Živijo! Stara sem 18 let in še nisem imela prvega fanta. Tako osamljeno se počutim že od osnovne šole. V šoli imam samo dve sošolki s katerima se družim, drugače nimam prijateljev. Težko navežem stik s kako punco kajšele z fantom. Imam tudi strahove, da ne bom dobila ljubečega fanta, saj sem že od majhnega imela ločena starša in pri 12 sem prekinila stike z očetom, vendar se tudi zato počutim manj samozavestno. Moje vprašanje je torej, da ne vem kako se naj bolje vključim v družbo da bi imela možnost dobiti pravo prijateljico ali fanta. In ali je čudno da še nimam fanta? Še svojima sošolkama se lažem da se poleg njiju družim še z kom drugim vbistvu pa sem samo cele dneve po šoli doma. Misel na to da sem že odrasla in da sploh nisem izkusila najstniške ljubezni, bedna in da mi bo enkrat samo zmanjkalo časa in bom ostala sama????.
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Zarja,
razumem, kako težko je lahko občutiti se osamljeno in nerazumljeno, še posebej v tako pomembnem obdobju življenja, v katerem si zdaj. Tvoji občutki so popolnoma okej in razumljivi, glede na tvoje izkušnje in življenjske okoliščine.
Biti pri 18 letih brez izkušnje fantovskega prijateljstva je povsem v redu. Vsak ima svojo pot in svoj čas za razvijanje odnosov, in ni pravilnega ali napačnega načina za to. Ne dovoli družbenim pričakovanjem, da bi diktirala, kaj bi morala čutiti ali doživljati. Nobenih pravil ni, ki bi narekovala pri katerih letih bi že mogla imeti fanta. Vem, da je včasih zelo težko, ko se primerjaš z drugimi, vendar res ni nič narobe s tem, da še nimaš fanta.
Vem, da so tvoje izkušnje z ločenima staršema in prekinitvijo stikov z očetom lahko prispevale na tvoje dojemanje sebe in odnosov. A prosim, verjemi, da te izkušnje ne določajo tvoje prihodnosti ali tvoje sposobnosti za ljubezen in prijateljstvo. Da se bolje vključiš v družbo in začneš graditi močnejše odnose, lahko začneš z malimi koraki. Mogoče bi lahko delila svoje resnične občutke s tistima dvema sošolkama, s katerima se družiš. Iskrenost lahko odpre vrata globljim povezavam. Poleg tega lahko raziskuješ dejavnosti in interese, ki te resnično veselijo. Pridruževanje skupinam ali klubom s podobnimi interesi ti lahko pomaga najti ljudi, s katerimi deliš skupne strasti.
In ne pozabi, da je tvoja pot edinstvena. Ni potrebno, da se primerjaš z drugimi ali slediš določenemu vzorcu. Včasih se najlepše zgodbe življenja odvijajo, ko najmanj pričakujemo.
Če se ti kdaj zdi, da bi potrebovala dodatno podporo ali nekoga, s katerim bi lahko delila svoje občutke, se ne boj poiskati profesionalne pomoči. Psiholog ali šolski svetovalni delavec ti lahko ponudi prostor, kjer se boš počutila slišano in razumljeno.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije