Pozdravljeni,
Se opravicujem ce ni to pravo mesto za to vprasanje ampak res nevem kje drugje bi lahko izvedela to informacijo, ker na internetu nic ne zasledim. Torej 31.7 sem dala odpoved v svoji prvi redni sluzbi, ker je precej unicila moje mentalno zdravje in se mi sedaj izteka enomesecni odpovedni rok in jaz vsak dan tezje vstanem, vsak dan mi je vecja muka priti v sluzbo pa ceprav vem da imam samo se ta mesec ampak me ze zdaj zelo skrbi kako bo zadnje 3 tedne ker naslednji teden odide se edina studentka ki smo jo imela in bom zadnje 3 tedne cisto sama ce do takrat sefa ne najdeta koga in ze zdaj zvecer nemorem spati ker razmisljam samo o tem kako bo, ze zdaj sem cisto skurjena od sluzbe in me res skrbi kako bo sele potem.. Vprasanje je: ali je mozno iti na bolnisko v tem mesecu ko tece odpovedni rok oz se odpovedni rok normalno steje ceprav si na bolniski? Ni potrebe potem se recimo odelati dodatnih 14dni ker bi bila 14dni na bolniski, ker res razmisljam o tem ker me nenormalno skrbi kako bo ko bom sama..
• Ar
Arči
O tem ali je nekdo nezmožen za opravljanje svojega dela zaradi bolezni (bolniški stalež) odloči najprej osebni zdravnik in nato imenovani zdravnik ZZZS in ne delavec. Zato vašega vprašanja kje, kdaj in kako koristiti bolniški stalež ne bom komentiral, ker kot že omenjeno o staležu ne odločate vi.
Bolniški stalež ne predstavlja ovire pri prenehanju delovnega razmerja (prenehanju veljavnosti pogodbe o zaposlitvi). Bolniški stalež tudi ne predstavlja ovire pri teku odpovednega roka. Rok namreč prične teči naslednji dan po vročitvi odpovedi, ne glede na to ali je delavec v bolniškem staležu ali ne.
Nastane pa vprašanje kaj se zgodi, če je delavec še v bolniškem staležu, tudi po preteku odpovednega roka.
Vas pa popolnoma razumem, če se delavec ne počuti dobro na delovnem mestu od delavca ni mogoče pričakovati zadovoljivih rezultatov. Vendar je to tudi problem delodajalca in ne samo delavca.
Lahko pa bi, ob vložitvi odpovedi pogodbe o zaposlitvi predlagali skrajšanje odpovednega roka in kolikor bi se delodajalec s skrajšanjem strinjal, se bi odpovedni rok skrajšal.
• Uredništvo
Tadej Jezernik

Odgovor svetovalca:
Spoštovani,
odpovedni rok predstavlja čas med odpovedjo pa vse do prenehanja opravljanja dela. Dolžina roka pa je taksativno, odvisna od določil sklenjene pogodbe o zaposlitvi, kolektivne pogodbe in Zakona o delovnih razmerjih (Uradni list RS, št. 21/13, 78/13 – popr., 47/15 – ZZSDT, 33/16 – PZ-F, 52/16, 15/17 – odl. US, 22/19 – ZPosS, 81/19, 203/20 – ZIUPOPDVE, 119/21 – ZČmIS-A, 202/21 – odl. US, 15/22 in 54/22 – ZUPŠ-1). Namen odpovednega roka je v tem, da se lahko delavec in delodajalec pravočasno pripravita na spremenjene okoliščine. Torej, da si lahko delavec poišče drugo delo, delodajalec pa novega delavca. V zvezi z vašim vprašanjem pojasnjujem, da v primeru redne odpovedi s strani zaposlenega, delovno razmerje preneha, ko se izteče odpovedni rok, bolniška odsotnost pa na odpovedni rok (v tem primeru) nima vpliva.
V svojem pisanju navajate še okoliščine v katerih izpostavljate določeno mero nelagodja glede prihoda na delo in samega opravljanja dela. Razmišljate o bolniškem staležu.
Pojasnjujem, da postopek ugotavljanja začasne zadržanosti od dela na splošno ureja Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (Uradni list RS, št. od 72/06 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06 – ZUTPG, 91/07, 76/08, do 40/23 – ZČmIS-1 in 78/23), podrobneje pa tudi Pravila obveznega zdravstvenega zavarovanja (Uradni list RS, št. od 79/94, 73/95 do 142/22 – odl. US in 163/22). Pojasnjujem, da odločitev za odhod na bolniški stalež ni v pristojnosti delavca, temveč v pristojnosti izbranega osebnega zdravnika, ki poda oceno o začasni nezmožnosti za delo do 30 koledarskih dni), oziroma imenovani zdravnik ZZZS-a, v primerih o začasni nezmožnosti za delo iz bolezenskih razlogov za delo nad 30 koledarskih dni.
Svetujem vam, da se o izpostavljenih težavah in skrbeh pogovorite tudi s svojim nadrejenim in poskušata skupaj najti primerno rešitev.
Lepo vas pozdravljam,
Tadej Jezernik, dipl. upravnih ved
• Zm
Zmeda
Vsebina je skrita.
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljeni,
spletna svetovalnica To sem jaz je namenjena podpori mladostnikom v času odraščanja, zato naši svetovalci na vaše sporočilo ne morejo odgovoriti. Morda vam je lahko v pomoč forum na https://med.over.net/forum/.
Vse dobro in lep pozdrav iz uredništva.
• Ob
Obupana z dvema različnima informacijama
Pozdravljeni,
v kolikor zaposlen poda odpoved delodajalcu in ima 30-dnevni odpovedni rok, ali je sporno, da je ves odpovedni rok v bolniškem staležu, z zadnjim dnem odpovednega roka se pa stalež prekine. To bi uporabila v primeru, da mi v času odpovednega roka ne bo odobreno koričenje dopusta, ki ga pa imam več kot je sam odpovedni rok.
hvala lepa.
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljeni,
Vse dobro in lep pozdrav iz uredništva