Pozdravljeni,
Imam prijateljico s katero se ne razumem najbolje. No se ampak večino časa se slabo počutim ob njej pač zdi se mi da je med nama napeta energija in da se nikakor ne ujameva. Imava različne poglede na svet in različna mnenja in vrednote. Sem prijazna in poterpežljiva oseba in zelo rada prisluhnem in priskočim na pomoč, ne obsojam in spoštujem druge ampak ob njej se nekako ne počutim kot ta oseba, ne počutim se da imam te lastnosti ki sem jih vam naštela ko sem ob njej in mislim da niti ona ne vidi tega v meni. Zaradi tega sem se začela počutiti manj vredno in zares slabo glede sebe. Spraševati sem se začela ali je z mano kaj narobe, bi se morala spremeniti, ji morda bolj prisluhniti, jo bolj spoštovati, morda biti manj tečna, biti bolj vesela in manj slabe volje, manj zagrenjena,...ne vem. Včasih se razumeva ampak vedno se zaradi nečesa spričkava. Vem da greva ena drugi na živce ker to čutim v sebi in tudi meni ni prijetno. Mislim da ob njej nisem oseba ki si želim biti in sem in mislim da nekako ne morem rasti ob njej. Ne želim kriviti nje, zelo mi je žal da se ne moreva nikoli ujeti pa se trudim res se ampak tudi sama imam neka prepričanja in ko ima ona drugačno mnenje potem je spet tu napetost. Rada jo imam, velikokrat mi je pomagala in je zaupanja vredna oseba in včasih se spomni name in mi kaj prinese, me na kaj opomne da ne pozabim in tudi lani ko mi je bilo najtežje zaradi staršev je bila ob meni in tega ne bom pozabila. Res ne vem kako, kako naj se še prilagodim situaciji. Ob njej sem bolj resna kot običajno. Imam še eno prijateljico in vsakič ko jo vidim sem tako vesela da ne morem opisati, poznam jo enako dolgo kot njo ampak ta je čisto nasprotje, res se ujamem z njo in nikoli se nisva še skregali in pričkali prav obožujem jo. Ob njej sem srečna in tudi ko imam slab dan se ob pogovorih z njo razveselim. Razumeva se in si vse poveva in obe imava podobna mišljenja in pogovori z njo so tako lahkotni. Sproščena sem poleg tega se počutim da imava isti vibe in da sva na istem levelu. Ob njej sem tako vesela da ne morem dovolj opisati. Ob njej sem lahko jaz in nikoli mi ne daje čudnih pogledov in mi ne daje občutka da je z mano kaj narobe. Hvaležna sem da jo imam saj se vsaj tako tolažim in včasih ne mislim da bi se morala jaz spremeniti ampak imam občutek da sem čisto super. To je moj problem. Ni vprašanje, me pa zanima vaš pogled na situacijo. Hvala! :)
• Uredništvo
Taja Širca

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za lepo opisano situacijo. Iz zgornjega zapisa sem lahko zaznala, da si zelo empatična, dobrosrčna in ti je mar do svojih prijateljev.
Želiš si slišati še vidik druge osebe na svojo situacijo, zato ti ga podajam. Odnosi s prijatelji so eni redkih, ki si jih lahko sami izberemo. Družina nam je dana, prav tako si ne moremo izbrati sodelavcev, sošolcev in podobno. V odnosu s prijateljem se moramo zato počutiti dobro, zaželjeno in podprto s strani drugega. Žal mi je, da ti tega s strani svoje prijateljice ne čutiš. Opisuješ, da sta se včasih bolje razumeli in da ti je stala ob strani, ko ti je bilo težko. Ljudje se spreminjamo, rastemo in dozorevamo celo življenje. Včasih se zgodi, da prijatelja “zrasteta” v drugačne smeri - imata drugačne vrednote, želje in cilje, zato se ne razumeta več tako dobro kot sta se včasih.
Zdi se mi, da si že sama prišla do globokega uvida v to, da ti odnos z nekom ob katerem se ne počutiš dobro, ne prinese nič dobrega. Odločitev kaj boš storila pa je le tvoja. Z iskrenim pogovorom lahko v takšni situaciji veliko dosežemo. Lahko ugotovimo, da sta si z osebo res zelo različni ali pa se dinamika v odnosu spremeni. Karkoli se zgodi je OK, čeprav verjamem, da je takšen pogovor zelo težek.
Upam, da ti je moje razmišljanje kaj pomagalo.
Srečno na tvoji poti,
Taja Širca, dipl. biopsihologinja