Pozdravljeni,
Mi lahko prosim razložite kako se srednje šole odločijo za mejo (točke z vpis) pri omejitvi vpisa?
Gimnazija ima 140 razpisanih mest, prijavilo se jih je 151. Jaz sem imela 106 točk (7. in 8. razred). Na informativnem dnevu so omenjali, da bi imela letos omejitev okoli 155 točk, jaz jih bom imela 154 in me sedaj zelo skrbi:(...
Primer: Če je bila spodnja meja točk pri dijakih, ki pridejo notri pri zadnjem stanju prijav 23. aprila 105-101 (učenci s 101 točkami so trije), ali se potem točke za omenitev postavijo junija po koncu šole glede na skupne ocene (7.8.9. razred) zadnjega učenca, to je tistega, ki je imel 101 točko 7.in 8. razred
Hvala in lp, Taja
Doseženo število točk v 7. in 8. razredu    Število učencev  Mesto                          116 - 120               12  od 1. do 12.                          111 - 115              30  od 13. do 42.                          106 - 110              50  od 43. do 92.                          101 - 105              34  od 93. do 126.                            96 - 100              14  od 127. do 140.                           95 ali manj              11  od 141. do 151.  Skupaj 151
Ob trenutnem upoštevanju ocen iz 7. in 8. razreda se spodnja meja nahaja v intervalu točk od 99 točk do 103 točk.
Doseženo število točk v 7. in 8. razredu    Število učencev  Mesto                               103               7  od 109. do 115.                               102               8  od 116. do 123.                               101               3  od 124. do 126.                               100               2  od 127. do 128.                                 99               1  od 129. do 132. Skupaj 21
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Omejitev je določena s številom točk, ki jih ima dijak, ki se nahaja na zadnjem mestu sprejetih dijakov. Torej v primeru srednje šole, na katero se želiš vpisati, bo število točk določil dijak, ki se bo nahajal na 140 mestu.
Glede na to, da gre za presežek vpisa, bo gimnazija v 1. krogu sprejela le toliko dijakov, da zasedejo 90% mest - torej okoli 125. V 2. krogu pa bodo sprejeli toliko dijakov, da bodo zasedli vseh 140 mest - torej še nekje 15 dijakov.
Končno število točk je odvisno od ocen 7., 8. in 9. razreda. Ko boste dobili ocene 9. razreda, se boste glede na to ponovno razporedili v seznam po številu točk. Tisti, ki bo na nekje 125. mestu bo določil mejo za 1. krog vpisa in tisti, ki bo v novem krogu nekje na 15. mestu bo določil mejo za 2. krog vpisa. Torej, meja ne bo določena glede na število točk tistega učenca, ki je trenutno zadnji glede na 7. in 8. razred, temveč glede na število točk tistega, ki bo na zadnjem mestu še sprejetih po prištevku ocen iz 9. razreda.
Kakšna bo dejanska omejitev lahko gimnazija samo ugiba. To je odvisno od tega, koliko učencev se je prijavilo na to gimnazijo in od tega, kakšne točke boste imeli. Predlagam ti, da počakaš na konec 1. kroga. Če ti slučajno ne uspe, imaš še vedno možnost priti na to šolo v 2. krogu.
Držim pesti za najboljši izid!
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije
• Z3
Z35
Kako gre sploh 2.krog vpisa prijava in omejitev in točke? Nam tega niso nikoli razložili.
• Uredništvo
Maruša Grešak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
k 2. krogu vpisa so povabljeni vsi devetošolci, ki v 1. krogu niso bili sprejeti na srednjo šolo, kamor so oddali prijavnico. 2. krog vpisa poteka tako, da so ti devetošolci povabljeni na srednjo šolo, kamor so oddali prijavnico. Na tej srednji šoli nato skupaj s starši in svetovalno službo izpolnijo prijavnico za 2. krog. Na prijavnico lahko napišejo do 10 srednjih šol (programov), ki še imajo prosta mesta. Na tisti program, za katerega bodo imeli dovolj točk, bodo sprejeti. Pomemben je vrstni red. Če si sprejet na prvo željo, se lahko vpišeš samo tja (ne moreš se premisliti in se vpisati na program, ki ga imaš na drugem mestu, čeprav imaš morda tudi za ta program dovolj točk). Upam, da sem ti razumljivo odgovorila. Če pa imaš še kakšno vprašanje, pa sporoči.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije