Kje lahko pogledam omejitve vpisa v srednjo šolo v preteklih letih? Na dijaški.net piše za zadnje 3 leta samo /. Ne vem kaj to pomeni? Pred tem pa piše ali številko potrebnih točk ali pa brez omejitve.
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
zanimajo te omejitve vpisa v srednjo šolo v preteklih letih.
Najbolje je, da obiščeš spletno stran ministrstva za vzgojo in izobraževanje, kjer najdeš najbolj točne podatke: https://www.gov.si/teme/vpis-v-srednjo-solo/ .
Pojdi do naslova Pretekli vpisi v srednjo šolo in tam izberi posamezen RAZPIS. Razvrščeni so po letih. Ponovno se pomikaš po spletni strani navzdol do naslova Omejitev vpis, kjer poiščeš povezavo SPODNJE MEJE prvega kroga vpisnega postopka. Odpre se dokument s šolami in spodnjimi mejami. Spodnja meja je število točk, ki je bilo potrebno za vpis na posamezen program.
Določene stvari najdeš na portalu Dijaški.net kot si že sam ugotovil. Poiščeš šolo in program in prikaže se tabela. Če želiš videti starejše podatke, pod tabelo klikneš Prikaži starejše. Oznaka / pomeni, da ni bilo omejitve (pomeni brez). Za vsako šolsko leto je zapisano število prostih mest (razpis) in število prijav na ta mesta (prijave). Nato v naslednjem stolpcu najdeš informacijo ali je bila na programu omejitev in številko - to je spodnja meja (točke potrebne za vpis). Nato v naslednjem stolpcu še informacije za 2.krog vpisnega postopka.
V primeru vpisa se letos prvič gledajo ne le ocene 7., 8. in 9. razreda ampak tudi dosežki na NPZ-ju. Formula za seštevek točk je zato drugačna, kar pomeni da ti točke preteklih let (o katerih sem ti pisala prej) od zdaj naprej ne pridejo več prav. Saj je seštevek od letošnjega leta naprej drugačen. Od letošnjega leta naprej boš lahko primerjal točke od vpisa 2025/2026. Le te bodo primerljive.
Če te še kaj zanima, sem ti na voljo!
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
Ka
Kajk
Kaj če piše /, ampak je več prijav kot je razpisa kaj to pomeni, da je omejitev ampak ni vpisana v sistem? Ful sem zmedena kaj pomeni.
Uredništvo
Urška Koštomaj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če gledaš za šol. leto 2025/2026 potem znak / pomeni 'še ni podatka'. Ko bo vpisnega postopka konec, bodo posodobili podatek. Za pretekla leta je zapisano ali omejitev in spodnja meja, ali pa brez omejitve.
Če te nisem prav razumela in ti jasno odgovorila, me prosim popravi.
Lep pozdrav,
Urška Koštomaj, mag. psihologije
Ka
Kajk
Vem da za letos še ni znanih omejitev. Za zadnja štiri leta piše da je bilo več prijav od razpisa ampak piše /. Zdaj ne vem kaj je to, da je brez omejitve? Ampak prijavilo se je več kandidatov kot je bilo razpisa. Za pretekl leta piše ali točke omejitve ali pa z besedo brez omejiteve. Tudi kjer ni bilo omejitve se je prijavilo manj kandidatov kot je bilo razpisa. Zdaj mede tisti /, potemi da je bila omejitev pa v dijaski. net ni vpisana?
Uredništvo
Urška Koštomaj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če zagotovo veš, da je bila omejitev na programu, potem gre verjetno za napako na portalu dijaški.net. Če imajo kakšen kontakt jih lahko vprašaš in opozoriš na napako.
Več ti ne znam svetovati. Zagotovo pa so prave informacije glede vpisa v srednje šole na ministrski strani.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
Ka
Kajk
Za solsko leto 25/26 pise da je omejitev 77 tock. Za druga leta je bila omejitev pise recimo 155 tock. Zanima me ali je to napaka za letos ali se racuna tocke drugace ker se upisteva se rezulatate npz ali kako so od letos tocke?
Uredništvo
Urška Koštomaj
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
tako je, od letos naprej so točke drugačne, saj končna številka poleg uspeha v 7., 8. in 9. razredu vsebuje še uspešnost na NPZ-jih. Omenjene točke se seštevajo po posebni formuli. Kot sem omenila že zgoraj, ti primerjava točk se preteklimi leti od letošnjega leta nič ne pomaga ravno zaradi nove formule.
Programi, ki so do sedaj imeli visoke spodnje meje, jih bodo zelo verjetno imeli tudi v prihodnje.
Lep pozdrav,
Urška Koštomaj, mag. psihologije
Ka
Kajk
Samo zanima me kaj pomeni 77 točk, kako se to izračuna?
Uredništvo
Urška Koštomaj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
točke so izračunane po formuli na tej povezavi: https://www.gov.si/teme/vpis-v-srednjo-solo/ pod Tabela za izračun točk v primeru omejitve vpisa. Izpolnjuješ tabelo OŠ - predmeti.
Lep pozdrav,
Urška Koštomaj, mag. psihologije