsi izkoriščajo.
Se opravičujem za tako dolg spis ampak je nujno ker se Tut hočm ubit ????.
Lp, Mark ČIM PREJŠI ODGOVOR NUJNO
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Dragi Mark.
Postalo mi je zelo hudo, ko sem prebrala tvoj zapis. Občutim ga, kot da sta zate osamljenost in zavrnjenost s strani drugih postali tako nevzdržni, da se ti zdi, da pomaga lahko samo še smrt. Dejansko ta dva občutka v možganih doživimo podobno, kot najhujše telesne bolečine - na robu znosnosti.
Tvoji občutki so zato povsem logični, zlasti glede na vse, kar si že prestal in kar se ti še vedno godi. 5 let je res dolga doba, posebej za mladega človeka. Ni prav in ni fer! Žal mi je, da nisi prejel ustrezne podpore v vsem tem času. Ampak nikakor rešitev ni smrt in povedala bom, zakaj tako mislim. Še prej pa imam zate vrsto vprašanj.
Najprej me zanima, zakaj se nisi mogel obrniti na starše, zakaj si vse to prikrival? To so stiske, pri katerih mora nujno sodelovati odrasla oseba, ki ji zaupaš. Bi za začetek skupaj izbrala nekoga v tvoji neposredni bližini, s komer bi se o tem lahko pogovoril? To je prvi korak k iskanju rešitve. Kdo bi to lahko bil?
Na koga pa si se obrnil v šoli? Težko sprejmem, da te vsi pedagoški delavci ignorirajo. Prepričana sem, da se med vsemi učitelji in v šolski svetovalni službi najde najmanj ena oseba, ki ti bo verjela in te bo vzela zares! To je drugi korak, ki lahko vodi v reševanje neustreznega vedenja sošolcev.
Prijateljstva pa najlažje sklenemo s podobno mislečimi in z osebami, ki gojijo podobna zanimanja. Ni nujno, da boš take ljudi našel v svojem razredu. Gotovo imaš sam kakšno zanimanje, kakšno strast, ki jo lahko začneš udejanjati v skupini - v kakšnem krožku, tečaju ali kakem športu? In če je še nimaš, se lahko lotiš odkrivanja, kaj bi to lahko bilo.
Poskusiš lahko izven šole. In tudi če ne uspe takoj, prosim, ne izberi takoj najbolj črnih misli o sebi in drugih. Tvoji sovrstniki, sploh če sodim po pismih, ki jih prejmemo v našo svetovalnico, vsi po vrsti sami s sabo bijejo kakšno bitko. Zelo sem na tvoji strani, da to ni izgovor za grdo vedenje do drugega, ampak pomembno se mi zdi, da to veš in da najprej poskušaš sam sebi postati prijatelj. To je najboljša dolgoročna naložba za življenje! Če bi ti danes spoznal Marka in bi se obrnil nate s pismom, ki si ga poslal nam, kaj bi mu svetoval?
Smrt ne spremeni ničesar. Olajšanja, ki si ga predstavljamo v fantaziji, nikoli ne občutimo, ker mrtvi ne čutimo ničesar. Zelo verjetno pa zadnji trenutki minejo v največji grozi in strahu. V neki raziskavi so tisti redki ljudje, ki so poskušali umreti s skokom z znamenitega mosta Golden Gate v San Franciscu in preživeli, vsi po vrsti povedali, da so v trenutku odskoka takoj občutili obžalovanje.
Tudi srednja šola bo minila in potem boš še vedno šele na začetku odraslega življenja, ki čaka nate in ki ti lahko prinese še vse mogoče. Imej upanje, da dokler živiš, je vredno: iskati, vztrajati, preizkušati različne strategije, raziskovati samega sebe, življenje in svet!
Čakam tvoj odgovor.
V mislih sem s tabo,Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
Iz
Izgubljeni fant
Spoštovani!
Najprej bi se vam rad zahvalil za vaš odgovor. Ubiti se nočm ker tudi nimam moči to je bilo samo takrat ko sem bil jezen oz žalosten na sebe. Naj odgovorim na vaša vprašanja. 1 staršem sem prikrival ker si ne zaupam več mi se ne družbo nimamo zaupanja en do drugega zvonili smo ga z enim velikim premerom pred leti in itak mi nebi verjela in bi rekla da sem si to sam povzročil. 2 socialni delavcem sem povedal in razredničarki in oni so sam rekel da se bodo z njimi pogovril in nevem kaj a so se sam je blo na koncu vse še slabše. Okej drugače samo ob zelo težkih trenutkih pomislim na črno plat drugače pa nikoli samo kadar me neki zelo prizadane pa me nekdo žali potem mislim na črno plat drugače ne. In imam sebe rad in sem se sprejel takšen kakor sem ampak meni je dolg čas bit sam enostavno nezdržim da me vsi samo buljajo ignorirajo. Veste kako je to grozno ko nimam nobenga prijatelja prijatleljice ali celo da bi imel punco ki bi jim to lahko zaupal to je grozno vsi me izdajo. Razmišljaj sem o nekih krožkih ampak so žal ne izvedljivi saj živim na vasi kjer žive duše ljudi ni in se nič zabavnega ne počne do mesta so pa povezave zelo slabe in še do kje se vozim 1h in 30 min v eno smer men je tok grozen vem da ne veste kako je temu. Drugače pa sem si poiskal osebo ki sem ji to zaupal in to je bla moja teta ampak ko sta starša neki vidla da se družim s teto sta mi prepovedala kontakt znjo saj kao negativno vpliva na mene.
Lp, Mark
Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Mark, hvala za vsa dodatna pojasnila in nekoliko širšo sliko o tem, kako ti je. Zelo me veseli, da vendarle ne vidiš samo črno in da se kljub vsemu ceniš. To je res zelo pomembno.
Strinjam pa se, da to ni dovolj za splošno zadovoljstvo. V življenju vsekakor potrebujemo druge ljudi. Med nami mora prihajati do sopodpore, izmenjave misli in čustev, intimne bližine, ker je to nenazadnje pogoj za zdravo in osmišljeno življenje. Z vsaj eno osebo. Da to iščeš, vidim kot dokaz, da je v tebi zelo zdrav nagon - evolucijsko smo narejeni tako, da nas izključenost boli in da iščemo pristne stike z drugimi.
Imaš res precej nehvaležne okoliščine. V vaških okoljih je običajno manj možnosti za neformalno druženje, včasih je težko najti celo dovolj vrstnikov. Zato sem pomislila, da ni nujno, da se omejiš samo na osebe svoje starosti. Glede na zrelost, ki jo izražaš, bi se po mojem mnenju brez problema dobro znašel tudi v nekoliko starejši družbi.
Je morda v vasi kakšno prostovoljno gasilsko društvo? Amaterska nogometna ali šahovska liga? Kakršnakoli možnost za prostovoljstvo?
Škoda, ker starši ne podpirajo tvojega odnosa s teto. Gre morda za kakšen razlog, ki se ga da rešiti? Morda lahko prosiš teto, da se pogovori s tvojima staršema o tem, da vidva želita ohranjati tesne stike?
Vsaj za neko prehodno obdobje. Predpostavljam, da boš čez dve leti odšel kaj študirat ali pa delat in to bo zagotovo prineslo velike spremembe, z njimi pa obilo novih priložnosti - za nove prijatelje, ljubezni, morda tudi selitev.
Pod točko 1 v tvojem odgovoru ne razumem najbolje, kaj se je zgodilo. Glede na točko 2 pa bi na tvojem mestu vztrajala in šla ponovno k socialni delavki, ter se ji zaupala. Tam je za to, da ti pomaga in da z drugimi ne deli ničesar, česar nočeš.Na šoli namreč morajo vedeti, kaj se dogaja, da to potem lahko rešujejo. Nekatere težave so tako kompleksne ali vztrajne, da terjajo več intervencij kot zgolj eno opozorilo. Sklepam, da ne vedo, da so se stvari poslabšale, in zato sedaj ne delajo nič več na tem. Mislijo, da so stvar uredili. Informacije morajo priti od vas, dijakov, da potem lahko ukrepajo. Včasih pač večkrat.
Nočem ti naložiti več reševanja težav, kot trenutno zmoreš. Želim te zgolj opogumiti za vztrajnost. :)Kaj meniš o zapisanem?
Topel pozdrav
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja