Pozdravljeni,
sicer mi diagnoza 'OKM', ki sem jo zapisala v naslov vprašanja, ni bila nikoli dodeljena mislim, da je to moja težava. Od 17 leta naprej trpim za anksioznostjo. Imela sem različne epizode od paničnih napadov, do straha pred smrtjo in podobno. Vedno sem se dobro 'borila' s tem in nisem poiskala pomoči. Občasno sem povedala le mami kaj me muči. Zadnje 2-3 mesece pa me mučijo prisilne misli, ki so agresivne ali bodisi slabonamerne vsebine. Prej so misli bile tudi prisotne ampak me niso motile in jim nisem verjela. Imela sem zelo težko otroštvo, zaradi očeta. Sedaj živim sama. Bilo je tudi veliko zunanjih dejavnikov in stresa pred pojavom mojih groznih misli. Misli zdaj trajajo 2 meseca in se vedno bolj bojim, da bi se uresničile. Torej, da bi škodovala sebi ali drugim (bodisi fantu v spanju, sodelavki v službi, ker vidim škarje na mizi ipd.) Škode res ne želim narediti nobenemu tudi sebi ne, saj boli in res nisem taka. So pa misli tako močne, da jim verjamem, da me bodo enega dne v to prepričale. Kot, da se jim moram upirati in imeti z njimi borbo, pa nikoli konca. Tako, da je moj strah pred uresničitvijo teh groznih dejanj zelo prisoten in na to mislim cele dneve, razen ko spim ne. Bojim se, da bi to res storila.
Iščem možnosti in pomoč pa ne vem kje pričeti. Oglasila sem se pri osebni zdravnici, ki mi je dala napotnico za psihijatra.
Obiskala sem 5 psihoterapij samoplačniško, kjer na nobeni terapiji nisem prejela odgovora temveč me psihoterapevtka le posluša in mi je danes svetovala, da bi poizkusila s tabletami.
Malo sem prebrala tudi na spletu in sem videla, da bi vedenjsko kognitivna terapija mogoče bila prava odločitev ?
Kako bi lahko pričela, da si pomagam in se misli rešim oz. jim preneham verjeti, da sem ta grozen človek v mojih mislih in da ne bom nekega dne v psih. ustanovi ali zaporu ????
Iskreno se vam zahvaljujem že vnaprej in lep večer!
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Elmy,
iz tvojega pisanja razberem, da se že več let spoprijemaš s prisilnimi mislimi, da si sama zase storila v zvezi s tem že marsikaj. Med tvojimi pomembnejšimi odločitvami je prav gotovo ta, da poiščeš strokovno pomoč. Toplo priporočam, da pri tem vztrajaš. Seveda pa je pomambno, da poiščeš pravega strokovnjaka, po možnosti spacialista klinične psihologije ali psihiatra. Verjetno pa bo potrebno več kot pet PT seans, gre za proces, ki traja in pomaga pri spoznavanju samega sebe, pri iskanju novih možnosti zase, pri ozaveščanju svojih težav, obvladovanju simptomatike.
V PT procesu je bolj kot sama PT tehnika pomemben dober odnos s terapevtom in zaupanje vanj. Tudi VKT je dobra izbira in jo priporočam. Med drugimi jo izvajajo tudi v PB Begunje, hospitalno in ambulantno. Na njihovi spletni strani najdeš vse potrebne infornmacije.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka