Zdravo,
potrebujem nasvet kako naj se soočim s situacijo oziroma kaj naj naredim. Torej moja starejša sestra se velikokrat krega z mojo mamo. Mogoče krega ni prava beseda, ker ona se obnaša odrezavo do nje, vsaka mala stvar jo zmeti in okrivi mamo ona pa proba lepo obrazložiti kaj je bilo. To se je dogajalo večino mojega otroštva, bilo je tudi neko obdobje kjer nista govorili okoli pol leta, mislim mama je želela, vedno je z mirnim tonom odgovarjala, ampak ona se ni želela. Verjetno gre za kakšne zamere do mame, ampak vseeno se mi zdi, da kljub temu, da če imaš določene težave, nimaš pravice se spravljati na ostale. Včasih se mi zdi, da je z mojo sestro treba delat ''z rokovicami'', ker tako paziš, da ne bo spet jezna in potem jezna na mamo in mama je žalostna, se mi smili. In to mi ni všeč. Do mene je pa velikokrat prijazna, pomaga ipd. Ampak včasih je taka kot do mame. Verjetno ima neke osebne težave in potem se spravlja na nas doma. Ker do ostalih v javnosti pa ni nikoli taka, takrat je zelo prijazna, posluša ostale pozorno, pomaga ipd. Ne pravim, da je slaba oseba, daleč od tega. Ampak verjetno mislim, da ima neke nerazrešene stvari z mojo mamo, ima neke zamere in zato se včasih obnaša tako kot se. No, ko se to dogaja, sem velikokrat otopela, ampak včasih ne in takrat se mi mama zelo smili, na sestro pa sem jezna, ker mi ne všeč, če nekdo tako ravna z drugo osebo. Zanima me kaj lahko storim, ker se počutim nemočno v tej situaciji, ker nisem vpletena, ampak le opazovalka, ampak me vseeno boli, ko se to dogaja.
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
opisuješ odnose med mamo in sestro. Razberem lahko, da odnosi niso ugodni in to te žalosti, včasih celo razjezi. Razumem te, gre za tvojo družino in želiš si, da bi se vsi razumeli.
Odnosi so v življenju zelo pomembni. Predvsem družinski odnosi v katerih preživimo največ časa. Veseli me, ker opazuješ in si želiš spremembe. Glede na to, da slabi odnos med mamo in sestro ne zadeva tebe, boš sama lahko storila bolj malo. Kar lahko narediš je to, da se pogovoriš s sestro nekje na samem, jo vprašaš zakaj je tako osurna in neprijazna do mame. Sama ne najdeš vzroka in te res zanima. Mama je le mama in prav je, da smo do nje spošljivi. Zakaj je ne spoštuje, si morda ne želi boljšega odnosa z mamo in kaj lahko sama naredi za boljši odnos. Poskusi morda se sestra odpre in ti zaupa stvari. Prav tako se lahko na samem pogovoriš z mamo in jo vprašaš kako to, da imata s tvojo sestro takšen odnos. Zakaj ji morda ne postavi mej, ji pove da jo ima rada? Kje se je zalomilo? Obema poveš, da si želiš da bi se razumeli, saj njun odnos vpliva tudi nate. Morda ju celo posedeš za skupno mizo in jima predlagaš da se resno pogovorita, saj tako ne gre več naprej. Obe imaš rada in ju težko gledaš v takšem odnosu. Iskreno jima povej kaj čutiš.
Poskusi morda se kaj spremeni.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije