Zdravo!
Odkar sta šla pred okoli letom dni starša narazen sem večino časa pri mami oziroma zdaj sem že dva meseca ves čas pri njej. Na začetku sem še hodila k atiju zdaj pa več ne. Ne počutim se da bi šla k njemu in nimam energije zanj. Ko pridem mi nabija slabo vest in je nesramen do mene. Ne da se mi res ne ker imam šolo in se pri njemu ne morem osredotočit pa tudi nisem dovolj stabilna da bi šla k njemu. Saj si rečem da bom šla ko ne bo testov k njemu ampak imam dobesedno vsak teden nekaj. Mogoče bom pa šla ta teden za en dan ampak res samo en k njemu. Ampak nisem brezsrčna in mi je malo hudo ker ne grem k njemu ker je sam in se bojim da si bo kaj naredil od žalosti in to me res skrbi..po drugi strani si pa rečem da sem samo jaz pomembna kar mi je tudi mami rekla da se naj sama odločam in naj nihče me vpliva name kje bom. Ob njem se počutim stresno in obremenjeno, nesproščeno in hitro navežem nase energijo ljudi potem pa rabim kak teden da se je znebim. On ni človek za pogovore ker ne posluša in mu je vseeno vidi pa itak samo sebe in svojo korist zato se je z njim ukvarjati brezveze sem že obupala da se bo kdaj spremenil ker se taki ljudje ne spremenijo. Danes mi je napisal da me čaka pri njem darilo in sem mu odpisala a res kaj pa potem pa mi je odpisal da me niti darilo ne zanima. Predvidevam da je pričakoval da bom takoj prišla k njemu ampak od njega nočem ničesar nobenega denarja niti darila ker če mi ne more biti oče potem od njega ne rabim tudi ničesar materialnega. Kaj naj naredim? Vseeno se počutim slabo in se bojim. Čutim neko stisko. Kaj menite?
Hvala vam za vaš čas.
• Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Summer!
Praviš, da sta se starša pred letom dni razšla, ti pa si večino časa pri mami, pri očetu pa se ne počutiš dobro zaradi česar se nekoliko izogibaš obiskov pri njem. Hvala, da si se s svojo stisko obrnila na nas. Želim ti sporočiti, da so tvoji občutki in doživljanja čisto razumljivi. Razumljivo in čisto normalno je, da nočeš iti k očetu na obisk, če se pri njem ne počutiš dobro, če je do tebe nesramen, če ti nabija slabo vest in se pri njem ne moreš zbrati za opravljanje šolskih obveznosti. Mislim, da se nihče noče prostovoljno izpostavljati okoljem, v katerih se ne počutijo dobro. Prav tako ti nisi odgovorna za to, kako se oče počuti in za njegovo žalost, ki jo doživlja. Njegova čustva so samo njegova in on sam nosi odgovornost za njih.
Če si oče želi, da bi ga več obiskovala, mu lahko poskusiš iskreno povedati zakaj ne hodiš pogosteje na obiske. Lahko mu poskusiš razložiti, da ti ni všeč, da ti vzbuja slabo vest in da se nesramno obnaša. Razloži mu, da boš raje hodila na obiske k njemu, če bosta preživljala čas na bolj pozitiven način in se boš ob njem bolje počutila. Zdi se mi dobro, da mu jasno sporočiš, kakšen odnos bi si želela in kaj bi si želela, da se spremeni za to, da boš raje prihajala k njemu. Če se tudi po tem oče ne bo spremenil in se ne bo niti potrudil razumeti tvoje perspektive, tvojega pogleda, tvojega doživljanja, potem si ti naredila, kar si lahko.
Razumem, da se počutiš slabo, da se bojiš, da si bo kaj naredil, da se počutiš brezsrčno. To je navsezadnje razumljivo, saj je nekako družbeno pričakovano, da obiskuješ očeta, saj je tvoj starš. Ampak še pomembneje kot vzdrževanje stikov, je to, kako se ti počutiš. Če se v njegovi bližini počutiš slabo, če si poskusila to popraviti, v smislu pogovora z njim, in se ni nič spremenilo, potem kot sem že rekla si storila vse kar je bilo v tvoji moči. Strinjam se s tvojo mamo, da se sama odloči, kako boš preživljala čas, pri tej odločitvi pa upoštevaj tudi svoje občutke. Želim ti sporočiti še, da ob branju tvojega sporočila niti nisem dobila vtisa, da si brezsrčna. Tako razumljiv je tvoj razlog, zakaj nočeš iti na obisk.
Želim ti vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije