Zdravo,
zanima me, če imate kakšen nasvet kako se znebiti zamere do očeta oziroma kaj narediti. Oče je fizično bil prisoten in je še vedno, ampak čustveno pa ne. Skozi moje otroštvo in dandanes si izmenjava zelo malo besed na dan, nekako neprijetno se mi je pogovarjat z njim, saj se skozi otroštvo nisva pogovarjala o osebnih stvareh. Nikoli se ni udeleževal šolskih prireditev ipd. Nekako sem dobila občutek, da nisem dovolj pomembna, saj pogosto, ko je prišel domov iz službe je gledal tv, jedel in šel spat, včasih pa je delal cel dan, saj razumem, da zna biti služba stresna in se ti morda ne da ukvarjat z ostalimi, ampak vseeno. Nisem dobila občutka, da bi se zanimal zame. Ampak, saj vem, da me ima rad in jaz tudi njega, tudi veliko lepih spominov imam, ko sva kaj skupaj delala. Kljub temu, da se zavedam, da me ima rad, še vedno ne razumem zakaj se ni ukvarjal z mano, se pogovarjal, me spraševal o šoli, prijateljih ipd. Nekako se počutim, ko da sem bila postavljena na stranski tir, da je vse ostalo bilo pomembnejše od mene, in ja razumem, da je karierno usmerjen in da je po vsej verjetnosni deloholik. In zaradi tega gojim malo zamere do njega, ker se ni dovolj posvečal meni, saj kaj je poanta, da imaš otroka, če se ne ukvarjaš z njim. Pa mislim, da tudi zaradi tega, ne vem, če je to psihološko res, imam težave z odnosi z ostalimi - prijatelji, prijateljicami ipd. Saj sem precej zaprta in ne govorim o sebi, mojih čustvih, to so mi tudi ostali očitali, da sem hladna. No in to tudi moram spremenit, ne vem še kako.
Uredništvo
Jaka Kovačič

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
naša povezava s starši je včasih lahko povsem drugačna kot bi si želeli, da bi bila. To spoznanje je lahko posledično tudi precej boleče, a kljub temu nič manj realno. Glede na opisano bi rekel, da oče dejansko nima prave sposobnosti navezave pristnega stika s tabo, saj opisano nakazuje na njegovo pomanjkanje pravega občutka zate oziroma za izražanje pristnega zanimanja zate in stik s tabo.
Upam, da imaš kakšno vrstnico ali vrstnika s katerim se lahko pogovoriš o svojih doživljanjih in občutkih glede očeta. Današnji hiter tempo življenja odtujuje ljudi med seboj, kar velja tudi za družinske člane, vendar ne razumi tega, kot zagovor tvojemu očetu. Zate ni ta izkušnja zato nič manj boleča in težka. Res mi je žal, da berem to kar doživljaš v svoji družini z očetom. Za odrasle ljudi ne bi smelo biti izgovorov, da si ne vzamejo časa in se ne potrudijo podpreti svojih otrok v dejavnostih, ki jih le-ti imajo.
V kolikor čutiš globljo frustracijo v povezavi s tem, me zanima, če sta z očetom že kdaj iskreno govorila o tem kako se počutiš v odnosu z njim? V kolikor je to možno, bi te vsekakor vzpodbudil k razmisleku v tej smeri. V primeru, pa da se ti to ne zdi najbolj mogoče oziroma, če oče ni dostopen za tovrstne pogovore, bi ti pa morda priporočil psihoterapevtsko obravnavo. Zlasti, če čutiš oziroma misliš, da se to pozna v tvojih odnosih z ostalimi. Starši namreč nevede prenesejo na svoje otroke načine vzpostavljanja in vzdrževanja stikov (prvotno z njimi in posledično) z okolico.
Lep pozdrav,
Jaka Kovačič, mag. psihosocialnega svetovanja