Moja starša sta se ločila, ko sem bila mlajša.
Oči ima novo punco in mačeha je res super, še zdaj se družimo.
Opažam pa težavo pri sebi.
Mami me je učila, da so fantje zaupanja nevredni, da samo lažejo in izdajajo. Zaradi tega se ne spuščam v odnose in zmenkarije, do fantov gojim neko ledeno distanco. V srednji sem se posvečala ocenam in učenju, hobijem in ko so moje prijateljice imele fante, sem bila karieristka. Pa tudi nobenega zanimivega nisem opazila. Oziroma do mene naj ne bi upali pristopiti. Tudi nisem čutila nobene želje, da bi se s kom v kaj spuščala.
Pri tem pa se vprašam, če že koga spoznaš kako vedezi ali so njegovi nameni iskreni, nisi samo še ena trofeja za zabavo, kako sploh vedeti ali je zaljubljenost že na pragu ljubezni?
Zdi se mi, da trenutno bolj iščem prijateljstvo in končanje diplome. Ena prijateljica je recimo zanosila med faksom, ga pustila in se posvetila družini, potem pa se zaposlila v trgovini. Tega si zase recimo ne želim. Zato me je v bistvu strah imeti fanta. Ker nočem biti prisiljena v kaj kar nočem, biti čustveno uničena kot moja mami. Kje je zdaj tukaj meja za nek normalni odnos?
Uredništvo
Tjaša Rola

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
glede na prepričanje tvoje mame, da fantje niso zaupanja vredni, je seveda normalno, da tudi sama podobno čutiš glede njih, saj si bila tem trditvam pogosto izpostavljena. Pomembno pa je, da se zavedaš, da lahko svoja prepričanja spremenimo glede na izkušnje, ki jih pridobimo. Če še ne čutiš želje po zmenkih, ni s tem popolnoma nič narobe – vse ob svojem času. Naše primerjave z drugimi nam ne koristijo. Vsak ima svoj tempo na različnih življenjskih področjih. S tem, ko se primerjamo, ni naše življenje nič boljše, kvečjemu obratno. Pomembno je, da svojo pozornost usmeriš v to, kar ti gre dobro, kar te osrečuje. Čas za ljubezen bo že prišel, ko boš za to pripravljena. In ko ti bo nekdo všeč, tudi ni nujno, da bo takoj to tisti pravi. Obdobje mladostništva je namreč pisano obdobje zaljubljanja in metuljčkov v trebuhu, hkrati pa tudi razočaranj in razhajanj, kar je normalno. Na ta način spoznavamo, s kakšnim partnerjem želimo preživeti svoje življenje. Zato ni recepta za to, da v ljubezni ne bomo razočarani. Pomembno pa je, da se lahko iz izkušenj veliko naučimo za prihodnje odnose.
Sprašuješ še, kako ločiti zaljubljenost in ljubezen. Ko zaljubljenost preide v ljubezen, začnemo opažati, da partner nima več samo lepih, prijetnih lastnosti (ga več ne idealiziramo), ampak tudi take, ki so nam morda manj všeč, na kratko – drugega začnemo videti takšnega, kot v resnici je, z vsemi njegovimi lastnostmi, navadami, prepričanji, a si še kljub vsemu želimo biti z njim.
Če imaš še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Bodi dobro,
Tjaša Rola, mag. psihologije