Pozdravljeni,
Že dlje časa sem osamljena in težko navežem nova prijateljstva. Sem precej zadržana in nesamozavestna, zato se bojim pristopiti do novih oseb, ker me je strah zavrnitve.
Ne vem kako naj se otresem strahu pred ljudmi in zaživim svojo mladost kot večina sovrstnikov.
Lp
Ana
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Praviš, da se že nekaj časa počutiš osamljeno, nesamozavestno in zadržano. Bojiš se pristopiti do novih ljudi, saj te je strah zavrnitve, zaradi česar posledično tudi težje navezuješ nova prijateljstva. Svojih zadržkov se zavedaš in si jih želiš premagati, saj bi se rada znebila strahu, vzpostavila nove odnose ter uživala s sovrstniki.
Verjetno ti ni lahko, ko opazuješ druge mladostnike, ki se s svojimi prijatelji zabavajo in morda izgledajo kot, da sami nimajo težav z vzpostavljanjem novih vezi oziroma prijateljstev. Pomembno je, da se zavedaš, da je popolnoma normalno, da se ne počutiš prijetno in anksiozno ob vzpostavljanju novih stikov z neznanci, saj si vsi želimo spoznati ljudi, ki nas bodo razumeli, sprejeli takšne kot smo, nas cenili ter nam stali ob strani. Hkrati je vzpostavljanje prijateljstev pomembno za mladostnike, saj ima socialno vključevanje in povezovanje z vrstniki pozitivne vplive na razvoj, kot tudi dobro počutje mladostnikov. Prijatelji nam lahko nudijo socialno podporo, kadar se soočamo s številnimi izzivi in težavami, pri katerih najbližji najbolje vedo kako svetovati, nas potolažiti ali podati nasvete. Prijateljstva so še posebej pomembna v mladostništvu pri oblikovanju lastne identitete in samopodobe, saj skozi odnose z vrstniki mladi razvijate svoj socialni ter osebni status. V obdobju odraščanja se lahko mladostniki počutite osamljene zaradi sprememb v okolju, družini ali šoli. V takšnih situacijah prijateljstva ponujajo občutek povezanosti in preprečujejo občutke osamljenosti. Prav tako si vsi želimo biti sprejeti in pripadati skupini, s katero se lahko poistovetimo. Ko mladostniki vzpostavljate in vzdržujete prijateljstva, lahko doživljate močan občutek pripadnosti ter sprejetosti v skupnosti vrstnikov.
Zdi se mi pomembno, da se zavedaš, da nisi edina, ki se počuti tako in da ima veliko ljudi oziroma tvojih sovrstnikov težave z navezovanjem novih prijateljstev ter občutijo strah pred zavrnitvijo. Strah pred zavrnitvijo je pogost čustveni odziv, s katerim se ljudje soočajo v različnih situacijah. Za mladostnike je ta strah lahko še posebej izrazit, saj oblikujete svojo identiteto in hrepenite po pripadnosti ter sprejetosti v družbi vrstnikov. Strah pred zavrnitvijo izhaja iz želje po tem, da bi vas drugi sprejeli in cenili. Mladostniki prav tako pogosto ocenjujete svojo vrednost glede na to, kako vas vidijo drugi, zato lahko mnenje vrstnikov močno vpliva na vašo samopodobo. Kljub takšnim stiskam in izzivom, s katerimi se srečujete posamezniki v mladostništvu, je pomembno, da ostaneš zvesta sama sebi ter ne spreminjaš svoje osebnosti, interesov ali izgleda samo zato, da bi ugajala drugim. Pravi prijatelji, ki te bodo imeli resnično radi, te bodo sprejeli točno takšno kot si, zaradi česar bo vaše prijateljstvo še toliko močnejše.
Navezovanje novih prijateljstev v mladostništvu je lahko izziv, zato ti predlagam, da svojim interesom in hobijem posvetiš dovolj časa, kljub želji po navezovanju odnosov. Pomembno je, da se znaš zabavati tudi ko si sama in da prepoznaš vrednost sama v sebi. Preko svojih interesov in hobijev lahko prav tako spoznaš osebe, s katerimi imaš verjetno veliko skupnega ter se morda celo soočajo z enakimi stiskami kot ti. Lahko se pridružiš klubom, društvom, športnim ekipam, umetniškim delavnicam ali drugim skupnostnim dejavnostim, preko katerih boš imela možnost spoznati nove podobno misleče osebe. Sodelovanje v skupnih aktivnostih ponuja priložnost za spoznavanje ljudi z enakimi interesi. Ko spoznavamo nove ljudi, je pomembno, da ostanemo odprti, prijazni in zainteresirani za pogovor z novimi poznanstvi. Z nasmehom in pozitivnim odnosom lahko privabiš pozornost in ustvariš prijetno okolje za oblikovanje novih prijateljstev. Ne boj se biti to kar si, deliti svojih resničnih občutkov in interesov, saj ko boš iskrena glede tega, kdo si, boš lažje našla ljudi, s katerimi si deliš podobne vrednote. Ko vzpostavljaš nova prijateljstva, si vzemi čas za medsebojno spoznavanje. Postavljaj vprašanja, pozorno poslušaj sogovorca in prosto izražaj svoje misli ter interese. Pomembno je razumeti, da lahko navezovanje prijateljstev traja nekaj časa, zato bodi potrpežljiva in vztrajna. Ne obupaj, če se stvari ne odvijajo takoj po tvojih pričakovanjih. Sčasoma boš našla ljudi, s katerimi se ujemaš in s katerimi boš zgradila trajna prijateljstva.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom pomagala. V kolikor boš še imela nadaljnje pomisleke ali vprašanja, si dobrodošla, da se ponovno obrneš name.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam.
Nina Govc, diplomirana psihologinja (UN)