Prijateljica mi je povedala svoje grdo mnenje o eni drugi osebi, ki mi veliko pomeni. Kaj naredim? Zadržim besede zase in si mislim svoje ALI grem do ljubljene osebe in ji povem mnenje prijateljice.
Uredništvo
Nina Govc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Praviš, da je prijateljica s teboj podelila svoje negativno mnenje o osebi, ki jo dobro poznaš in ti hkrati tudi veliko pomeni. Zaradi tega si sedaj o dvomih kaj narediti. Premišljuješ ali zaupane besede zadržiš zase in hkrati ohraniš svoje mnenje o dani situaciji ali greš do osebe za katero ti je mar ter ji poveš mnenje prijateljice, čeprav bi jo to lahko prizadelo.
Verjetno ti ni bilo lahko slišati grde in neprijetne besede o osebi, ki jo imaš rad oziroma predstavlja pomemben del tvojega življenja. Prav tako se verjetno počutiš ujetega med osebama, za kateri ti ni vseeno oziroma imaš z obema vzpostavljen prijateljski odnos. Razumem, da občutiš stisko, saj želiš obema osebama ugoditi. Hkrati želiš biti iskren do ljubljene osebe, kot tudi ne izdati druge prijateljice in povzročati konflikta. Verjamem, da ti mnenje prijateljev veliko pomeni, kar je povsem normalno.
Mladostniki se pogosto identificirate s svojo skupino prijateljev in njihovo mnenje lahko vpliva na to, kako vidite samega sebe ter svojo vlogo v družbi. Prav tako želite biti sprejeti v svoji skupini. Mnenje prijateljev lahko vpliva na vaše vedenje in odločitve, saj si želite biti vključeni in sprejeti. Prijatelji so lahko tudi vir podpore in tolažbe v težkih časih. Mnenje prijateljev je zato pomembno za mladostnike, ko se soočate s težavami ali odločitvami. Zaradi tega se mi zdi pomembno, da se zavedaš, da pozitivno mnenje prijateljev lahko okrepi samozavest osebe, medtem ko lahko negativno mnenje povzroči dvom vase in zniža samozavest ali samopodobo. Dobro je, da se zavedaš, da ni nujno, da se vedno strinjaš z mnenjem vseh svojih prijateljev in da si iskren do sebe. Ključno je, da izražaš svoje mnenje in se odločaš neodvisno od pričakovanj svojih prijateljev. Zaradi tega se mi zdi pomembno, da si sam ustvariš oziroma ohraniš mnenje o osebi, ki ti veliko pomeni, glede na svoje lastne izkušnje z njo. Ljudje smo si med seboj različni in imamo drugačne preference oziroma različna pričakovanja od prijateljev, kar je povsem normalno. Če je mnenje prijateljice o osebi za katero ti je mar slabo, je to njena osebna izkušnja in mnenje, ki ga je pridobila preko svojih interakcij z njo, ki pa niso nujno enake tvojim izkušnjam. Prav tako vsi posamezniki nismo kompatibilni med seboj in pomembno je razumeti, da so različnosti med ljudmi nekaj, kar moramo spoštovati. Spoštovanje drugačnosti je ključno za vzpostavljanje pozitivnih medosebnih odnosov.
Zato ti predlagam, da se s prijateljico o negativnih besedah glede osebe, za katero ti je mar pogovorita in da skušaš tudi sam ugotoviti od kod prihaja njeno slabo mnenje. Morda boš ugotovil, da je imela z njo drugačno izkušnjo in jo celo spoznala v napačni luči. Ne potrebuješ spreminjati mnenja svoje prjateljice, lahko pa ji razložiš in podeliš svoje mnenje, da je to oseba, ki ti veliko pomeni in da so te njene neprijetne besede o njej prizadele oziroma ti je ob njih postalo nelagodno. Prav tako se mi zdi prav, da ostaneš zvest sebi in svojemu mnenju o osebi, ki jo dobro poznaš ter ne dovoliš, da besede drugih vplivajo na tvoje odnose. Če so te grde besede nekaj nepotrebnega, kar tvoja prijateljica ne potrebuje slišati in bi jo verjetno prizadelo, ti predlagam, da se na to mnenje ne oziraš preveč. V drugem primeru, če meniš, da te bo to močno morilo in bi si želel biti s to osebo iskren, pa bodi previden kako ji boš to informacijo predal. Pomembno je, da se zavedaš, da je to mnenje le ene osebe, ki pa ima lahko velik vpliv na samopodobo tebi ljubljene prijateljice. Prav tako je potrebno upoštevati v kakšnem odnosu sta ti osebi. Če se osebi prav tako poznata in imata vzpostavljen prijateljski odnos, se mi zdi dobro, da se vsi skupaj iskreno ter mirno pogovorite, izrazite svoje mnenje, pri čemer ste spoštljivi in si ne skačete v besedo. V tem primeru lahko tudi sam pomagaš, da pogovor steče mirno in brez konfliktov. Če se osebi ne poznata dobro, je slabo mnenje prijateljice verjetno osnovano na podlagi pomanjkanja informacij oziroma poznavanja druge osebe, zaradi česar se mi zdi, da druga oseba ne potrebuje slišati negativnih komentarjev, zaradi katerih bi se lahko počutila slabo in izgubila samozavest.
Verjamem vate in ne dovoli si, da mnenja drugih vplivajo na tvoja prijateljstva in kako dojemaš druge ljudi. Vsakdo ima svoje napake in pomanjkljivosti. Ostani zvest sebi ter se ne boj izražati svojega mnenja in čustev. Pravi prijatelji bodo cenili tvojo iskrenost.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom pomagala. V kolikor boš še imela nadaljnje pomisleke ali vprašanja, si dobrodošla, da se ponovno obrneš name.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam.
Nina Govc, dipl. psih. (un)