Živjo,
zanima me kako naj se znebim določenega občutka oziroma popravim to. Velikokrat, ko se pogovarjam z mamo imam nekako odrezav glas, velikokrat, ko me prosi, da ji pomagam pri na primer naročanju k zdravniku, iskanju določenih vsebin na spletu, pisanja sporočil, mailov in podobno. Takrat sem tudi nestrpna, ampak mislim, da ne gre za to, ker ne zna, ker drugače z ostalimi sem zelo strpna in z veseljem pomagam. In vem, da tako obnašanje pod nobenim pogojem ni primerno do staršev in tudi do ostalih seveda. Ampak predvsem do staršev, ker vedno želijo najbolje za otroka in jih imajo najraje na svetu, veliko stvarem se odpovejo prav za otroke. In ne razumem in mi ni všeč kako si lahko dovolim tako obnašanje: oseba te prosi za pomoč in potem ji odgovarjaš na grob način. To res ni ok. In potem, ko naredim to za kar me je prosila se počutim slabo, zaradi mojega obnašanja. Nekako hladen odnos imam do staršev oziroma se največkrat pogovarjam z njima kadar me potrebujejo ali jaz njih kar se ne zgodi velikokrat. Ampak jih imam zelo rada. Tako da bi bila hvaležna za kakšen nasvet, da postanem boljša hčerka, ker si ne zaslužita takega mojega obnašanja in upam, da mi ne zamerita.
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če sem te prav razumela, bi rada izboljšala odnos, ki ga imaš s svojo mamo. Opazila si, da si do nje pogosto kratka in odrezava, zlasti ko te prosi za pomoč pri vsakodnevnih opravilih. Čeprav si do drugih običajno zelo potrpežljiva, se ti zdi, da do staršev ne uspeš biti enako razumevajoča. Po vsakem takem dogodku se počutiš slabo zaradi svojega vedenja, še posebej ker se zavedaš, da starši želijo le najboljše zate.
Tvoje razmišljanje o lastnem obnašanju in želja po spremembi kažeta na to, da si zelo zrela in razmišljujoča. To, da bi rada izboljšala svoj odnos s starši in si prizadevaš biti boljša hčerka, je že prvi korak k pozitivni spremembi.
Najprej je dobro, da poskusiš razmisliti, zakaj se v situacijah, ko tvoji starši želijo, da jim pomagaš, odzoveš z odrezavostjo ali nestrpnostjo. Se to morda zgodi, ko si pod stresom, utrujena ali obremenjena z lastnimi težavami? Ali morda čutiš, da tvoja pomoč ni ustrezno cenjena ali pa se počutiš preobremenjeno?
Prav tako je dobro, da se o svojih občutkih iskreno pogovoriš s starši. Povej jim, da se zavedaš svojega obnašanja in da si želiš to spremeniti. Morda lahko skupaj najdete načine, kako izboljšati vaš odnos in komunikacijo.
Morda lahko naslednjič, ko te starša prosita za pomoč, poskušaš videti to kot priložnost za preživljanje časa z njima in krepitev vašega odnosa. Preden se odzoveš na njuno prošnjo, si vzemi trenutek, da globoko vdihneš in premisliš svoj odgovor. To ti lahko pomaga odgovoriti bolj mirno in premišljeno. Če se v tistem trenutku počutiš preobremenjeno in te prošnje za pomoč še dodatno bremenijo, je v redu, da postaviš meje. Nežno razloži, da si trenutno morda zaposlena ali pod stresom in jim razloži, kdaj bi lahko pomagala.
Če se zaveš, da si bila v komunikaciji z njima odrezava ali nestrpna, poskusi odpustiti sama sebi. Vsak ima slab dan ali trenutek, ko se ne odzove najbolje. Pomembno je, da se iz tega učimo in si prizadevamo za izboljšanje.
Na koncu naj izpostavim, da je pomembno, da si nekoliko potrpežljiva sama s sabo. Spremembe vedenja zahtevajo čas in prizadevanje. Tvoja pripravljenost na spremembo in ljubezen do staršev te bosta motivirali na tej poti.
Upam, da ti moj odgovor kako pomaga.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije