živjo. počutim se zavrženo. imam mlajša sestrico in bratca. vedno sem za vse kriva jaz. ne maram da mami da nagrado moji sestricvi če naredi eno dobro opravljeno delo, meni pa ne če naredim 10 del. to ni pošteno.
mi lahlo pomagare?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Hvala, da si se na nas obrnila s tvojim vprašanjem. Praviš, da se počutiš žalostno in morda zapostavljeno v primerjavi s svojimi sorojenci, ki so za manj dela nagrajeni bolj, kot si za več dela nagrajena ti. Res si se znašla v zagati.
Odnosi s starši so včasih lahko zapletena reč, sploh ko zraven pridejo še mlajši sorojenci. Koliko pa so stari? Starši običajno dajo več zadolžitev in odgovornosti svojim starejšim otrokom in se na njih tudi bolj zanašajo, da bodo naloge, ki jim dajo, tudi opravili. V tem procesu pa včasih pozabijo, da tudi najstarejši otroci potrebujejo odmor od dela, za opravljene naloge pa pohvalo. Zakaj pride do tega?
Starši imajo poleg skrbi za svoje otroke še kopico drugih zadolžitev, ki jih morajo v dnevu opraviti, zato včasih otrokom, za katere vedo, da so dovolj stari, naložijo še kakšna opravila. Kljub temu zasedenost staršev in dejstvo, da imaš sorojence, nikoli ne sme prerasti v to težavo, da se ti počutiš odrinjeno. Kaj ti predlagam?
S starši se poskusi pogovoriti o tem, kako se ti počutiš v tej situaciji. Razloži, da se ti zdi, da za svoje opravljeno domače delo ne dobiš dovolj pohval. Skupaj lahko sestavite tudi tabelo za vsa domača opravila zate in za tvoje sorojence, kjer za vsako opravilo v tabelo nalepiš kakšno nalepko ali kaj narišeš. Tako boste vsi imeli pregled nad tem, koliko je kdo postoril. Staršem tudi povej, če bi več časa rada preživela ob igri, saj tudi ti potrebuješ prosti čas in čas zase.
Upam, da se tvoja zagata čimprej razreši v tvoje dobro. Če te še kaj zanima, pa nam še piši in sporoči več o svoji situaciji.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (UN)
• Ža
Žalostni radovednež
Hvala vam
• Ža
Žalostni radovednež
Moja sestrica je stara 8