Pozdravljeni!
Rabim nasvet kako naj si organiziram čas in preživim manj časa na telefonu. Hodim v 9. razred in igram košarko. Na treninge hodim približno 4 krat na teden in vsak vikend imam vsaj 1 do 2 tekme. Iz šole pridem ponavadi od 13 do 14 in takrat grem takoj na telefon ali pa grem gledat TV ali računalnik. Tudi ko se imam veliko za učiti ali imam veliko naloge zavlačujem ponavadi do 7ih zvečer. Res je tudi da mi je zvečer lažje delati. Prosim pomagajte mi z organizacijo časa in da preživim manj časa na ekranih.
LP
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zahvaljujem se ti, da si se obrnila na našo Svetovalnico. Super je, da se zavedaš, da si želiš svoj čas bolje organizirati in omejiti uporabo telefona, saj je to prvi korak k spremembam.
Če prav razumem, imaš trenutno največ težav z organizacijo svoje popoldanske rutine. Svetovala bi ti, da si, ko prideš domov iz šole, najprej vzameš nekaj časa, na primer eno uro, za sprostitev in počitek - to je lahko krajši sprehod, branje knjige, pogovor z družinskimi člani ali pa krajši 30 minutni spanec. Pomembno je, da poskušaš v tem času početi aktivnosti, ki ne vključujejo uporabe telefona. Potem si določi časovni blok, v katerem se boš posvetila šolskim obveznostim, na primer med 15.00 in 16.30. Med tem časom izklopi obvestila na telefonu in ga postavi izven svojega dosega. Dobro je tudi, da si vsaj okvirno zastaviš, kaj boš v tem časovnem okvirju naredila - kolikšno količino snovi boš predelala ali katere naloge boš rešila. Po tem si vzami odmor in nato nadaljuj delo v novem intervalu. Določi si tudi, koliko časa boš vmes, med odmori, uporabljala telefon, ko se čas izteče, ga odloži in nadaljuj z delom za šolo ali s kakšno drugo aktivnostjo.
Za zmanjšanje uporabe telefona lahko uporabiš različne tehnike, na primer za posamezne aplikacije lahko na telefonu nastaviš časovno omejitev, koliko časa lahko to aplikacijo v dnevu uporabljaš (npr. eno uro), uporabiš pa lahko tudi funkcijo letalski način ali 'focus mode', ki bo preprečila prejemanje obvestil med učenjem, tako boš lažje ohranila pozornost.
Praviš, da ti bolj ustreza učenje ob večerih in svoj urnik lahko prilagodiš temu, vendar je pomembno, da z delom začneš pravočasno. Na primer, določi si čas za učenje med 18.30 in 20.00, potem pa čas za sprostitev.
Če se ti zdi, da bi te pri tem podprli, se poskusi pogovoriti tudi s starši in jih prosi, da ti pomagajo pri tem, da se držiš urnika. Skupaj lahko določite nekatera pravila, na primer, da med kosilom in učenjem telefona ne uporabljaš.
Sčasoma boš ugotovila, kaj ti najbolj ustreza. Pomembno je, da začneš postopoma in si ne nalagaš preveč sprememb hkrati, tako lahko začneš tako, da si uporabo telefona omejiš na nek čas, ki se ti zdi sprejemljiv, potem pa ga sproti zmanjšuješ. Če imaš še kakšno vprašanje, vezano na to, se lahko ponovno obrneš name.
Želim ti veliko uspeha in verjamem, da ti bo uspelo!
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)