Pozdravljeni,
z bivšim fantom sva se razšla približno eno leto nazaj, a sva bila potem še v stiku. Zdaj nimava stika že približno pol leta.
Kar nekajkrat sem kasneje razmišljala o eni stvari, ki si je ne znam ravno najbolje razložiti. Velikokrat se je zgodilo, da ko sva bila skupaj (1-2 x tedensko) ni bil zadovljen, če se ni dogajalo kaj, kar bi si on želel (tukaj ciljam na intimo). Postal je nesramen, aroganten. Me pa nikoli ni v nič silil ali kaj podobnega, ker sem mejo zelo jasno postavila.
Njegov odziv je bil nekaj v stilu, naj spizdim in je kar odšel ali pa ko sem mu rekla, naj se lepo ima (ko je odšel od mene), je samo rekel "Ja, ti pa ne, ker cel večer ni bilo nič od tebe!". V tem smisli je kar pokazal, da mu nekaj ni prav. To ni bil glavni razlog za najin razhod, je pa EDEN IZMED MNOGIH.
Punce, ali ima katera izmed vas podobno izkušnjo? Seveda se tukaj obračam tudi na strokovnjake: od kod to izvira glede na to, da je drugače deloval toplo, mirno?
kr
kr_ena_1
težave z zavrnitvijo je meu tale fnt. Pomisl še na druge situacije, ko ni blo po njegov, koko je takrt reagirou?
Uredništvo
Tanja Kodrič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če prav razumem, te še danes bega vedenje bivšega fanta, kadar nista bila na isti valovni dolžini glede intime. Čeprav sta se razšla že pred časom in nista več v stiku, še vedno občutiš nelagodje, ko se spominjaš kaj se je dogajalo. Zelo je pomembno, da si znala jasno postaviti mejo in da te ni silil v nič, česar nisi želela. Hkrati pa to ne pomeni, da je bilo njegovo vedenje sprejemljivo. Nesramnost, arogantni komentarji, umik, zapuščanje situacije in stavki, s katerimi je kazal nezadovoljstvo, so oblika pritiska, tudi če ni šlo za neposredno prisilo. Takšni odzivi so lahko boleči in povzročajo občutek krivde ali odgovornosti za nekaj, za kar v resnici nisi odgovorna ti.
Pri nekaterih ljudeh se ob frustraciji (še posebej na področju intime) aktivirajo nezreli obrambni mehanizmi. Namesto da bi občutek razočaranja, zavrnitve ali žalosti izrazili ranljivo in odprto, se zaščitijo z jezo, sarkazmom, poniževanjem ali umikom. To ni nujno zavestna odločitev, a je lahko prav tako škodljiva. Takšno vedenje pogosto izvira iz tega, da nekdo zavrnitev doživi kot osebni napad in vsak »ne« lahko sproži občutek ogroženosti. Namesto da bi to izrazil z besedami ali pogovorom, se odzove z jezo ali kaznovanjem. Prav zato so lahko ljudje navzven zelo mirni in prijazni, ko pa stvari ne potekajo po njihovih pričakovanjih, postanejo hladni ali nespoštljivi. Nekdo je lahko ljubeč in prijeten, dokler so njegove potrebe zadovoljene. Prava kakovost odnosa pa se pokaže, ko pride do frustracije, razhajanja ali postavljanja meje.
Ko si postavila mejo, se je on odzval na način, ki je bil zate boleč in ponižujoč. Veliko žensk ima podobne izkušnje, a jih pogosto prezrejo, ker »saj ni bilo tako hudo« ali »vsaj ni silil«. A takšni odzivi lahko pustijo posledice in vplivajo na občutek varnosti v odnosu. Njegovi odzivi niso nekaj, kar bi ti lahko preprečila ali popravila. Odgovornost za to, kako se je odzval, je povsem njegova. Pomembno je, da se v odnosih počutimo varne, spoštovane in mirne. To niso previsoka pričakovanja, ampak zdrava merila. Tvoji občutki so bili upravičeni in ravnala si skladno s svojimi mejami, kar pa je tudi največ kar si lahko naredila.
Če čutiš, da te to še vedno bremeni, je povsem v redu, da o tem spregovoriš z nekom, ki mu zaupaš. To je lahko prijateljica, bližnja oseba ali strokovnjak. Lahko pa tudi razmisliš, kaj si se kljub vsemu iz te izkušnje naučila. Včasih že to, da nekaj ubesedimo in smo slišani, pomaga, da se določeno poglavje lažje zapre.
Vse lepo ti želim.
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)
Te
Teen
Hey ????,
tole pa zelo dobro poznam. Stara sem 13 in imela sem fanta do približno 1 leto nazaj.
Na začetku je bilo vse super fino fajn bil je zelo pozorwn prijeten zascitniski...ampak kot recejo vse enkrat mine no...tut to je. Ko sva se recimo dobila mi je on npr. En vecer prej napisu ce se lah drziva za roke. No in ko sva se dobila se pac nisva ampak me ni on prjeu jst bi mogla in isto za poljub, objem itd. In poj je biu uzaljen pa mi je pisu, da vid da se ne znam obnasat v ljubezni kokr je on to reku pa neki. V soli me je klical konj, cipa pa se kej
Zato sem ga tud pustila.
Upam, da si okej.