Zdravo!
Mama mi je pred 1 tednom vzela telefon samo zato, ker nisem naredil pralnega stroja. No in potem mi je rekla naj ji zato, ker nisem naredil pralnega stroja pokažem screen time na telefonu, ki sem ga imel 5 ur in vem, da če bi ona to videla bi se začela dreti v mene in bi me vsekala. Nisem ji ga pa hotel pokazati tudi zato, ker imam Snapchat za katerega ona ne ve že 1 leto in mi ga v vsakem primeru ne bi pustila, zato sem si ga naložil. Naložil sem si ga pa za to, ker ga imajo vsi moji sošolci. In potem se je drla in me udarila. Naslednji dan je telefon odnesla s sabo v službo in zdaj sem brez telefona že približno 1 teden. In hočem vprašati kako naj pomagam sebi, da me ne bi večkrat udarila samo zato, ker pumpa sebe z več stvarmi, ki jih nisem naredil ali pa sem jih narobe naredil, medtem ko se dere. In zato me včasih ponavadi dvakrat udari. Na koncu koncev mi je vseeno za telefon, ampak hočem, da imam normalno mamo, katere se ne bojim, da me bo vsakič udarila in nadrla ko sem naredil nekaj takega kot pozabil narediti pralni stroj. Poleg tega mi je rekla, da če imam kaj takega na telefonu kot snap naj se raje preselim od doma. In takrat sem res začel razmišljati, da bi šel od doma.
Hvala za vaš odgovor v naprej
hm
hmmm
hejj,
zelo mi ja zau da se tak pocutis in upam da kmalu najdes resitev. Svetujem ti pa da nikoli ne obupas in se trudis ker bo v prihodnosti vse bolje!:)
Lp. N
Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Situacija, ki si jo opisal ni lahka in popolnoma razumem tvojo stisko. Upravičeno občutiš, da te mama napada in si želiš drugačnega, bolj primernega odnosa z njo. Najprej moraš vedeti, da nikoli ni prav, da te kdo udari ali prestraši, ne glede na razlog. Tvoj strah pred udarci in kričanjem je popolnoma razumljiv. Če te kdo udari zato nisi sam kriv in fizično nasilje ni tvoja krivda. Je pa res, da se pa moraš zavedati, da obstajajo določene posledice, če se ne držimo dogovorov.
Razumem, da si želiš imeti Snapchat, kot ga imajo tvoji prijatelji. A to je situacija, kjer je mama jasno postavila meje. A sta se o tem kdaj pogovarjala? Si ji morda povedal zakaj je tebi ta aplikacija tako pomembna? Veš – z odkritimi pogovori lahko pogosto pridemo do rešitev, na najbolj preprost način. Zato ti, za začetek, predlagam, da se z mamo pogovorita. Izberi dan, ko bosta oba dobre volje. Povej ji česa si želiš in česa te je strah. Bodi iskren, do sebe in do mame.
Starši imajo pogosto drugačna pričakovanja od otrok. Zato je pogovor zelo pomemben. Le tako lahko pridemo do rešitev. Kot si sam že ugotovil, nasilje ne pripelje do željenega rezultata. In tudi ni dovoljeno. Verjemi tudi, da ti mama želi le najboljše. Želi te zaščiti. Zato razmisli tudi pri sebi koliko časa ti resnično potrebuješ za telefon. Lahko svoje povprečje znižaš. Tudi sedaj, ko telefona nimaš, si napisal, da ti je v redu. Če boš zadevo tako predstavil tudi mami, verjamem, da bo razumela in bosta našla skupen dogovor.
Kar pogumno in vse dobro!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja