Pozdravljeni!
Imam problem, ki vpliva na moje odnose z prijatelji, starši.. To je, da jih brez razloga, na vsake toliko časa (lahko traja uro, dan, mesec) ne maram. Imam dneve, ko se počutim kot, da mi škodujejo, dneve ko jih obožujem,... Sovražim kako sem lahko tudi v uri iz sreče kar žalostna. Že 2 tedna ta žalost ni izginila, izogibam se ljudi, ki so mi še pred dvema tednoma pomenili veliko, se med odmori zaklepam v wcje, da bi bila lahko sama in se samo jokala. Sovražim to, da sem že kot otrok bila samo 'sramezljiva' ko me je sedaj vedno bolj strah, da se ljudje pogovarjajo o meni, nemoram hoditi normalno ker me je strah, da hodim čudno, preden kar koli povem prvo razmislim vsaj 30× preden kaj povem, ko ne učiteljica pokliče pred tablo se ne morem fokusirati na npr. račun ker me je strah, da bom kaj naredila narobe in se mi bodo vsi smejali.
Kaj naj naredim?
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
napisala si, da imaš obdobja, ko svojih bližnjih ne maraš, in obdobja, ko jih obožuješ. Prav tako opaziš nihanja razpoloženja pri sebi. Naj te potolažim, da so takšna nihanja, še predvsem v najstniških letih, dokaj normalna, verjamem pa, da so naporna in jih je težko razumeti. Dvomim, da bi ti tvoji bližnji skušali škodovati, to je najbrž le neko prepričanje, ki ga nosiš v sebi, kadar se ne počutiš dobro.
Nič ni hudega, če se kdaj pa kdaj umakneš ljudem, ker si raje sama. Dobro se opazuj, kako se počutiš v teh trenutkih, kaj si resnično želiš in zakaj ti ustreza biti sama. Si žalostna, si razočarana, morda jezna? Ali pa le potrebuješ trenutek, da si sama s svojimi mislimi? Vse to je OK. Tudi vreme zunaj je bolj turobno in splošno je znano, da smo tudi ljudje v teh temačnih mesecih večkrat brez volje. Poskušaj pa vseeno najti in početi stvari, ki te veselijo: morda rada plešeš, poslušaš glasbo? Rada kaj dobrega prebereš, kaj ustvarjaš, rišeš?
Praviš tudi, da si večkrat sramežljiva, da se obremenjuješ s tem, kako si videti, kaj rečeš,.... Vsi imamo včasih takšne občutke, ker si seveda želimo ustvarjati dober vtis na okolico. Seveda pa ni dobro, da se s tem obremenjujemo pretirano. Ko boš prepričana v svoje odgovore, kar pogumno povej svoje mnenje - vsi kdaj pa kdaj izrečemo kakšno neumnost in se ljudje nasmejijo, ampak to gre kmalu v pozabo, saj nekdo naredi nekaj drugega in je tisto spet bolj zanimivo. V današnjem svetu je težko potegniti pozornost na dolgi rok, torej bodo tudi tvoje drobne napakice morda sicer opažene, a hitro pozabljene. Tako da kar pogumno stopi, spregovori.
Želim ti vse dobro in še se nam kaj oglasi.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja
To
Touloser
Pozdravljeni,
Oprostite da to šele sedaj povem. Torej normalno je da sem enkrat tako vesela da se tresem, smejem in skačem, čez kakšno uro pa se želim ubiti in se jokam v svoji sobi stresirana zaradi najmanjših stvari in v strahu da nisem dovolj in me bodo tako ali tako vsi zapustili kar pomeni da je vredu če me že zdaj ni več? In ja taka sem že od vedno, tudi moja mami opaža da se to veča in se tudi že leto režem po rokah, zapestju, nogah...
Hvala že vnaprej za odgovor.
Uredništvo
Katarina Šepetavc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
naj se ti najprej opravičim, ker si toliko časa čakala na odgovor.
Veseli me, da si bolj natančno povedala, kakšna so ta tvoja nihanja v razpoloženju. Če ta nihanja tako pomembno vplivajo na tvoje življenje, da ne moreš normalno funkcionirati, potem to definitivno ni več OK.
Praviš, da pomisliš tudi na to, da bi bi bilo bolje, da te ne bi več bilo, prav tako praviš, da se samopoškoduješ. Menim, da je nujno, da si poiščeš pomoč bližnje odrasle osebe, ki ti bo nudila oporo, da si poiščeš strokovno pomoč. Lahko je to mami, svetovalna delavka ali učiteljica v šoli, kakšna teta, babica,.... Samopoškovanje lahko deluje kot neka uteha, ampak samo po sebi ne rešuje nobene težave in hitro lahko preraste v navado, ki jo težko nadzorujemo. Deloma si lahko pomagaš sama - nekaj načinov samopomoči najdeš v tem članku: Spopadanje s stisko pri samopoškodovanju - v vsakem primeru pa ti še enkrat svetujem, da si poiščeš tudi strokovno pomoč. Omenjaš, da tudi mami opaža tvoje nihanje vedenja - morda bi bilo najbolje, da se najprej pogovoriš z njo, potem pa skupaj iščeta pot naprej - prvi korak je lahko tvoj osebni zdravnik, ki ti bo dal napotnico za nadaljnje obravnave.
Vsekakor upam, da se boš kmalu počutila bolje. Vesela bom, če se boš še oglasila.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja