Hej! Imam ene probleme:
1. Men je tko ful nerodno bit pred starsi na telefonu. Se na mizi ga neuoam imet. Tko vse starejse punce ki jih poznam, so pri tokih letih kot sem jaz, ze bile tko pred starsi na telefonu, pa tko... jaz pa si se neupam imet telefona v rokah lred njimi. Tko cel dan mam telefon na nocni omarici in ko ga rabim grem do omarice in ga tam uporabljam. npr. Pred babico mi pa ni nerodno.
2. Moj ati tak misli da sem dojencek. Ko sem pred televizijo in gledam po programih mi govori da bom ziher dala kako risanko pa neki. Pa tut tko nekak mam obcutek kot da me ima za majhnega otroka (stara sem 14). Pa moj brat ko je biv tok star kot jaz je imel ze punco in je k nam prsla velikrat prespat, in so ga mele moje babice za odraslega. In zdej ko sem jaz tok stara, mi babice se vedno kupujejo kake puloverje z motivom nekih otroskih stvari...
3. Pac mi gremo 1x na leto na morje z vecimi druzinami skupaj. In tam nas je cca 10 odraslih in 7 otrok. In ko smo vsi skupaj se vedno nekaj pogovarjamo. In ko jaz kej hocem povedat me vsi ignorirajo al pa me kar prekinejo in govorijo svoje (odrasli). No in tam so 3 punce ki so starejse od mene. Ampak jaz se spomnem k so ble one isto stare kot jaz, so jih vsi imeli bolj za odrasle in so jih tudi poslusali. Pac upam da razumete kaj hocem povedat. Pac tiste 3 punce so v istem obdobju kot sem jaz zdaj, jemali bolj odraslo, jih poslusali... (tako kot sem povedala v prejsnji objavi Odrasli- pod 1.)
hvala za odgovore!
• Uredništvo
Urška Ruter

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
v prvem delu vprašanja pišeš, da se počutiš nelagodno, če uporabljaš telefon pred svojimi starši. Tvoja negotovost je povsem razumljiva in verjetno izhaja iz različnih dinamik med različnimi generacijami in odnosi.
Poskusi razumeti, od kod izhaja ta nelagodnost, ali se morda bojiš, da bi te starši obsojali ali komentirali tvoje vedenje? Lahko se o tem pogovoriš s svojimi starši, morda te bodo pomirili in boš videla, da so tvoje skrbi pretirane, kar ti bo pomagalo, da te miselne ovire premagaš.
Po drugi strani pa ni nujno, da se počutiš dolžno ali prisiljeno uporabljati telefon pred svojimi starši, če se ob tem ne počutiš dobro. Pomembno je, da počneš stvari na način, ki ti ustreza in povsem normalno je, da želiš telefon uporabljati v popolni zasebnosti. Če se odločiš, da telefona ne boš uporabljala pred starši, je tudi da odločitev popolnoma sprejemljiva.
V drugem delu vprašanja pa pišeš o neprijetnih občutkih, ki se pojavljajo, ker te starši in sorodniki ne obravnavajo kot odraslo osebo, čeprav bi si ti tega želela. Zdi se ti, da te ne jemljejo dovolj resno, te ne poslušajo in ne upoštevajo tvojega mnenja.
Tvoji občutki so povsem razumljivi in pomembno je, da se zavedaš, da nisi edina, ki se v takšni starosti s tem sooča. Najbolje je, da se poskušaš pogovoriti s svojimi starši. Povej jim, kako se počutiš, ko te obravnavajo kot otroka, in jim razloži, da si želiš več samostojnosti in spoštovanja. Morda ne vejo, kako njihova dejanja vplivajo nate, zato je pomembno, da jim to jasno poveš. Enako velja za tvoje babice in druge sorodnike. Morda bodo tako bolje razumeli tvoje občutke in se začeli obnašati bolj ustrezno.
Lahko poskusiš tudi tako, da poudariš svojo zrelost. Ko se znajdeš v situacijah s starejšimi, bodi samozavestna in poudari svojo zrelost ter sposobnost prispevanja k pogovoru. Pokaži jim, da si sposobna razumeti in govoriti o odraslih temah. Če pa te vseeno kdo prekine ali ignorira med pogovorom, se mirno postavi zase. Pokaži jim, da si pripravljena izraziti svoje mnenje in da pričakuješ, da boš upoštevana.
Ne primerjaj se s svojim bratom ali drugimi dekleti. Vsak je drugačen in vsak se razvija na svoj način. Namesto tega se osredotoči na gradnjo svoje samozavesti in samospoštovanja. Ko boš bolj prepričana vase, se boš lažje postavila zase in izrazila svoje občutke.
Najbrž se spremembe ne bodo zgodile čez noč, vendar je pomembno, da ostaneš vztrajna in se zavzemaš za to, da te ljudje vidijo in obravnavajo kot enakovredno članico v družini in v družbi.
Upam, da se situacija izboljša in da ti bo moj odgovor pri tem v pomoč.
Lepo te pozdravljam,
Urška Ruter, dipl. psih. (un)
• Ma
Mancikaa
Za 3. Se cist strinjam z tabo. Ko da nemorjo pustit do besede•_• prou tecni so. Pol pa ko ja pridem do besede pa recejo da skacem v besedo a ubistvu to delajo oni=|