Hej, imam dilemo glede fakultete. Kmalu bom morala izbrati predmete na maturi, in to vem kaj bom izbrala. Sociologijo in zgodovino, naravoslovje mi nikakor ne leži. Želim si študirati pravo ali varnostne vede, to sta pa kar drugačna študija, po težavnosti in vsem. Malo se nagibam k študiju prava, je bolj cenjen in vse ampak....težek pa tudi. Okej, probam lahko, najhuje kar je lahko je da izgubim eno leto, ampak nekako me skrbi za potem. Če bi študirala pravo in bi mi uspelo narediti pravosodni izpit bi delala neprestano, želim si pa ustvariti tudi družino. Varnostne vede so mi sicer zanimive samo se mi zdi malo brezveze da sem se mučila v gimnaziji da sem na koncu lahko isto kot policist z dodatnim izobraževanjem. Nevem, zelo bi mi pomagalo če ima kdo izkušnje, pozna koga ki je študiral pravo ali varnostne vede. Kje so zdaj? Bi se še enkrat odločili za ta študij? To bi mi res zelo, zelo pomagalo. Hvala za vso pomoč.
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vidim, da razmišljaš o pomembnih stvareh, ki imajo vpliv na tvojo nadaljnjo pot. Si le pred zrelostnim izpitom in potrebno je določiti nadaljnjo pot.
Vesela sem, ker poznaš področja, ki te zanimajo, v tvojem primeru pravo in varnostne vede. Zdaj se moraš vprašati, zakaj te ta področja pritegnejo? Zakaj bi študirala to smer? Te v te odločitve vlečejo notranji vzgibi ali zunanji? Namreč če se odločaš za neko stvar zaradi notranje motivacije (ker si to res želiš, te zanima) boš v tej odločitvi vztrajala tudi, ko bo težko, ko bo treba vložiti več truda, več časa, žrtvovati kakšno pomembno stvar, dogodek. A na koncu bo to vredno. Če te vleče v odločitev zunanja motivacija (ker drugi tako pravijo, ker drugi vidijo kot pomembno stvar, denar, status, ...) boš v težkih trenutkih težje opravljala zadane naloge, imela manj volje, se večkrat počutila prazno in brez smisla.
Naj te preveč ne skrbi pot po študiju. Bolj kot razmišljaš vnaprej, večji je strah. Saj je več negotovosti. Postavi se v ta trenutek. Tvoja odločitev je izbira fakultete glede na trenutne želje in zanimanja. Če bi slučajno ugotovila, da pravo ni zate oziroma je pretežko kot praviš, imaš še vedno možnost prepisa. Eno leto ni nič v primerjavi z celim življenjem. Tako boš vsaj spoznala pomembno stvar o sebi in si rekla, da si poskusila ter si ne boš mogla očitati, da nisi poskusila in se spraševala, kje bi bila, če bi dokončala študij. Tudi po končanem izobraževanju - od tebe je odvisno kako si boš zastavila življenje in pod kakšnimi pogoji boš delala. Tudi kot pravnica lahko imaš družino in kariero. Oboje naenkrat morda res ne, boš sama ugotovila kaj te najprej pokliče. Ampak to boš razmišljala tisti trenutek. Razen v primeru, da je skrb glede tega močna. V tem primeru je dobro, da prisluhneš notranjemu glasu.
Če se ne odločiš za varnostne vede zaradi dejstva, da si gimnazijka in bi zato morala izbrati drugo pot, čeprav te to veseli in bi na tem področju lahko bila zadovoljna in celo uspešna, spet ne zveni dobro, kaj praviš? Spet vprašanje, kaj te motivira? Ljudje se celo življenje spoznavamo. Nekateri hitreje, drugi počasneje. Hitrost spoznavanja je odvisen tudi od tega koliko si upamo poslušati svoj notranji glas. Nekateri šele po končani fakulteti ugotovijo, da so povsem zgrešili smer, nekateri šele v času zaposlitve spoznajo, da to, kar delajo ni zanje. Ampak bolje pozno kot nikoli. Ni pomembno kdaj pride spoznanje, pomembno je, da to spoznanje slišiš in deluješ v skladu z njim. Le tako boš zadovoljna in posledično uspešna, kjerkoli se boš nahajala.
Če boš po podanih vprašanjih in razmisleku ter odgovorov študentov še vedno v dilemi, obišči svetovalno delavko na svoji šoli in se pogovori še z njo. Morda ti osvetli poti, ki jih trenutno še ne vidiš.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije