Pozdravljeni,
prijavil sem se na srednjo šolo, ki je razpisala 56 mest, v prvem krugu je bilo oddanih 50 prijav. Kako bo potekala izbira oz. ali bom tudi jaz zapadel v "omejitev vpisa", če bi se v drugem krogu prijavilo še 20 kandidatov, ali pa se potem omejitev izvaja samo pri njih ?
Hvala za odgovor.
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Pišeš, da se ne na srednjo šolo v program, kjer imajo 56 mest, prijavilo 50 kandidatov. Skrbi te, da bi te v drugem krogu vpisa kdo izrinil.
Naj te pomirim: v drugem krogu te zagotovo ne more nihče izriniti. Postopek je namreč takšen: do 2. 4. ste vsi devetošolci oddajali prijave na srednje šole. Šole smo nato videle, koliko prijav imamo in številke prijavljenih po programih so bile objavljene na spletni strani ministrstva. Sedaj imajo vsi devetošolci, ne glede na to, na katerem programu je njihova prijava (če jih je tam preveč, premalo ali ravno prav) možnost, da svojo prijavo prenesejo kamorkoli (prav tako ne glede na to, če jih je tam že preveč, premalo ali ravno prav ;)). To lahko naredijo do 6. 5. do 15. ure. Po tem datumu pa prijave ostanejo, tam, kjer so. Po 15. 6., ko dobite devetošolci spričevala, bomo srednje šole dobile informacijo še o vaših ocenah 9. razreda in nato lahko izvedemo VPIS V 1. KROGU. Samo tisti devetošolci, ki bi zaradi omejitve vpis in premalo točk ne bili sprejeti, bodo kandidirali za mesta v DRUGEM KROGU.
Kaj to pomeni zate v tvoji situaciji? Zaenkrat si zelo varen. Če se število prijav na tvojem programu do 6. 5. ne bo spremenilo (torej, da ne bo več kot 6 devetošolcev preneslo prijave na tvoj program), boš sprejet v prvem krogu, ne glede na tvoje točke (ocene in NPZ). Koliko je verjetno, da se zgodi, da toliko devetošolcev svojo prijavo prenese, ne vem. Če mi zaupaš, na katerem programu imaš prijavo, bom lahko morda poskusila predvidevati, kakšne so možnosti, da se to zgodi.
Mirnejši boš tudi, če bo tvoja svetovalna delavka iz OŠ ali pa tvoji starši poklicali na šolo, kjer imaš prijavo, in vprašali, na katerem mestu si. Če si npr. med 50 prijavljenimi na 30 mestu, je precej verjetno, da te tudi 10 kandidatov, ki bodo prijavo prenesli, ne bo moglo 'izriniti', če bi se zato zgodilo, da bi bila omejitev. Res je, da imamo zaenkrat le ocene 7. in 8. razreda, manjkajo pa še točke NPZ in 9. razred. A je res tudi, da prijave večinoma prenašajo kandidati, ki jim na programu, kjer so trenutno prijavljeni, slabo kaže, torej imajo verjetno manj točk.
Upam, da sem bila dovolj jasna, sicer mi pa lahko še napišeš.
Želim ti uspešen vpis v srednjo šolo in lep zaključek osnovne šole.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja