Zdravo. Zanima me če so učno malo manj uspešni učenci bolj občutljivi na oglaševanje, torej bolj verjamejo oglasom in učno bolj uspešni manj verjamejo oglasom. Opazila sem in zanima če in zakaj je tako?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Pika,
zanimivo, da si opazila to. To je tema, ki bi se jo dalo kar precej raziskati in so raziskovalci kar precej na tem področju že ugotovili, marsikaj pa še ostaja skrito.
Ni ravno moje področje, ampak sem na hitro pogledala nekaj raziskav. Sicer nisem prepričana, koliko si stara in kako ti naj zapišem, da bo tebi lažje razumljivo, ampak bom poskusila takole. Nisem sicer opazila direktnih raziskav za to povezavo, sem pa našla podobne, ki bi lahko namigovale na tvoje opažanje. Če posplošim, je bila ugotovitev, da lahko učenci z nižjim socio-ekonomskim statusom in nižjimi akademskimi dosežki bolj verjamejo in "nasedejo" oglasom - ampak pozorna bodi tu, to še ne pomeni, da obstaja prava povezava in je to 100% res. Pomeni le, da je bolj verjetno.
Prilagam ti še povezave do nekaj raziskav:
- https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00913367.2013.774588
- https://myscp.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1016/S1057-7408(08)80038-1
- https://journals.sagepub.com/doi/10.3102/0162373718774630
Upam, da t odgovor pomaga, a te vseeno toplo spodbujam, da si sama prebereš še več.
Le ohrani to željo po razumevanju. :)
Patricija Knez, mag. psihologije
• Pi
Pika
Zanima me tudi ali tisti ki so učno bolj uspešni znajo bolje obvladovati ljubezenska razočaranja, če te pusti fant ali punca recimo in pa osebne težave doma recimo če se starša ločujeta in podobno? Ali je to samo mit?
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena,
res zanimivo vprašanje in zagotovo boš hitro našla odgovor sama, ko boš malo pobrskala po literaturi. Ker je vprašanje res informacijske narave, te tako spodbujamo, da svoje vprašanje dobro raziščeš sama in se pri tem morebiti za pomoč obrneš tudi na svoje učitelje/profesorje (nisi zapisala svoje starosti, zato nismo prepričani, na koga točno). Verjamemo, da ti bo šlo.
Če imaš še kakšno vprašanje vezano na svoje stiske, pa lahko vprašaš.
Prijeten pozdrav iz uredništva
• Pi
Pika
Kako da ne želite odgovoriti, je nevredno ali neprimerno vprašanje ali kaj?
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena Pika,
portal #Tosemjaz je namenjen mladostnikom v stiski. Tu smo, da vas podpremo in usmerimo po pomoč dalje. Kar se tiče bolj informativnih vprašanj, lahko sicer odgovorimo na vezane tematike, ni pa to namen portala. Tako te usmerjamo, da sama raziščeš več.
Smisel je tudi, da sama pri tem razvijaš in uriš spretnost iskanja informacij in odgovorov.
Želimo ti uspešno raziskovanje, če pa imaš osebno stisko, smo tukaj zate.
Prijazen pozdrav iz uredništva
• Ar
Arči
Ni nujno. Namen oglasa je, da tisti, ki oglas objavi, ga objavi z izključnim namenom, da proda izdelek in pri tem zasluži.
Mislim, da je bil John Davison Rockefeller, ameriški industrijalec in človekoljub, ustanovitelj prvega ameriškega poslovnega kartela, tisti, ki je dejal, nekako takole: polovica denarja, ki ga namenim oglaševanju je vstran vržen denar, vendar nikoli ne vem katera je ta polovica.
Kaj hočem povedati. Tisti, ki objavlja oglase vloži veliko znanja, truda in sposobnosti v oglas. Pri tem izbere ciljno skupino, otroke, dijake, delavce ali bilo koga drugega. Bolj je ciljna skupina zahtevna, več truda, dela in denarja je potrebno vložiti, da bo oglas dosegel svoj namen. Vendar oglas vedno doseže namen vsaj pri veliki večini tistih, ki oglas berejo. Zato ni pomembno ali so to manj uspešni ali bolj uspešni učenci ali celo otroci. Pri zadnjih so ciljna skupina otroci in starši, otroci nekaj željijo, starši pa jim to kupijo.
Zato imajo, posebej še multinacionalke (CocaCola, McDonalds), cele oddelke dobro plačanih, izobraženih ljudi, ki pripravljajo oglase. Lahko traja leto dni, tudi več, da pripravijo morda stavek ali dva (ali poved, če želite), ki jim potem prinese astronomske dobičke. In to je, kot že rečeno, edini namen oglasa.