živjo,
zanima me, če obstaja kakšna online psihoterapija ampak samo preko sms - ov, ne preko video klicev. zasledila sem betterhelp, ampak problem s to je, da naj bi posredovali podatke ostalim družbenim omrežjim, ne vem, če je to res, ker se nisem poglabljala v to, ampak samo sum je dovolj, da raje ne.
raje bi preko sms-ov, ker že za to grem iz cone udobje, terapija preko videoklicev ali pa v živo je že čisto drug nivo, na katerega trenutno sploh nisem pripravljena.
hvala za odgovor
• Uredništvo
Mija Repenšek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
​Žal informacije, da bi kdo delal preko sms sporočil nimam.
Razumem, da se nahajaš v občutljivi situaciji, kjer je iskanje prave oblike podpore lahko težko. Pomembno je vedeti, da pri komunikaciji preko sporočil pogosto izgubimo del neverbalnih znakov, kot so ton glasu, mimika in geste, ki so sicer ključni pri izražanju čustev in stisk. Zaradi tega v primerih večje stiske kljub zadržkom toplo priporočam pogovor s strokovnjakom – bodisi preko spletnega svetovanja, video klica ali osebnega srečanja.
Vem, da je lahko ta korak težak, a naj te pomirim – psihologi, terapevti in svetovalci so ljudje z veliko razumevanja in topline. Njihovo delo temelji na sočutju, sprejemanju in spoštovanju tvojih občutkov. Zelo dobro razumejo strah in zadržke, ki jih morda čutiš, in so pripravljeni prilagoditi obravnavo tvojim potrebam in tem, kar ti najbolj ustreza.
Ne glede na način, ki ga izbereš, je najpomembneje, da ne ostaneš sama v svoji stiski. Prvi korak je že to, da iščeš informacije in pomoč – in ta korak je pogumen in pomemben, tudi tvoj zapis.
Vse dobro!
Mija Repenšek, mag. zakonskih in družinskih študij, psihoterapevtka stažistka
• tj
tjaša
hvala za odgovor. kako pa izgleda prva terapija?
• An
Anjica
Res lepo bi prosila tudi za odgovor na moje vprašanje.
Vem, da so Better Help kritizirali ker da tam sploh ne delajo licencirani terapevti in nihče ne preverja, ali imajo ustrezno izobrazbo ti terapevti? Pri nas sem videla da je tudi neka online platforma.
Tudi pri nas izraz terapevt sploh ni reguliran kajne glede izobrazbe... No in da na takšnih platformah delajo ljudje ki v državno službo sploh ne bi prišli glede izobrazbe pogosto? Vem da to ni nujno. Da delajo tudi socialni delavci, pedagogi... PRAVILOMA piše zraven terapevta tudi kakšno izobrazbo ima kajne? Videla sem, da nekateri tudi zgolj  s srednješolsko izobrazbo se gre jo terapevte, kaj pa v takšnem primeru?
In da je online relativno komot za terapevta, še posebej če je samoplačniško in so visoki zneski za terapije? Ali pa še posebej če terapija online sploh ni pogovor v živo, ampak ti terapevt pošlje v naprej posneta predavanja za visok denar. Ker moraš imeti samo prostor, računalnik in internet. Da je malo nateg ljudi za denar? To sem videla, da terapevti tudi pri nas rečejo, da  delajo online, ker je to relativno EASY MONEY (imeti plačo 1500-2000€ na mesec)? So vnaprej posneta predavanja in sploh ne terapij online v živo res EASY MONEY V bistvu?
Na yt je bilo, da če imaš majhne težave je obline lahko primerna, za bolj resne stvari pa da je bolje v živo?
• Uredništvo
Mija Repenšek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljeni!
Najprej se opravičujem za čakanje na odgovor. Bila sem prepričana, da je moj odgovor bil uspešno poslan v uredništvo, pa očitno čudo tehnike ni imelo enakega načrta kot jaz, kljub temu, da je bil zapisan odgovor prej veliko bolj podroben.
Najprej naj odgovorim Tjaši.
Prvo terapevtsko srečanje je običajno spoznavno in informativno. Gre za priložnost, da se klient in terapevt spoznata, da klient predstavi svojo situacijo in potrebe, terapevt pa razloži, kako poteka terapevtski proces. Pogosto je prvi stik že preko telefona ali še raje e-pošte, kjer se dogovorita za termin in terapevtu na kratko opišeš svojo situacijo, stiske, omeniš morda omejitve ipd. Na prvem srečanju ni nobenih obveznosti. Klient lahko po srečanju presodi, ali mu terapevt ustreza glede pristopa, načina komunikacije in občutka varnosti. Dober terapevt bo razumel, da mora klient imeti svobodo pri izbiri pravega strokovnjaka zase. Cilj prvega srečanja je predvsem ustvariti varno okolje, kjer se klient počuti slišanega in razumljenega.
Sedaj pa še odgovor za Anjica.
Žal je res, da poklic terapevta v Sloveniji ni formalno reguliran, kar pomeni, da ni zakonsko določenih zahtev glede izobrazbe, ki bi jo moral imeti nekdo, ki se imenuje "terapevt". To lahko povzroči zmedo in včasih celo zlorabe. Na trgu so prisotni tako visoko usposobljeni strokovnjaki (psihologi, psihoterapevti, psihiatri, klinični psihologi, ipd.) kot tudi posamezniki brez formalne izobrazbe. Tako kot v vsaki panogi, se tudi med terapevti najdejo posamezniki, ki nimajo dobrih namenov. Dobro je, da se klient pozanima o izobrazbi izbranega terapevta in terapevtskem modelu, ki ga izvaja. Absolutno ni prav, da mora posameznik v že tako veliki stiski imeti naloženo še to skrb. Kljub temu pa so kompetence za vodenje terapevtskega procesa veliko več kot le formalna izobrazba — torej ujemanje s klientom, razumevanje, sočutje, ranljivost, ipd.
Žal o platformi Better Help nimam dovolj informacij, da bi lahko podala oceno. Nujno pa naj poudarim, da samo pošiljanje videoposnetkov ni in ne more biti terapevtski proces. Terapevtski proces je živ, dinamičen in prilagojen posamezniku, ne pa enosmeren prenos informacij, kot so vnaprej posneta predavanja. In tudi v primeru online terapij, so te terapije (vsaj zame) še težje in zahtevnejše, kot terapije v živo. Hitro lahko zmanjka določen del stika, je manj možnosti nadzora poteka terapije (varnosti vključenih), ob enem pa je vseeno vstop v klientov intimen svet lastnega stanovanja, kar lahko vseeno pove veliko. Vseeno so lahko tudi online terapije enako uspešene, kot v živo.
V kolikor še imata kakšno vprašanje, vama z veseljem še odgovorim.
Vse dobro!
• An
Anjica
Nekateri terapevti imajo samo srednješolsko izobrazbo in očitno so seznanjeni da ne morejo biti terapevti in se zato sami sebe okličejo samo svetovalci. Kaj pa v tem primeru?
Praksa nekaterih je da imajo skupino na socialnih omrežjih in pošiljajo vnaprej posnete posnetke kao za domačo nalogo in enkrat na teden imajo online skupinsko terapijo vživo online. Za 100€ na mesec. Kaj pa tam? Od korone dalje je veliko online stvari predvidevam ker so ugotovili da je bolj lagodno online in ker med korono v živo ni bilo mogoče sploh, prispevke za s.p je pa še vedno potrebno plačat.
Terapije so postale tržna niša in terapevti govorijo sa samoplačniško je lažje delo kot pa biti v državni službi na javni plači (tisti ki so delali v državnem sektorju in izpolnjujejo pogoje za državni sektor). Tudi veliko mladih si ne želi biti v državni službi ampak tržiti storitve samoplačniško.
Samoplačniki se hodijo promovirati tudi v šole kaj pa to je ok?
• Uredništvo
Uredništvo
Anjica, pozdravljena.
Svetovalka ti je glede regulacije psihoterapije v Sloveniji že odgovorila. Do praks posameznikov se v svetovalnici ne opredeljujemo. Tvoja vprašanja so pomembna, a so vprašanja za splošno debato. Svetovalnica je namenjena pomoči individualnim stiskam mladostnikov.
Prijazen pozdrav iz uredništva