Dober dan!
Imam problem občutek imam  da me prijateljice in sošolke opravljajo
Nisem prepričana...
Nevem kaj naj storim...
In nevem zakaj ljudje opravljajo...
Imam še vprašanje kako veš da te fantje osvajajo...
Lp. Goba Jurček
• am
ame
Hejjj, ce imaš občutek, da te prijateljice ali sošolke opravljajo, je čisto okej, da to preveriš – lahko jih kar vprašš, ali pa se pogovoriš z nekom, ki je nevtralen, da vidiš, če je tvoj občutek res pravilen. Če se izkaže, da te res opravljajo, potem se lahko malo distanciraš od njih, ker ni treba, da se siliš družiti z ljudmi, ki ti delajo slabo. Bolje je biti sam kot pa ob napačnih ljudeh, ker se ti potem lažje diha in ne čutiš stresa zaradi takih stvari.
Kar se tiče fantov in osvajanja, večinoma lahko veš, da te fant poskuša osvojiti, če te pogosteje opazuje, ti pošilja sporočila, se trudi biti v tvoji bližini ali se ti posebej posveča. Ampak tudi pri tem velja, da poslušaš svoj občutek in da ne siliš stvari, če ti ni všeč.
Pravi prijatelji so tisti, ki te spoštujejo, podpirajo in ti ne delajo slabo za hrbtom, zato je res pomembno, da jih imaš ob sebi. Če pa vidiš, da niso pravi, ni treba biti skregan ali dramatičen – samo da se distanciraš in najdeš prostor za ljudi, ki te res cenijo.
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Praviš, da bi rada vedela, kako ugotoviti, da te zlobni jeziki opravljajo. Hm. Mislim si, da je danes to malo težje kot v času pred mobilnimi telefoni, saj tega, kaj si ljudje izmenjujejo preko sporočil, ne moremo vedeti, če nam tega ne pokažejo ali pa nam o tem nekdo pove. Jaz bi ti svetovala takole. Ljudje na splošno smo nagnjeni k temu, da se z drugimi pogovarjamo o tretjih osebah. To je do neke mere razumljivo človeško početje, saj nam pomaga pri prilagajanju lastnega vedenja in pri razumevanju sveta. Težava nastane, ko se pogovor o tretji osebi sprevrže v širjenje govoric, izmišljevanje zgodbic, s katerimi se trudimo narediti vtis ali pa prikazati neko osebo v slabi luči, zato da bi se mi bolje počutili o sebi. Mladostniki, ki še niso dovolj zreli, da bi se zavedali, kakšne posledice lahko ima tako početje, lahko s tem vrstnikom povzročajo veliko žalosti in stiske. Povedati hočem, da težko vplivamo na to, da nas drugi opravljajo in tudi na to, kaj o nas govorijo. Lahko pa delamo na sebi, na svoji notranji moči in na svoji samopodobi, da nam govorice in opravljanja ne pridejo do živega. Pomaga, če se obkrožimo z ljudmi, ki so dobronamerni, ki jim lahko zaupamo in jim res lahko rečemo prijatelji - to običajno nista več kot ena ali dve osebi. Kaj si mislijo in govorijo tisti, ki niso tvoji bližnji, pa poskusi odmisliti, na tak način ti tudi ne bo moglo priti do živega.
V primeru, da nekdo o tebi širi govorice, ki so škodljive in žaljive ali celo nasilne (lahko gre za pošiljanje žaljivih slik, fotošopirane zadeve in podobno) pa je pomembno, da o tem poveš odrasli osebi, ki ji zaupaš. To je lahko razrednik, svetovalni delavec, učitelj, starš. Osebo, ki to počne, je namreč treba ustaviti in ji dati jasno vedeti, kakšno vedenje je nedopustno.
Vprašala si še, kako veš, da si všeč nekemu fantu. Zdi se mi, da ljudje običajno kar hitro pravilno zaznamo, kadar nas nekdo rad vidi, ni res? ;). Dolgi pogledi, nasmehi, v sodobnem svetu sporočila, snapi, ... Ko se ti trenutki naberejo, lahko že kar dobro veš, da te oseba želi bolje spoznati. Ne vem, koliko si stara, zato težko rečem kaj več kot to. Predlagala bi ti, da morda poskusiš s fantom, če ti je všeč, vzpostaviti kontakt in videti, kako se odzove, ko ga ogovoriš (čisto nedolžno, recimo, ali čaka na bus, v katero učilnico gre sedaj ali kaj podobnega). Vem, da mladi danes raje napišete snap, a tam je velik del komunikacije, ki ti pomaga prepoznati namene osebe, skrite - ne vidiš obraza, kretenj, ne slišiš tona glasu ... Če ne bo odziva, nič zato. Mladi se še učite komunicirati in to je lahko za vaju oba pomembna učna izkušnja za naprej :).
Želim ti lepe decembrske dni, če te še kaj zanima, pa le piši.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja