Pozdravljeni,
imam nekaj vprašanj za vas saj se zadnje čase pogosto znajdem v stiski.
Težava je v tem, ker čezdalje težje ločim fikciho in realnost. Počutim se kakor, da bi gledala skozi vr očala. Pogosto se ne prepoznam v ogledalu in se kasneje zamislim in preudarjam o svojem obstoju in identiteti. Torej kdo sploh sem jaz, česa si želim, kaj imam rada in česa ne, kaj je moj namen in nasplošno kako bo izgledala moja prihodnost. Tako se pogosto počutim izgubljena, osamljena in če se izrazim po angleško misunderstood. Lahko da so moje težave povezane z depresijo in ankcijoznostjo, ki ju imam diagnosticirani, lahko pa je to zgolj faza odraščanja. V vsakem primeru bi vas prosila za nasvet kako naj "pozabim" te misli oz kako jih lahko premagam.
Lp, liza
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Zdravo Liza!
Lahko se strinjam s tabo, da je možno, da so tvoji občutki povezani s tvojo depresijo in anksioznostjo, ki ju imaš diagnosticirani ali pa je to zgolj faza odraščanja. Oboje je možno. Si v obdobju mladostništva, ko je prav, da odkrivaš svoja zanimanja, interese, kaj te veseli in kaj ne. Pravzaprav iščeš svoj jaz in si v obdobju izoblikovanja identitete. Tako, da bi ti svetovala, da se mogoče ne poskušaš čisto izogibati vprašanjem, ki jih omenjaš, saj so slednja v obdobju katerem si, normalna in koristna. Pomagala ti bodo pri tem, da spoznaš, kakšna oseba želiš biti in kaj želiš postati. Pomembno pa je, da ne ostaneš samo pri premišljevanju, ampak da začneš aktivno raziskovati to, kar te zanima, na primer z vključevanjem v razne obšolske aktivnosti.
Recimo ko se pri tebi pojavljajo različne ideje na primer ob vprašanju kaj imaš rada, jih poskusi preizkusiti in ugotoviti, ali jih imaš res rada. Na tak način boš mogoče spoznala isto misleče ljudi in se boš počutila bolj sprejeto in razumljeno ter manj osamljeno. Poskusi sprejeti obdobje iskanja sebe kot pozitivno stvar. Namesto, da na ta vprašanja gledaš kot nekaj, kar pri tebi vzbuja negativne občutke (namreč to, da se želiš tem vprašanjem izogniti in se morda obremenjuješ v smislu, da se raje z njimi ne bi ukvarjala, pri tebi vzbuja še intenzivnejše občutke izgubljenosti in osamljenosti), poskusi nanje gledati kot nekaj, kar ti pomaga pri spoznavanju same sebe.
Ko se boš pa počutila tesnobno in osamljeno, pa se poskusi s tehnikami sproščanja sprostiti. Uporabiš lahko na primer dihalne tehnike.  Lahko sama globoko dihaš ali pa na spletu poiščeš posnetke, ki te bodo usmerjali pri sproščanju. Meni osebno je zelo všeč tale: https://www.youtube.com/watch?v=9tOJZQhO_Uw&t=64s&ab_channel=Relaxingwhitenoise%26pregnancyaffirmations . Tehnike sproščanja lahko uporabiš tudi takrat, ko se ti zdi, da izgubljaš občutek za ločevanje realnosti in fikcije. Še boljše pa je, da jih vadiš tudi takrat, ko se dobro počutiš, saj jih boš takrat, ko jih boš res potrebovala, že obvladala. Prav tako se lahko takrat, ko se ti zdi, da izgubljaš občutek za ločevanje realnosti in fikcije, osredotočiš na površino, kjer se tvoje telo dotika stola, tal in podobno ter se na tak način poskusiš povezati in »vrniti« v realnost.
Glede na to, da omenjaš občutke tesnobe in strahu, ali obiskuješ kakšnega psihologa ali psihiatra? Morda bi te spodbudila, da se o svojih občutkih poskusiš pogovoriti z njim, saj boš v neposrednem dialogu svoje občutke morda lažje razdelala in razrešila. Če pa nimaš nobene strokovne pomoči, pa bi te spodbudila k temu, da jo poskusiš poiskati, še posebej če o svojih težavah neprestano razmišljaš in te v tvojem življenju ovirajo.
Lep pozdrav,
Katarina Maučec, dipl. psihologinja